تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، تاج سوره‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813054057




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در کارگاه فانتزی در داستان کودک و نوجوان حوزه هنری همدان عنوان شد داستان‎های فولکور، بهترین مرجع خلق آثار فانتزی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در کارگاه فانتزی در داستان کودک و نوجوان حوزه هنری همدان عنوان شد
داستان‎های فولکور، بهترین مرجع خلق آثار فانتزی
در کارگاه فانتزی در داستان کودک و نوجوان حوزه هنری استان همدان، داستان‎های فولکور، بهترین مرجع برای خلق آثار فانتزی است.

خبرگزاری فارس: داستان‎های فولکور، بهترین مرجع خلق آثار فانتزی



به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، پیش از ظهر امروز به همت خانه ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری استان همدان، کارگاه فانتزی در داستان کودک و نوجوان با حضور محمدرضا یوسفی و خوانش آثار هنرمندان استان برگزار شد. در این نشست یک نویسنده‌ کودک و نوجوان، بهترین مرجع برای خلق داستان‌های فانتزی را داستان‌های فولکلور عنوان کرد و افزود: این داستان‌ها پیشینه‌ای دارد که حتی برخی از آنها به قبل از زمان اختراع خط برمی‌گردد. محمدرضا یوسفی با اشاره به تفاوت داستان‌های تمثیلی با فانتزی گفت: مرز بین این نوع داستان‌ها را تیپ و شخصیت تعیین می‎کند؛ در داستان‎های تمثیلی تیپ داریم حال آنکه در داستان‎های فانتزی به طور کامل با شخصیت طرف هستیم. وی افزود: ادبیات کودک و نوجوان، فانتزی را به عنوان یک مکتب می‌شناسد چراکه فانتزی اساساً با ذهن کودک پیوند بنیادین دارد، ادبیات فانتزی جهان عادی و واقعیت را که با حواس پنج‌گانه ارتباط دارد می‌شکند و دنیای دیگری پیش روی مخاطب می‌گذارد. این نویسنده کودک و نوجوان دراماتیک بودن برخی داستان‌ها را دلیل ماندگاری آنها عنوان کرد و افزود: عنصر دراماتیک مخاطب را نگه می‎دارد و این عنصر در داستان‌های فولکلوریک با قدرت به چشم می‌خورد. وی افزود: به طور مثال فردوسی در داستان‌های شاهنامه هر قصه‌ای را که دراماتیک کرده ماندگار شده و بقیه آرشیو شده‌اند، البته تمام داستان‌های شاهنامه خرده‎داستان‌هایی دارد اما آنها که ماندگار شده هر کدام یک رمان به حساب می‌آیند. یوسفی ادامه داد: مخاطب کودک ادبیات فرم‌گرایانه را نمی‎خواهد چراکه او به دنبال قصه است و گره‌افکنی و گره‌گشایی است که او را جذب می‌کند. وی گفت: تاریخ ایران را می‌شود از قصه‎های فولکلور بررسی کرد چون هرکدام از این قصه‌ها تبار دارد، مثلاً قصه خاله سوسکه یک تبار مادرسالارانه دارد و این داستان‌ها پدران و مادران داستان‌های فانتزی کنونی هستند که می‌توان برای پیشبرد ادبیات فانتزی امروز ساختار آنها را مورد بررسی قرار داد. در ابتدای این نشست تعدادی از اعضای کانون داستان کودک و نوجوان حوزه هنری استان همدان (قلمک) داستان‌های خود را قرائت کردند که مورد توجه و استقبال استاد یوسفی قرار گرفت.

94/11/04 - 12:04





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن