تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816681822




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دارندگان سلاح های اتمی در حال ساخت سامانه های جدید هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: دارندگان سلاح های اتمی در حال ساخت سامانه های جدید هستند بین الملل > اروپا - ایرنا نوشت: موسسه تحقیقات صلح استکهلم (SIPRI) در گزارش سال 2015 خود اعلام کرد تمام کشورهای دارنده جنگ افزارهای هسته ای یا در حال ساخت سامانه های جدید هستند و یا سامانه های موجود را ارتقا می دهند.

 سیپری در گزارش سالانه خود نوشت: کشورهای آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین، هند، پاکستان، اسرائیل و کره شمالی حدود 15 هزار و 850 جنگ افزار هسته ای در اختیار دارند که چهار هزار و 300 آنها در صف نیروهای عملیاتی هستند که از این میان حدود یک هزار و 800 عدد نیز در وضعیت هشدار عملیاتی بالا نگهداری می شوند.
بر اساس گزارش سالانه "سیپری" که در تارنمای آن منتشر شده مجموع کلاهک های هسته ای موجود رو به کاهش است که دلیل اصلی آن ادامه برنامه کاهش زرادخانه هسته ای آمریکا و روسیه است، هر چند سرعت آن نسبت به دهه گذشته کاهش یافته است. در همین حال هر دو کشور برنامه های به روزرسانی فراگیر و هزینه بر دراز مدتی را برای باقیمانده سامانه های پرتاب هسته ای، کلاهک های هسته ای و تولید آنها در دست دارند.
زرادخانه هسته ای سایر کشورها به نسبت کوچکتر است ، اما تمامی آنها یا در حال ساخت یا به کارگیری سامانه های جدید جنگ افزارهای هسته ای هستند یا چنین قصدی را اعلام کرده اند.
خبرگزاری رویترز در مرداد ماه گذشته به بهانه هفتادمین سالگرد اولین و آخرین بمباران اتمی جهان در پایان جنگ جهانی دوم که علیه مردم ژاپن انجام شد- گزارشی از کشورهایی که به طور رسمی یا غیررسمی سلاح اتمی دارند، منتشر کرد.
براساس این گزارش، آمریکا براساس نظریه فدراسیون دانشمندان و محققان این کشور هم اکنون دست کم هفت هزار و 200 کلاهک اتمی دارد که از این تعداد هزار و 900 عدد از آنها به طور راهبردی آماده شلیک هستند.
روسیه به طور تقریبی هفت هزار و 500 کلاهک هسته ای دارد. به این دلیل که هنوز هیچ آمار رسمی از سلاح های اتمی و غیراتمی روس ها وجود ندارد، نمی توان در مورد تعداد کلاهک های اتمی روسیه اظهارنظر قطعی کرد. اما از این تعداد هزار و 750 موشک هسته ای آماده پرتاب هستند.
فرانسه دیگر عضو دائم شورای امنیت به دلایلی زرادخانه ی اتمی خود را به 300 کلاهک اتمی کاهش داده است.
انگلیس نیز 200 کلاهک هسته ای دارد که تعدادی از آنها در زیردریایی های راهبردی اتمی آن کشور مستقر است.
چینی ها 250 کلاهک اتمی دارند اما از نظر راهبردی و توانایی تکنیکی قادر به تولید تعداد بیشتری کلاهک اتمی از طریق ذخیره پلوتونیوم هستند.
به گزارش رویترز، هند کشوری است که بدون اجازه شورای امنیت خود را کشور دارای بمب هسته ای خوانده و اکنون طبق آمارهای رسمی دولتی، توانایی تکنیکی و فن آوری لازم برای تولید بیش از 100 کلاهک هسته ای را در اختیار دارد.
کره شمالی برای نخستین بار در اکتبر سال 2006 به طور رسمی اعلام کرد بمب اتمی دارد. این کشور دومین کلاهک هسته ای خود را نیز در ماه مه سال 2009 به دست آورد.
پاکستان پس از دستیابی هند به سلاح اتمی، تلاش فراوانی کرد بمب هسته ای داشته باشد. اسلام آباد نیز 100 کلاهک هسته ای در اختیار دارد.
رژیم صهیونیستی قدرمسلم کلاهک هسته ای در اختیار دارد اما سیاست مبهم اتمی در پیش گرفته و داشتن سلاح هسته ای را نه تکذیب و نه تائید می کند. اما بر اساس توانمندی راکتور اتمی دیمونا و ظرفیت تولید پلوتونیوم در این تاسیسات هسته ای، این رژیم دست کم برای ساخت 100 تا 200 کلاهک هسته ای توانایی لازم در خود ایجاد کرده است. 49261

کلید واژه ها: تسلیحات هسته ای -




یکشنبه 4 بهمن 1394 - 12:50:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن