تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):پرخورى و سستى اراده و مستى سيرى و غفلت حاصل از قدرت، از عوامل بازدارنده و كند كننده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816139844




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قرائتی:نمازخانه اداره اسلامی باید از اتاق مدیرعامل زیباتر باشد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: قرائتی:نمازخانه اداره اسلامی باید از اتاق مدیرعامل زیباتر باشد
رییس ستاد اقامه نماز گفت: اگر نماز ضایع شود بسیاری از آسیب‌ها ایجاد می‌شود و پس از آن شهوات در جامعه ترویج می‌یابد.
به گزارش نامه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی صبح شنبه در کنفرانس خبری بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز و سنجش دستاوردها» که در ستاد اقامه نماز برگزار شد با بیان اینکه حرف اول من این است که نماز، ستاد و مسئول ندارد بلکه همه آحاد جامعه در قبال ترویج نماز مسئول هستند،‌ اظهار کرد: خداوند به همه ما دستور داده که اطرافیان خود را به نماز دعوت کنیم. استاد دانشگاه، وزیر، وکیل، معلم، پدر و... همه مسئول هستند که به عنوان یک ستاد اقامه نماز فعال باشند. در این راستا ما هم می‌توانیم مشاوره‌هایی را به آنها ارائه بدهیم.

وی تاکید کرد: صداوسیما از میلیون‌ها ساعت فیلم و سریال که ساخته است چقدر آن را صرف نماز کرده است؟ انتشارات ما چند صفحه برای نماز چاپ کرده‌اند و روزنامه‌ها و اهالی قلم چقدر در راستای ترویج نماز گام برداشته‌اند. دین، ایمان و تقوا تخصصی نیست. این مشاغل هستند که تخصصی هستند، اما برای ترویج نماز همه باید فعال باشند. مراکز اسلامی مربوط به زمان صفویه و یا کاشی‌کاری‌های اسلامی نیستند، بلکه وقتی اذان در شهری پخش می‌شود و همه آحاد جامعه به‌سمت نماز می‌روند یعنی آن شهر اسلامی است.

رییس ستاد اقامه نماز ادامه داد: در معماری اسلامی در ابتدا باید مسجد ساخته شود و پس از آن باید به سراغ شهر برویم. شهید رجایی همواره فرمودند که به نماز نگویید کار دارم بلکه به کار بگویید نماز دارم. اداره اسلامی اداره‌ای است که نمازخانه آن زیباتر از اتاق مدیرعامل باشد، نه اینکه اتاق زیبا را به مدیرعامل بدهیم و یک دخمه را برای اقامه نماز انتخاب کنیم. بدانید که اگر نماز ضایع شود بسیاری از آسیب‌ها پیدا می‌شود. نماز که ضایع شد پس از آن شهوات پیدا می‌شود.

قرائتی گفت: ستاد اقامه نماز، حزب و بودجه ندارد. برای ترویج نماز همه مسئول هستند. حتی با توجه به بخشنامه‌هایی که شده است، اما همچنان پروازهای هواپیمایی ما گاهی نماز را قربانی می‌کنند. مقام معظم رهبری و وزراء بخشنامه کرده‌اند که در هنگام اذان صبح پرواز نداشته باشیم ولی در عمل ما این درد و سوز را نمی‌بینیم. برخی از پروازها قبل از اذان صبح حرکت می‌کنند و بعد از اینکه آفتاب طلوع کرد به مقصد می‌رسند و این سبب می‌شود که نماز ضایع شود.

وی یادآور شد: آیا مسئولان ما برای اقامه نماز در صف اول هستند. وقتی روسا در نماز نیامدند بقیه هم نمی‌آیند. ستاد اقامه نماز باید برای ترویج این فریضه الهی کارهای بسیار زیادی انجام دهد. همانطور که پیامبر اسلام (ص) فرمودند که نماز نور چشم من است در برنامه ریزی‌ها هم ما باید به نماز همین‌گونه بنگریم و فراموش نکنیم که نماز اکسیژن ما است.

رییس ستاد اقامه نماز تاکید کرد: در آستانه دهه فجر هستیم، امام (ره) خدا را داشت و هیچ نداشت. همین ایمان به خدا توانست کاری کند که انقلاب پیروز شود. اگر ایمان نبود ما هرگز نمی‌توانستیم جبهه‌ها را اداره کنیم. نقش ایمان و نماز را ما در هشت سال دفاع مقدس به خوبی دیدیم. حزب‌الله هم به خاطر همین اقامه نماز و ایمان است که توانسته تاکنون در مقابل صهیونیست‌ها بایستد. اکنون که در آستانه انتخابات هستیم باید بدانیم که قرآن می‌فرماید هر کسی در قیامت با رهبر خود دعوت می‌شود. امروز ما باید افرادی را برای نمایندگی مجلس و خبرگان رهبری انتخاب کنیم که در قیامت بتوانیم پاسخگو باشیم. در آخرت حزب و تحلیل سیاسی ملاک نیست. امیدواریم که در راستای ترویج نماز هرچه کوتاهی کرده‌ایم خدا ببخشد و توفیق دهد که در این راستا گام‌های بیشتری برداریم.

قرائتی با بیان اینکه ما در سال 94 برنامه‌های زیادی را برای ترویج اقامه نماز داشته‌ایم، عنوان کرد: از جمله آنها این بود که در 8 جلسه 500 نفری از 4 هزار مدیر دعوت کردیم که در راستای ترویج نماز نظرات و پیشنهاداتی را ارائه بدهند. همچنین طرح یاوران نماز به طور ناقص برگزار شد. برای ترویج اقامه نماز باید یک گروهی را به عنوان شاخه اولی انتخاب کنیم و توسط آنها به شاخه‌های بعدی برسیم. تمام نهادها و سازمان‌ها بودجه فرهنگی دارند، ولی متاسفانه آن را در جایی هزینه می‌کنند که خیلی تأثیر ندارد. بودجه فرهنگی باید صرف مسائلی همچون نماز شود.

وی گفت: نماز خودش بهترین وسیله برای رسیدن به وحدت است. ما در فضای مجازی هم اقدامات ارزشمندی را برای ترویج اقامه نماز داشته‌ایم. یکی از آنها این بوده که بر روی خنده‌های طبیعی و حکیمانه کلیپ‌هایی را تهیه کرده‌ایم و در فضای مجازی در اختیار عموم قرار داده‌ایم. شادی باید حکیمانه باشد نه اینکه فردی را از زندگی غافل کند. همه ما باید به عنوان یک مروج نماز اقداماتی را انجام بدهیم.


منبع: ایسنا


۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن