محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1827393957
آیه ای از قرآن که مشکلات زناشویی را رفع می کند
واضح آرشیو وب فارسی:آناج: در قرآن در یک آیه شرایط یک دادگاه خانواده به طور کامل بیان شده است که با عمل به این آیه بسیاری از مشکلات برطرف می شود!به گزارش آناج به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در یادداشتی به بیان مسأله ازدواج و طلاق از دیدگاه قرآن کریم پرداخته است که در ادامه مشروح آن را می خوانید: در شهر ما یک آمپول زن بود، گاهی قاطی می کرد. سمت راست را پنبه می مالید، آمپول را سمت چپ می زد. حالا آن آمپول زن، چند میلیون شده است. آن کسی که ما را خلق کرده، می گوید: زود ازدواج کنید. آن وقت ما نظرات دیگری می دهیم و نتیجه اش ازدواج های بی ثمر و طلاق های مکرر شده است. اهمیت ازدواج و تشکیل خانواده 1. دو وسیله ی آرامش داریم. یکی همسر و دیگری یاد خدا! «لِّتَسْکُنُوا إِلَیْهَا» (روم/21) همسر به انسان آرامش می دهد. «أَلَا بِذِکْرِ اللَّـهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» (رعد/28) یاد خدا هم آرامش بخش است. 2. بر اساس روایات اگر کسی در سن متعارف ازدواج کند، نصف دینش را حفظ کرده است. اما اگر زود ازدواج کند دو سوم دینش را حفظ کرده است! 3. ازدواج برای بقای نسل است و تولید نسل ارزشمند است! قرآن می فرماید: «کُنتُمْ قَلِیلًا فَکَثَّرَکُمْ» (اعراف/86) خدا منت می گذارد که آمار شما کم بود، شما را زیاد کردم. مناجاتی داریم که از کمی جمعیت مؤمنان ناله می کند: «اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْکُو إِلَیْکَ فَقْدَ نَبِیِّنَا صَلَوَاتُکَ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ غَیْبَةَ وَلِیِّنَا وَ قِلَّةَ عَدَدِنَا» (دعای افتتاح) خدایا از فقدان نبی(ص) و غیبت امام زمان(ع) و کمی جمعیت به درگاه تو شکایت می کنیم. 4. تشکیل خانواده، مقدس و ازدواج عبادت است. اولین نقش ازدواج هم در نماز است. کسی اگر همسر نداشته باشد، یک رکعت نمازش یک رکعت است. اما همین که ازدواج کرد، یک رکعتش هفتاد رکعت می شود. بهترین جای نماز کجاست؟ سجده! روایات می گوید: در سجده آخر دعا کن و بگو: «و ارزق لی و لعیالی» خدایا خرجی خانواده را عنایت کن. یعنی ازدواج و نماز با هم رابطه متقابل دارند. 5. قرآن می گوید: «هُنَّ لِبَاسٌ لَّکُمْ وَأَنتُمْ لِبَاسٌ لَّهُنَّ» حدود پنجاه نکته در این آیه هست. زن و شوهر لباس یکدیگر هستند. یعنی همانطور که لباس، غنی و فقیر ندارد و همه نیاز به لباس دارند، فقیر هم باید ازدواج کند. ما می گوییم: برو، پول، خانه، ماشین، زندگی ات که کامل شد، حالا بیا و ازدواج کن! در حالی که فقیرهم باید لباس داشته باشد و اگر کسی برهنه است، بقیه باید برایش لباس تهیه کنند. همین که هوا گرم است، لباس نازک می پوشیم. شوهر امروز عصبانی است؟ خانم کوتاه بیاید. زن عصبانی است، آقا کوتاه بیاید. دادگاه خانواده در قرآن در قرآن در یک آیه شرایط یک دادگاه خانواده به طور کامل بیان شده است که با عمل به این آیه بسیاری از مشکلات برطرف می شود! قرآن می فرماید: «وَإِنْ خِفْتُمْ شِقَاقَ بَیْنِهِمَا فَابْعَثُوا حَکَمًا مِّنْ أَهْلِهِ وَحَکَمًا مِّنْ أَهْلِهَا إِن یُرِیدَا إِصْلَاحًا یُوَفِّقِ اللَّـهُ بَیْنَهُمَا» (نساء/35) اگر شما از جدایی و شکاف میان آن دو (همسر) بیم داشتید، یک داور از خانواده شوهر، و یک داور از خانواده زن انتخاب کنید (تا به کار آنان رسیدگی کنند). اگر این دو داور، تصمیم به اصلاح داشته باشند، خداوند به توافق آنها کمک می کند. اما نکات این آیه: * ما سه نوع «اگر» در عربی داریم: «إِذَا»، «لَوْ» و «إِنْ» اگر اول، اگری است که حتماً واقع می شود، مانندً: «إِذَا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ زِلْزَالَهَا» (زلزال/1) یعنی حتماً زلزله قبل از قیامت می شود. اگر دوم، اگری است که هیچ وقت واقع نمی شود، مانند: «وَلَوْ کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ» (آل عمران/159) اگر پیغمبر بداخلاق بود. «لَوْ کَانَ فِیهِمَا آلِهَةٌ إِلَّا اللَّـهُ» (انبیاء/22) اگر دو خدا وجود داشت. اگر سوم، اگری است که پنجاه، پنجاه است، مثل این آیه که با «إِنْ» شروع شده است.! یعنی از اختلافات خانوادگی نهراسید. در خیلی از خانه ها وجود دارد و برای همه پیش می آید. * در کلمه ی «خِفْتُمْ» (خوف داشتید) سه نکته وجود دارد: یک: علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد. نباید منتظر وقوع اختلاف باشیم. همین که بیم اختلاف و جدایی رفت باید وارد عمل شویم. دو: با حدس و گمان عمل نکنیم. تا وقتی به مرز خوف نرسیده، وارد زندگی خصوصی دیگران نشویم . سه: همه مسؤول هستند. چون نمی گوید: «وَإِنْ خاف الوالدین» بلکه می گوید: «وَإِنْ خِفْتُمْ» * «بَیْنِهِمَا» یعنی نگذارید فتنه توسعه یابد. تا بین زن و مرد هست، مسأله را حل کنید. نباید بگذاریم «بَیْنِهِمَا» تبدیل به «بَیْنِ قومهِمَا» یا «بَیْنِ قبیلتهِمَا» یا «بَیْنِ عشرتهِمَا» بشود. * «فَابْعَثُوا» به دلیل وجود «ف» یعنی فورا اقدام کنید. «بَعث» نیز به معنای برانگیختن است. یعنی در بزرگ ترها برای داوری کردن ایجاد انگیزه کنید. بعد هم می گوید: داور را از فامیل خودتان تعیین کنید. وقتی دولت قاضی می گذارد، ممکن است قاضی برای مراغه باشد، زن و شوهر برای جهرم باشند. هیچ رابطه ای با هم ندارند. از نظر قرآن باید همدیگر را بشناسد. * آیه نگفته است: «فَابْعَثُوا رَجلاً مِّنْ أَهْلِهِ و رَجلاً مِّنْ أَهْلِهَا» یک مرد از این طرف و یک مرد از آن طرف. خیلی ها مرد هستند، ولی لیاقت داوری ندارند. داور باید شرایطی داشته باشد. علم و تجربه می خواهد. * «مِّنْ أَهْلِهِ» چهار فایده دارد: یک: داوران فامیل پول نمی خواهند. دو: فوری و سریع است چون اگر امشب نشد، تا جمعه این دادگاه خانوادگی تشکیل می شود. اما دادگاه های دولتی، امروز پرونده تشکیل می شود، می گویند برو چهار ماه دیگر بیا. سه: شناخت عمیق است، فامیل، فامیل را عمیق می شناسد. «یَعْرِفُونَهُ کَمَا یَعْرِفُونَ أَبْنَاءَهُمْ» (بقره/146) چهار: آبروریزی ندارد. چون همه چیز در بین خانواده ها مطرح می شود. * بحث حکمیت میان زن و شوهر، مثل ارث نیست. زن و شوهر اینجا حقوق مساوی دارند. نگفته است: «حَکَمین مِّنْ أَهْلِهِ» مردها دو داور و زن ها یک داور. * «إِن یُرِیدَا» اراده یعنی قصد جدّی. یعنی تصمیم بگیرید این کار انجام شود. هدفتان هم اصلاح باشد. نگویید: من از طرف مرد هستم پس باید به نفع مرد کار کنم. شاید اگر برخی وکیل ها از دادگاه های خانواده حذف شوند، طلاق کم بشود. چون خانم وکیل می گیرد و می گوید: طلاق من را از شوهر بگیر. و این وکیل به خاطر پولی که می گیرد، همه ی سعی خود را برای گرفتن طلاق می کند. «إِن یُرِیدَا إِصْلَاحًا» اگر پاک باشد، خدا جوش می دهد. * «یُوَفِّقِ اللَّـهُ بَیْنَهُمَا» اگر مشکل حل شد، نگویید: تدبیر من بود. همه ی امور به دست خداست. مهم ترین شخص هستی پیغمبر است. خدا به پیغمبرش می گوید: «لَوْ أَنفَقْتَ مَا فِی الْأَرْضِ جَمِیعًا مَّا أَلَّفْتَ بَیْنَ قُلُوبِهِمْ وَلَـٰکِنَّ اللَّـهَ أَلَّفَ بَیْنَهُمْ » (انفال/63) اگر تمام آنچه را روی زمین است صرف می کردی که میان دلهای آنان الفت دهی، نمی توانستی! ولی خداوند در میان آنها الفت ایجاد کرد! بودجه ی کره ی زمین را خرج می کردی، نمی توانستی بین اوس و خزرج آشتی بدهی. چون دل ها دست خداست. در موضوع طلاق چه باید کرد؟ نمی شود گفت: اصلاً طلاق نباشد، گاهی دو نفر به هم نمی خورند و به اشتباه کنار هم قرار گرفته اند. مثل اینکه شما اسفناج را با گلابی پیوند بزنی. اگر همه ی دانشمندان هم دور هم جمع بشوند، این دو میوه به هم نمی خورند. پس نمی شود گفت که طلاق اصلاً نباشد. حالا دست چه کسی باشد؟ زن ها عاطفی هستند. زن آفریده شده که مادر باشد، نسل آینده را تربیت کند. آدم عاطفی زود عصبانی می شود. زود گریه و شیون می کند. آن ها کمالاتی دارند که مردها ندارند، ولی طلاق را نمی شود دست آن ها سپرد. اگر هم فقط دست مردها باشد، ممکن است سوء استفاده کنند. این شروطی که در حال حاضر در عقدنامه وجود دارد، تا حدودی مشکلات را برطرف کرده است. ولی اصلاً نباید بگذاریم به طلاق برسد. ما در قرآن داریم «وَالْکَاظِمِینَ الْغَیْظَ» (آل عمران/134) یک خورده آدم باید دندان روی جگر بگذارد. حالا اگر یک وقت هم طلاق واقع شد، و قصد ازدواج مجدد داشتید، باز به شوهر اول برگردید. قرآن می فرماید: «وَبُعُولَتُهُنَّ أَحَقُّ بِرَدِّهِنَّ» (بقره/228) بازگشت به شوهر قبلی بهتر است زیرا از کجا معلوم که شوهر دوم بهتر از اول باشد؟ بعد هم اگر بچه دار باشند، بچه ها به دامن پدر و مادر برمی گردند. خدایا به همه ی بی همسرها، همسر خوب، به همه ی بی فرزندها، فرزند سالم و صالح، به همه ی بی مسکن ها مسکن وسیع، به همه ی بیکارها، شغل حلال عنایت فرما و دل های همه را نرم، با اصلاح نیت ها، توفیق اصلاح و رفع مشکلات خانوادگی را نصیب همه ی ما بفرما.
دوشنبه ، ۵بهمن۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: آناج]
[مشاهده در: www.anaj.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]
صفحات پیشنهادی
برجام تمامی مشکلات اقتصادی را رفع نمی کند/اقتصاد مقاومتی محقق شود
آیت الله نعیم آبادی برجام تمامی مشکلات اقتصادی را رفع نمی کند اقتصاد مقاومتی محقق شود شناسهٔ خبر 3030796 - جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵ ۴۷ استانها > هرمزگان بندرعباس - امام جمعه بندرعباس گفت نباید فکر کنیم با اجرای برجام تمامی مشکلات اقتصادی کشور حل خواهد شد و باید در راستای تحققیادگاری در گفتوگو با فارس: دولت به جای گفتار درمانی، مشکلات اقتصادی را در عمل رفع کند/ وابستگی به برجام کشور
یادگاری در گفتوگو با فارس دولت به جای گفتار درمانی مشکلات اقتصادی را در عمل رفع کند وابستگی به برجام کشور را در رکود نگه داشته استرئیس سابق جهاد دانشگاهی با بیان اینکه وابستگی دولت به برجام باعث شده کشور در رکود بیسابه قرار بگیرد گفت خوب است دولت به جای گفتار درمانی حل مشکصلاحی در گفتوگو با فارس: مجلس دولتساخته بستر استقرار دیکتاتوری را فراهم میکند/ دولت با اجرای برجام بهانهای
صلاحی در گفتوگو با فارس مجلس دولتساخته بستر استقرار دیکتاتوری را فراهم میکند دولت با اجرای برجام بهانهای برای معطل گذاشتن رفع مشکلات اقتصادی نداردرئیس سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه برخی با هجمه به شورای نگهبان به دنبال تصاحب مجلس هستند گفت مجلس دولتساخته بستر استقرار دامام جمعه قزوین: باید با تعهد و تخصص مشکلات کشور را رفع کنیم
قزوین - ایرنا - امام جمعه قزوین گفت با پیروزی در برجام مشکلات کشور و از جمله بیکاری تورم و دیگر تنگناها خود بخود مرتفع نمی شود بلکه باید با مدیریت دلسوزانه توام با تعهد و تخصص و خوداتکایی مشکلات را حل کنیم به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه های نمارفع تحریم ها مسیر گسترش روابط تهران و کیتو را هموارتر می کند
رئیس جمهور کشورمان در تماس تلفنی رئیس جمهور اکوادور گفت رفع تحریم های ناعادلانه علیه جمهوری اسلامی ایران مسیر گسترش و تعمیق روابط بین تهران و کیتو را هموارتر می کند به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور دامام جمعه املش: رفع مشکلات کشور نیاز به تلاش همه افراد جامعه دارد
رشت - ایرنا - امام جمعه شهرستان املش گفت رفع مشکلات کشور نیاز به مدیریت و تلاش همه افراد جامعه دارد به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام والمسلمین تقی روحانی در خطبه های نماز جمعه املش افزود دولتمردان ما باید برای رفع بیکاری برنامه ریزی دقیقی داشته باشند تا کسی در کشور ما بیکاروحانی در تماس تلفنی رییس جمهور اکوادور:رفع تحریم ها مسیر گسترش روابط تهران-کیتو را هموارتر می کند
به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری حجت الاسلام حسن روحانی در تماس تلفنی رافائل کوره آ با ایشان ضمن تشکر از تبریک همتای اکوادوری خود به مناسبت اجرای رسمی برنامه جامع اقدام مشترک برجام گفت جمهوری اسلامی ایران از گسترش و تعمیق روابط سیاسی اقتصادیرفع تحریم ها مسیر گسترش روابط تهران-كیتو را هموارتر می كند
رییس جمهوری در تماس تلفنی رییس جمهوری اكوادور رفع تحریم ها مسیر گسترش روابط تهران-كیتو را هموارتر می كند رییس جمهوری کشورمان در تماس تلفنی رییس جمهوری اكوادور تاكید كرد رفع تحریم های ناعادلانه علیه جمهوری اسلامی ایران مسیر گسترش و تعمیق روابط بین تهران - كیتو را هموارتر می کندتکیه بر اقتصاد مقاومتی مشکلات معیشتی مردم را بر طرف می کند
ایرنا - یزد - امام جمعه بافق گفت حل و رفع معضلات معیشتی و اقتصادی مردم با تکیه بر اقتصاد مقاومتی امکانپذیر است به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید جواد سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته بافق با ارائه راهکارهای مقام معظم رهبری در زمینه رفع مشکلات اقتصادی کشور اظهار کرد رفع مشکلرییس جمهوری: رفع تحریم ها مسیر گسترش روابط تهران-کیتو را هموارتر می کند
رییس جمهوری رفع تحریم ها مسیر گسترش روابط تهران-کیتو را هموارتر می کند روز نو رییس جمهوری کشورمان در تماس تلفنی رییس جمهوری اکوادور تاکید کرد رفع تحریم های ناعادلانه علیه جمهوری اسلامی ایران مسیر گسترش و تعمیق روابط بین تهران - کیتو را هموارتر می کند حجت الاسلام و المسلمین دک-
گوناگون
پربازدیدترینها