تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، بى شرم، كودن، چاپلوس و بدبخت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816507477




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افتتاح کانون شعرا و نویسندگان ققنوس در ناحیه 4 آموزش و پرورش مشهد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: افتتاح کانون شعرا و نویسندگان ققنوس در ناحیه 4 آموزش و پرورش مشهد کانون شعرا و نویسندگان فرهنگیان ناحیه 4 مشهد با نام ققنوس شروع به فعالیت کرد.
۱۳۹۴ شنبه ۳ بهمن ساعت 08:27

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، مراسم افتتاحیه کانون شعرا و نویسندگان با حضور مدیریت و معاونین و فرهنگیان  آموزش و پرورش ناحیه4 در دبیرستان شهید حاتمی برگزار شد .
  مصطفی اسدی مدیر آموزش و پرورش ناحیه4 ،بیان کرد: در سال گذشته یک انجمن ادبی تشکیل شد که فعالیت زیادی نداشت و از اعضا جدید تقاضا نمود که  این انجمن با نام ققنوس فعالیت موثر و مداومی داشته باشد.
او خطاب به حاضرین افزود:  با توجه به وسعت و حجم زیاد کار اداری مسئولین ، تداوم جلسات کانون با برنامه ریزی و اراده اعضا صورت گیرد و تجربه هم نشان داده که هر گاه خود اعضا اداره امور را بر عهده گرفته اند نتایج بهتر و بیشتری گرفته شده است ، باید در این کانون استعداد ها شناسایی شده و با برنامه ریزی صحیح جلسات هفتگی یا ماهانه پر رونق داشته باشید . ما با تشکیل این انجمن در نظر داریم ظرفیتی ایجاد کنیم تا تمامی عزیزان علاقه مند حتی از سایر نواحی  و دانش آموزان ، بتوانند پتانسل خود را نشان دهند .
اسدی با بیان خاطره ای از دوران تدریس خود به فرهنگیان یادآوری نمود که معلمان و مربیان ادبی باید علاوه بر کمک به دستور زبان فارسی دانش آموزان به محتوی و معنی نوشته ها و سروده های آنان نیز جهت دهند و با تشویق به حضور در کلاس های داستان نویسی و شعر وهمایش های مربوطه ، لذت بردن از خواندن و شنیدن را به دانش آموزان بیاموزند تا آرامش ناشی از مطالعه و شعر و ادب و سایر آثاری که با روح  جوانان ما عجین است ، با خشونت موجود در جامعه جایگزین شود.  صفیه رکنی، معاون پژوهش ، تحقیقات و نیروی انسانی آموزش و پرورش ناحیه4  به نتیجه رسیدن برجام را نقطه شروعی برای توسعه چشمگیر کشور  دانست و بیان کرد: در بحث کتاب و کتاب خوانی ،آمار و ارقام بسیار متفاوت و نگران کننده است . وی گفت:  درآمار سال 81 سرانه مطالعه برای هر ایرانی 7 دقیقه اعلام شده است و سازمان ملی جوانان اعلام نموده است که 76% جوانان ایرانی روزانه کمتر از 30 دقیقه مطالعه دارند کارشناسان سازمان، می‌گویند 46 درصد از جوانان هر روز بین 4 تا 30 دقیقه مطالعه می‌کنند، 30 درصد آنها کمتر از 4 دقیقه در روز مطالعه  می‌کنند، 13 درصد تا یک ساعت مطالعه می‌کنند، 7 درصد یک تا 2 ساعت و فقط 4 درصد باقیمانده هستند که بیشتر از 2 ساعت در روز کتاب می‌خوانند. این در حالی است که  منظور از سرانه مطالعه در ایران ، صرفا خواندن است .
وی ، کمی مطالعه دانش آموزان را ضعف نظام آموزشی دانست که کتب غیر درسی را در برنامه خود جا نداده است و از طرفی خانواده ها نیز مطالعه را به عنوان یک سنت  مطرح نکرده اند و به عنوان عادت در نیاورده اند و با پا نهادن به مدرسه به سمت کتب درسی هدایت می شوند .
وی یکی از اهداف  تشکیل این کانون را ترویج فرهنگ مطالعه کتب غیر درسی دانست  زیرا هرچه مطالعه دانش آموزان بیشتر شود وسعت نگرش آنان  بیشتر شده  که تاثیر زیادی بر پیشرفت درسی نیز خواهد داشت و ابراز امیدواری نمود که این کانون اهداف  خود را با ارائه راهکارها و تجربیات مفید و موثر اعضا  اجرایی نماید. در ادامه جلسه سرود" ایران ای سرای امید"  و " کجائید ای شهیدان خدایی " توسط دو فرهنگی پیشکسوت  به صورت موسیقی زنده اجرا شد و دکتر فرزاد قائمی استاد دانشگاه فردوسی و نویسنده و پژوهشگر بخشهایی از دیباچه شاهنامه فردوسی را تفسیر و معنی کرد و درپایان با معرفی کاندیداهای انجمن ، رای گیری انجام شد و نتایج آرا اعلام شد.
طبق ارا  اخذ شده ، ناهید یوسف زاده ،شیوا افسانه آبادی ، علی یزدان بخش، جعفر علیزاده گلستانی اعضا اصلی و حجت فرهنگ دوست و احمد علی دارایی  بعنوان اعضا علی البدل انتخاب شدند.
شایان ذکر است با حضور مدیر آموزش و پرورش آزمایشگاه و وضوخانه دبیرستان شهید حاتمی نیزافتتاح شد.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن