تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801287704




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت به جای حمله به شورای نگهبان پاسخگوی مشکلات معیشتی باشد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دولت به جای حمله به شورای نگهبان پاسخگوی مشکلات معیشتی باشد
اتهام‌افكني رئيس‌جمهور در اواخر هفته گذشته موجي از انتقادات را به همراه داشته است. نيروهاي دلسوز انقلاب سخنان روحاني را مواضعي با خسارات و هزينه‌هاي فراوان برشمرده و آسيب‌هاي آن را فراتر از حد تصور دانسته‌اند. در اين ميان برخلاف دلسوزان روزنامه‌هاي تجديدنظر‌طلب هم با ذوق‌زدگي مواضع رئيس‌جمهور را پوشش داده و اهداف جناحي خود را پيگيري مي‌كنند. در ادامه مي‌توان به انتقادات برخي از دلسوزان جامعه اشاره كرد.
 اتهام‌افكني رئيس‌جمهور در اواخر هفته گذشته موجي از انتقادات را به همراه داشته است. نيروهاي دلسوز انقلاب سخنان روحاني را مواضعي با خسارات و هزينه‌هاي فراوان برشمرده و آسيب‌هاي آن را فراتر از حد تصور دانسته‌اند. در اين ميان برخلاف دلسوزان روزنامه‌هاي تجديدنظر‌طلب هم با ذوق‌زدگي مواضع رئيس‌جمهور را پوشش داده و اهداف جناحي خود را پيگيري مي‌كنند. در ادامه مي‌توان به انتقادات برخي از دلسوزان جامعه اشاره كرد.

  دولت به‌جاي دخالت در انتخابات پاسخگوي ركود اقتصادي باشد
سيدحسين نقوي‌حسيني عضو كميسيون امنيت ‌ملي و سياست‌ خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌و‌گو با تسنيم، با اشاره به اظهارات اخير رئيس‌جمهور با موضوع انتخابات گفت: سخنان اخير رئيس‌جمهور مورد نقد جدي مردم و كارشناسان است؛ اين نوع اظهارنظرها گوياي يك حوادث ديگري در آينده است. رئيس‌جمهور رئيس قوه مجريه و مجري انتخابات است، لذا با برخي اظهارات شائبه دخالت در انتخابات را مطرح نكند. اساساً به مجري انتخابات ربطي ندارد چه‌كسي تأييد مي‌شود، چه‌كسي تأييد نمي‌شود؟ به رئيس دولت ربطي ندارد كه مردم به كدام طيف رأي مي‌دهند و به كدام طيف رأي نمي‌دهند، نمي‌دانم اين حرف‌ها چه ارتباطي به رئيس‌جمهور دارد.
عضو كميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس با بيان اينكه اظهارات اخير رئيس‌جمهور خلاف و به‌دور از انصاف بود، اظهار داشت:‌آقاي روحاني فراموش نكند كه خودشان در همين سيستم شوراي نگهبان تأييد صلاحيت شدند، اگر بنا اين بود كه شوراي نگهبان سليقه‌اي عمل و يك جناح را وارد انتخابات كند، مگر رئيس‌جمهور با كدام سليقه رئيس‌جمهور شدند؟
وي با اعلام اينكه مكانيسم شوراي نگهبان براي بررسي صلاحيت‌ها يك مكانيسم قانوني است و خدشه‌اي بر آن وارد نيست، تصريح كرد:‌همه بايد تسليم نتيجه باشند. اين چه پيامي است كه رئيس‌جمهور به جامعه و جريان‌هاي سياسي مي‌دهد كه بوي عدم‌تمكين از قانون از آن بيرون مي‌آيد؟
نماينده مردم تهران در مجلس به مسئله برجام اشاره كرد و با بيان اينكه بنا به گفته خود آقاي روحاني برجام كه حالا به فرجام رسيده و همه چيز از آب خوردن و ازدواج مردم به برجام ارتباط داشت، پس چه‌زماني دولت به فكر حل مشكلات معيشتي مردم خواهد بود؟ گفت: پس مردم چه‌زماني منتظر خير و بركات برجام باشند؟ مردم چه‌زماني پاي سفره‌هاي‌شان نتيجه برجام را ببينند؟ دولت براي تحقق وعد‌ه‌هايي كه داده برنامه ارائه دهد، با مردم صحبت كند، معاون رئيس‌جمهور گفته 8‌ميليون بيكار در كشور وجود دارد. آقاي روحاني برنامه‌اش براي مقابله با بيكاري را ارائه دهد، براي مسكن كه زماني مسكن مهر را بد مي‌دانستند چاره‌اي بينديشد، حقيقتاً توان خريد مردم به‌شدت كاهش يافته و حتي توان پرداخت قبض‌هاي آب و گاز را ندارند، دولتي‌ها بين مردم نيستند و اگر هستند چرا بي‌تفاوتند؟ واقعاً از اينكه آقاي روحاني به‌جاي پاسخگويي به تورم، ركود و جواناني كه در دو سال گذشته بيكار شده‌اند، در انتخابات دخالت مي‌كند متأسف هستيم و اميدواريم رئيس‌جمهور محترم به وعده‌هاي انتخاباتي خود پايبند باشد.

  هجمه‌هاي اخير به شوراي نگهبان برنامه‌ريزي شده است
سخنگوي جمعيت رهپويان با بيان اينكه هر روز به زمان انتخابات نزديك مي‌شويم، نگراني‌ها افزايش پيدا مي‌كند تأكيد كرد كه هجمه‌هاي اخير به شوراي نگهبان برنامه‌ريزي شده است. پرويز سروري سخنگوي جمعيت رهپويان در گفت‌وگو با تسنيم اظهار داشت: هر روز كه به انتخابات نزديك مي‌شويم، نگراني‌هاي ما افزايش پيدا مي‌كند و متأسفانه رفتارهايي خارج از عرف مديريتي ديده مي‌شود كه نگراني ما را دوچندان مي‌كند، از اين نظر كه ما مدلي را مانند رفتاري كه در فتنه صورت گرفت، شاهد هستيم.
وي ادامه داد: ما مشاهده مي‌كنيم افرادي در درون حاكميت لانه كرده‌اند و رفتار اپوزيسيون عليه نظام را به خود گرفته‌اند. چه توجيه منطقي دارد كسي كه استاندار است و مسئوليت امنيت استان و برگزاري بدون تنش رويداد بزرگي مانند انتخابات را برعهده دارد، خودش مركز تنش‌زدايي باشد و دائماً تنش را به استان منتقل كند؟
سخنگوي جمعيت رهپويان گفت: سؤال اين است كه استانداري كه امروز دم از استعفا مي‌زند، براي اينكه شوراي نگهبان به وظيفه قانوني خود عمل كرده است، آيا او مي‌تواند در فرداي پر چالش انتخابات كشتي انتخابات را بر روي موج‌هاي پرچالش در استان به ساحل امن، سلامت و اقتدار و عزت نظام برساند.
وي با اشاره به هجمه‌هاي اخير به شوراي نگهبان تأكيد كرد: هجمه به شوراي نگهبان برنامه‌ريزي شده است و ما نمي‌توانيم ناديده بگيريم كه به يكباره چند استاندار با همديگر اعلام استعفا مي‌كنند، اين رفتارها بايد هشداري براي رئيس‌جمهور و دولت باشد كه از اين موضوعات به راحتي عبور نكنند و مسئولان قانون‌شكن را سريعاً از پست‌هاي حساس بردارند.

  كاش رئيس‌جمهور به جاي دخالت در كار نهادهاي ديگر چند جمله درباره خسارت ميلياردي كرسنت صحبت كند
عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران گفت: كاش آقاي رئيس‌جمهور به جاي دخالت در كار نهادهاي ديگر، چند جمله‌اي درباره خسارت ميلياردي قرارداد كرسنت به ملت ايران سخن مي‌گفت.
مجتبي شاكري عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي، در گفت و گو با تسنيم با اشاره به سخنان رئيس‌جمهور در جمع استانداران و فرمانداران سراسر كشور اظهار داشت: آقاي روحاني قصد دارد گروهي كه جامعه به آنها اعتمادي ندارند و داراي بحران رأي هستند را مورد حمايت خود قرار دهد.
شاكري برهمين اساس خاطرنشان كرد: رئيس‌جمهور در سخنان اخير خود چندين مورد برخلاف مصالح نظام و رهنمودهاي رهبري حرف زد اما در پايان گفت ما تحت نظر ولايت فقيه هستيم. بايد از دولت تدبير و اميد پرسيد اين چه رفتاري است؟ مردم اگر به‌درستي متوجه اظهارات متناقض دولت يازدهم شوند به تمامي حقايق پي‌خواهند برد.
عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران با بيان اينكه رئيس‌جمهور وعده داده بود هر 100 روز يكبار به مردم گزارش بدهد، گفت: اگر وعده‌هاي رئيس‌جمهور فهرست شود مشاهده مي‌كنيم عملاً هيچ‌كدام از وعده‌هاي دولت درباره معيشت و اقتصاد مردم عملي نشده است. هم اكنون جوانان كشور با مشكل بيكاري، بالا رفتن سن ازدواج و معضلات اجتماعي مواجه هستند و بر كشور نيز ركود حاكم شده است اما دولت به‌جاي اينكه فكري به حال جوانان و مردم كند به خودروسازان وام مي‌دهد.
وي اضافه كرد: دولت در حال حاضر معلق است و تكليف خودش را نمي‌داند؛ دولت تمام فعاليت‌هاي خود را بر مبناي كاركرد انتخاباتي قرار داده است. بنگاه‌ها و كارخانه‌هاي ورشكسته بسياري در كشور وجود دارد اما دولت واردات را به صلاح خود مي‌بيند تا بتواند به‌شكل موقت برخي مشكلات را حل كند و در عمل شاهد هستيم هيئت‌هاي خارجي كه به ايران آمده‌اند تنها به‌دنبال فروش محصولات خود بوده‌اند و خبري از سرمايه‌گذاري و اشتغالزايي براي جوانان نيست.
شاكري با ابراز اينكه مسئولان دولت و شخص رئيس‌جمهور حتي يك كلمه درباره پرونده كرسنت و خسارتي كه اين قرارداد بر كشور وارد كرده صحبت نمي‌كنند، گفت: متأسفانه تمام تمركز دولت روي انتخابات است، به‌دليل اينكه بسياري از حقايق در صورت ابراز نظر دولت و مسئولان دخيل در اين پرونده روشن خواهد شد، دولت حاضر نيست حرفي درباره اين پرونده بزند تا رسوايي براي افرادي كه حقوق مردم را ضايع كردند به بار بيايد كه اين مسئله ظلم آشكار نسبت به حقوق مردم محسوب مي‌شود.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن