تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805635694




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتی مشتریان ایران خودرو به حقوق خود نمی رسند! / خودرو آتش گرفت، ایران خودرو: به ما ربطی ندارد!


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: امروزه در حالی که هر از چند گاهی شاهد اطلاعیه های شرکت های پر نام و آوازه خودروسازی هستیم که به دلیل نقایص فنی، به تعدادی از خودروهای خود برای تعویض فراخوان می دهند، متاسفانه خودروسازان داخلی ما چه در کیفیت و چه در خدمات هر روز بدتر و انحصاری تر از دیروز به مسیر پر اشتباه گذشته ادامه می دهند.

به گزارش تراز ،امروزه انحصار، به عنوان بزرگترین تهدید برای هر اقتصادی محسوب می شود. این تهدید به قدری ویرانگر است که در صورت ایجاد آن، شدیدترین نوع فساد در اقتصاد آن کشور ایجاد خواهد شد که نمونه های فراوانی از این موضوع و تاثیر آن بر اقتصادها در تاریخ اقتصادی کشورهای دنیا موجود است. متاسفانه اگر چه اقتصاد ما نسبت به سال های گذشته در بسیاری از کالاها از بند انحصار رها شده است اما همچنان هستند محصولاتی که با گذشت سال ها از انقلاب اسلامی و اصلاح نسبی ساختارهای اقتصادی ما همچنان در دست عده ای خاص بوده و تبدیل به بلای دامن گیر اقتصاد ایران شده اند. یکی از بزرگترین معایب انحصار که همان در دست داشتن عرضه آن محصول در اختیار چند شخص یا شرکت حقیقی و حقوقی است عدم توجه به نیازهای خریداران و عدم تلاش در جهت بهبود کیفیت کالاهای تحت انحصار است. واژه ای که این روزها اگر چه برای برخی از اقتصادها و شهروندان برخی از کشورهای توسعه یافته واژه ای بی معنا و دور از ذهن تلقی می شود. البته در کشور ما نیز عده ای هستند که بی توجه به معنای انحصار و ایجاد شرایط رقابتی بازار بر طبل آزاد سازی کوبیده و معتقدند: باید همه چیز را به بازار سپرد تا عرضه و تقاضا سرنوشت همه چیز را مشخص کند. غافل از اینکه وقتی در کالایی انحصار بوده وشرایط رقابتی یا وجود نداشته یا به گونه ای باشد که امکان لابی و توافق بین چند شرکت تولیدکننده وجود داشته باشد. این انحصار نه تنها باعث بهبود کیفیت کالاها نشده بلکه زمینه توهین و تحقیر مشتریان را نیز فراهم خواهد کرد.
 امروزه در حالی که هر از چند گاهی شاهد اطلاعیه های شرکت های پر نام و آوازه خودروسازی هستیم که به دلیل نقایص فنی، به تعدادی از خودروهای خود برای تعویض فراخوان می دهند، متاسفانه خودروسازان داخلی ما چه در کیفیت و چه در خدمات هر روز بدتر و انحصاری تر از دیروز به مسیر پر اشتباه گذشته ادامه می دهند. برای نمونه چندی پیش شرکت ژاپنی تویوتا که خودروهای آن جزء محبوب ترین و با کیفیت ترین خودروهای موجود در بازار ایران محسوب می شود با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد خطر شکسته شدن شیشه های خودرو به دلیل نقص فنی در سیستم بالابر این خودروها وجود دارد. خودروهای تولیدی این شرکت از سال 2005 تا 2010 را فراخوان کرده بود یا در نمونه دیگری این شرکت به دلیل عمل نکردن کیسه های هوا، 10 میلیون دستگاه از تولیدات خود را به دلیل معیوب بودن کیسه های ضربه گیر هوا، فراخوان کرده بود که از این نمونه ها بسیار زیاد است.
چندی پیش یکی از شهروندان تهرانی در تماسی با پایگاه خبری تحلیلی تراز، ماجرای آتش گرفتن خودروی خود به دلیل نقص فنی کارخانه ای این خودرو را با خبرنگار تراز در میان گذاشت. طبق اطلاعات و مدارک ارسالی به پایگاه خبری تحلیلی تراز و پیگیری های خبرنگار این پایگاه و صحبت با این شهروند ماجرا حکایت از این دارد که یکی از شهروندان تهرانی به نام عباس محمدی حدود 11 ماه پیش یک دستگاه خودروی پژو پرشیا را به صورت صفر از نمایشگاه اتومبیل خریداری می کند که از همان زمان تحویل خودرو ، متوجه نقص فنی در گیربکس و کلاج و چندین قسمت دیگر خودروی مذکور می شود که بلافاصله با مراجعه به نمایندگی و تعیین وقت اقدام به اصلاح این معایب کرده و حتی یکبار گیربکس خودروی خود را توسط نمایندگی مجاز ایران خودرو تعویض می کند. بعد از تعویض گیربکس متاسفانه همچنان خودروی وی دچار ایراد بوده و صداهای عجیبی از آن به گوش می رسد که مسئولین نمایندگی مذکور این ایرادات را طبیعی دانسته و به نامبرده می گویند: "زیادی پیگیر ماجرا نباش و این صداها و معایب در خودروهای ایران خودرو عادی است!!" پس از کش و قوس های فراوان و مراجعه مجدد به نمایندگی ایران خودرو به دلیل روشن شدن چراغ چک و عدم رفع مشکلات قبلی قرار بر این می شود که مالک خودرو در موعد دیگری خودرو را به نمایندگی ببرد که متاسفانه درمراجعه بعدی به نمایندگی ، قطعه مورد نیاز خودروی نامبرده در نمایندگی موجود نبوده و قطعه دیگری به اشتباه آماده نصب بر روی خودرو بوده است که با معذرت خواهی کارکنان نمایندگی بنا می شود مالک خودرو به همراه خودروی خود، روز دیگری به نمایندگی مذکور مراجعه کند.محمدی درباره روز وقوع این ماجرا می گوید: صبح روز بعد زمانی که قصد خروج از پارکینگ منزل دوستم را داشتم در حالیکه به همراه یکی از دوستانم در حال سوار شدن به خودروی خود بودیم ، پژو پرشیا به یکباره از سمت جلو آتش گرفت که سریعا خودم به همراه دوست همراهم از خودرو خارج شدیم و درصدد خاموش نمودن خودرو برآمدیم که به دلیل شدت گرفتن حریق، انفجاری صورت گرفت که به واسطه افزایش شعله های آن مجبور به تماس با آتش نشانی شدیم که بعد از حضور و تلاش پرسنل زحمتکش آتش نشانی، آتش خاموش شد. وی در ادمه با اشاره به انتقال دو نفر از همسایگان به بیمارستان به دلیل شوک ناشی از آتش سوزی می گوید: بعد از این ماجرا، خودرو را به نمایندگی 5401 ایران خودرو انتقال دادم که در آن جا به من گفتند: برای شکایت به مرکز مشتریان ایران خودرو مراجعه کنم. بعد از مراجعه، کارشناسان آن قسمت ظاهرا علت حریق خودرو را نصب دزدگیر اعلام کرده و اظهار بی تقصیری نمودند که من نیز برای اعاده حقوق خود مجبور به شکایت به دادگاه شدم.




محمدی در ادامه به تراز گفت: دادگاه نیز با درخواست از آتش نشانی علت حریق را از این مرکز جویا شد که بعد از مدت زیادی دوندگی و صرف وقت، در نهایت سازمان آتش نشانی طی نامه ای1 که به دادگاه نیز ارسال شد صراحتا علت حریق را اتصال در فن خودرو اعلام نمود. اما با این حال و با توجه به نظر دادگاه و آتش نشانی دال بر وجود اتصال در فن خودرو، شرکت ایران خودرو همچنان در قبال خسارت بنده پاسخگو نبوده و در جهت تعویض خودرو و پرداخت خسارت هیچ اقدامی صورت نپذیرفته است. محمدی درباره هزینه های تحمیل شده به وی و ضرر مالی خود در این ماجرا می گوید: متاسفانه چندین ماه است که میلیون ها تومان از درآمد و دسترنج من که با زحمت فراوان و پس از مدت ها انتظار به یک خودروی سواری تبدیل شده بود به آهن پاره ای مبدل شده و در گوشه ای افتاده است. متاسفانه بعد از ماه ها پیگیری و این در و آن در زدن هیچ راه دیگری جز بردن شکایت خود به خدا ندارم.
وی در ادامه با ناراحتی شدید و ضمن انتقاد از عدم پیگیری این موضوع و حل شدن مشکلش توسط ایران خودرو می گوید: چرا باید خودروهایی که ما از شرکت های ایرانی خریداری می کنیم بعد از ایجاد مشکلاتی از این قبیل به امان خدا سپرده شده و حتی در حق اولیه و طبیعی ما نیز اجحاف شود؟ با اینکه تمام مستندات حکایت از ایراد فنی خودروی ایران خودرو دارد متاسفانه این شرکت با قلدری کوچکترین توجهی به شکایات و پیگیری های اینجانب نداشته و تا امروز نه تنها خودروی بنده تعویض نشده است بلکه هیچ پیگیری و اقدامی نیز در این راستا از سوی شرکت ایران خودرو شاهد نبوده ام.
در خاتمه شایان ذکر است تمام مستندات و مدارک نامبرده در پایگاه خبری تحلیلی تراز موجود می باشد.















زمانبندی انتشار: 4 بهمن 1394 - 09:54





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن