تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814695307




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از 250 پروژه مشارکتی با مردم محلی در این حوزه آبخیز حبله رود استان سمنان


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: بیش از 250 پروژه مشارکتی با مردم محلی در این حوزه آبخیز حبله رود استان سمنان استان‌ها > سمنان - هوشنگ جزی مجری طرح بین‌المللی حبله‌رود در نشست بررسی طرح حبله رود در شورای برنامه ریزی استانداری سمنان با حضور استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی استان سمنان برگزار شد،با بیان اینکه حبله‌رود تنها رودخانه دائمی استان سمنان و مهمترین منبع تأمین آب در دشت بزرگ گرمسار است.متاسفانه به‌دلایل مختلف و از جمله تغییر کاربری و اضافه‌برداشت آب در نواحی بالادست، کشاورزان و بهره‌برداران نواحی پایین‌دست و از جمله گرمسار با کمبود آب مواجه می‌شدند

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین وی، با بیان اینکه طرح ملی مدیریت پایدار منابع آب و خاک حوضه آبخیز حبله‌رود بر اساس برنامه مشترک جمهوری اسلامی ایران و برنامه عمران سازمان ملل (UNDP)،در حال اجرا است، افزود: قرار است که با اجرای این طرح علاوه بر ارائه مدلی برای توسعه منابع آب و خاک این منطقه، به یک مدیریت یکپارچه در این منطقه نیز دست بیابیم.
مجری طرح بین‌المللی حبله‌رود با بیان اینکه بزرگترین منابع درآمدی را در حوضه آبخیز حبله‌رود داریم،گفت: گیاهان دارویی متنوع در این منطقه می‌تواند به بزرگترین منبع درآمدی مردم محلی تبدیل شود همچنان که در طول اجرای این طرح، پروژه‌ای مشارکتی متعددی در این بخش ایجاد شده است.
جزیی، به یکی از این پروژه‌ها اشاره کرد و تصریح کرد: در یکی از این پروژه‌ها، یک دیگ مسی بزرگ خریداری و دراختیار روستاییان قرار گرفت و همان دیگ کم‌کم به شکل‌گیری یک واحد تولیدی انجامید که امروز بیش از 600میلیون تومان ارزش مادی دارد.
وی ادامه داد: این واحد تولیدی در حال حاضر محصولات متنوعی از عرقیات را تولید و بازارهای استان و خارج از استان می‌فروشد. ضمن اینکه علاوه بر این فرصت رونق گردشگری در منطقه نیز افزایش یافته است.
مجری طرح بین‌المللی حبله‌رود به نقش محوری جوامع محلی در اجرایی شدن پروژه‌های این طرح بین‌المللی اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 250 پروژه مشارکتی با مردم محلی در این حوزه آبخیز داریم.
جزیی،با بیان اینکه باید پروژه‌ها را به مردم واگذار کرد،گفت: واگذاری پروژه‌ها به مردم جدای از اشتغال و ارزش افزوده‌ای که ایجاد می‌کند، زمینه آموزش مردم محلی را نیز فراهم می‌کند. ضمن اینکه قیمت تمام شده پروژه‌ها با مشارکت مردم کاهش زیادی می‌یابد.
مجری طرح بین‌المللی حبله‌رود از ایجاد 12 تشکل در دو شهرستان آرادان و گرمسار خبر داد و گفت: این تشکل‌ها بیش از 70 پروژه مشارکتی را در دست اجرا دارند.
وی وسعت این حوضه آبخیز را بالغ بر 1.2 میلیون هکتار اعلام کرد و با اشاره به تنوع اقلیمی در این حوضه آبخیز افزود: حوضه آبخیز حبله‌رود دربرگیرنده مناطق کوهستان در اراضی بالادست تا مناطق کویری در پایین دست است.
علینقی حیدریان در جلسه شورای برنامه ریزی استانداری سمنان عنوان کرد: اجرایی شدن این طرح در شهرستان‌های هشت‌گانه این استان نیازمند همراهی فرماندارن و مدیران دستگاه های اجرایی استان است.
علینقی حیدریان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از اجرای طرح‌هایی مشابه طرح حبله‌رود در دیگر مناطق این استان خبر داد و گفت: طرح ملی مدیریت پایدار منابع آب و خاک در 6حوضه آبخیز دیگر استان اجرایی می‌شود تا هشت شهرستان این استان از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.
وی تصریح کرد: طرح ملی مدیریت پایدار منابع آب و خاک در همه شهرستان‌های استان سمنان از سال 95 آغاز می‌شود.
وی، با بیان اینکه طرح حبله‌رود در مناطقی از دو استان تهران و سمنان و با یک مدیریت واحد در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: مهمترین عامل موفقیت در اجرای این طرح، جذب مشارکت‌های مردمی و آموزش و استفاده از ظرفیت‌های جوامع محلی است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از اجرای 70 پروژه مشارکتی در طرح حبله‌رود در استان سمنان خبر داد و افزود: بیش از یک‌چهارم اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این پروژه‌های مشارکتی از سوی مردم محلی تامین شده است.
وی با بیان اینکه مردم این مناطق 375 میلیارد ریال در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کردند، اضافه کرد: علاوه بر این بالغ بر 856 میلیارد نیز از محل اجرای طرح تامین شده است

کلید واژه ها: استان سمنان -




دوشنبه 5 بهمن 1394 - 14:48:02





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن