تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804490278




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش ۹۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران/جزئیات راه‌اندازی۲طرح نفتی


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: افزایش ۹۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران/جزئیات راه‌اندازی۲طرح نفتی
معاون وزیر نفت با اشاره به برنامه آغاز تولید نفت از دو میدان نفتی در غرب کارون، گفت: ظرفیت تولید نفت ایران به زودی ۹۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.
به گزارش نامه نیوز، رکن الدین جوادی با بیان اینکه توسعه فازهای پارس جنوبی و میادین مشترک نفتی غرب کارون مهمترین برنامه‌های توسعه‌ای صنعت نفت در دوران پسا تحریم است، گفت: براساس اهداف پیشنهادی در برنامه ششم توسعه ظرفیت تولید نفت خام و میعانات گازی ایران باید با افزایش یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه ای به پنج ملیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت ملی نفت با اعلام اینکه هم اکنون طرح توسعه سایر میادین مشترک نفتی کشور همچون آذر، آزادگان جنوبی، فروزان، یادآوران و لایه نفتی پارس جنوبی از پیشرفت قابل قبولی برخوردار هستند، تصریح کرد: بر این اساس شمارش معکوس به منظور افزایش تولید نفت خام از برخی از میادین غرب کارون همچون آزادگان شمالی و یاران شمالی آغاز شده است. معاون وزیر نفت با اشاره به برنامه‌ریزی به منظور آغاز تولید زودهنگام نفت از میدان یاران شمالی، اظهار داشت: در حال حاضر پیشرفت توسعه میدان نفتی یارانه شمالی به مرز ۸۰ درصد رسیده است و پیش بینی می کنیم تا پیش از پایان سال جاری امکان آغاز تولید نفت از این میدان مرزی فراهم شود. وی، هدف از آغاز تولید زودهنگام نفت از میدان یاران شمالی را استخراج روزانه ۱۵ هزار بشکه نفت خام عنوان کرد و افزود: تاکنون حفاری ۲۰ حلقه چاه در این میدان به پایان رسیده است و با تکمیل برخی از تاسیسات سطح الارضی امکان آغاز تولید نفت از یاران شمالی فراهم می شود. جوادی از توسعه میدان آزادگان شمالی به عنوان دومین طرح آماده تولید نفت شرکت ملی نفت یاد کرد و اظهار داشت: در فاز اول توسعه آزادگان شمالی تاکنون ساخت بخش هایی از نیروگاه، حفاری چاه ها، تاسیسات گاز، خطوط لوله و تاسیسات فرآورش نفت این میدان نفتی راه اندازی شده است. مدیرعامل شرکت ملی نفت درباره برنامه صادرات نفت خام این میدان نفتی هم توضیح داد: بخشی از تلمبه خانه نفت در منطقه غرب کارون تا پایان سال راه اندازی می شود اما تا زمان راه اندازی کامل آن، نفت آزادگان شمالی پس از تولید به صورت موقت از طریق بوستر اهواز به مبادی صادراتی ارسال خواهد شد. معاون وزیر نفت با اعلام اینکه تولید از دو طرح توسعه نفتی یاران شمالی و آزادگان شمالی به زودی آغاز می شود، تاکید کرد: پیش بینی می شود از سال آینده هم با بهره برداری از طرح توسعه برخی از میادین نفتی در منطقه غرب کارون، ظرفیت تولید نفت کشور با افزایش بیشتری همراه شود. وی، هدف از بهره برداری فاز اول توسعه میدان آزادگان شمالی تولید روزانه ۷۵ هزار بشکه نفت خام است، خاطرنشان کرد: در مجموع با آغاز تولید زودهنگام در یاران شمالی و بهره برداری از فاز اول توسعه میدان آزدگان شمالی در مجموع حدود ۹۰ هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت کشور افزوده خواهد شد.



منبع: مهر


۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن