تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819491789




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس جمهور چین امشب در تهران؛ امضای ۱۷سند همکاری در دستورکار


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: رئیس جمهور چین امشب در تهران؛ امضای ۱۷سند همکاری در دستورکار


امضای ۱۷ سند همکاری، انتشار سند مشارکت جامع راهبردی و تخصیص اعتبار ویژه برای فاینانس طرح ها در ایران، اولویت های کاری رئیس جمهور چین در سفر به تهران اعلام شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ابراهیم رحیم پور معاون آسیا اقیانوسیه وزیر امور خارجه در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: رئیس جمهور چین در صدر هیاتی عالی رتبه سیاسی، اقتصادی امشب وارد تهران می شود.
شی جین پینگ به دعوت آقای روحانی به کشورمان سفر می کند و به احتمال بسیار، آقای ظریف در فرودگاه از او استقبال می کند.
این مقام مسئول در وزارت امور خارجه گفت: رئیس جمهور کشورمان هم صبح شنبه در کاخ سعد آباد بصورت رسمی از همتای چینی اش استقبال می کند.
وی دیدار روسای جمهور دو کشور، امضای اسناد همکاری ها، مصاحبه مطبوعاتی و ضیافت ناهار را از برنامه های سفر رئیس جمهور چین به کشورمان برشمرد.

رحیم پور گفت: در این سفر 17 سند همکاری در زمینه های مختلف به ویژه در عرصه های اقتصادی ، صنعتی ، فرهنگی و قضایی با حضور روسای جمهور دو کشور امضا می شود و روابط دوجانبه به سطح راهبردی ارتقا می یابد.

معاون وزیر امور خارجه افزود: رئیس جمهور چین در سفر به تهران به احتمال بسیار اعتبار قابل توجهی برای فاینانس طرح ها در اختیار کشورمان قرار می دهد.

وی با تبیین اهمیت سفر رئیس جمهور چین به کشورمان گفت: این کشور شریک اول جمهوری اسلامی ایران در دوره تحریم بوده است که در دوره پسا تحریم نیز درصد صیانت از این جایگاه است.

بر اساس این گزارش، امضای سند مشارکت راهبردی با ایران تا حدود زیادی سمت و سوی روابط آینده دو کشور را مشخص می کند.

در حال حاضر حجم مبادلات چین با آمریکا 550 میلیارد دلار، با اروپا 620 میلیارد دلار و با ژاپن هم 320 میلیارد دلار است که توازن در هر سه حوزه به نفع چین است. چین از نظر شاخص سرمایه گذاری و جذب سرمایه نیز رتبه بالایی به خود اختصاص داده است به طوری که این کشور 128 میلیارد دلار در دنیا سرمایه گذاری کرده و از سوی دیگر 139 میلیارد دلار جذب سرمایه داشته است. علاوه بر این ذخایر ارزی که باید سرمایه گذاری شود پیش بینی شده است در 2030 به رقم 500 میلیارد دلار برسد.

اگرچه در سال 2015 واردات چین هشت درصد رشد داشته است، با این حال نباید فراموش کرد که سهم عمده ای از مصرف انرژی چین، زغال سنگ است و سهم نفت در سبد مصرف انرژی این کشور تنها 10 درصد است. چین شریک اول تجاری 120 کشور دنیاست، طی سال های اخیر فضای رسانه ای و افکار عمومی در قبال رابطه با چین به حضور اجناس بی کیفیت چینی در بازار ایران خلاصه شده است، با این حال نباید فراموش کرد که چندین سال است که این کشور نخستین شریک تجاری ایران می باشد.
حجم مبادلات تجاری ایران و چین در سال 2014 حدود 52 میلیارد دلار بود.  این رقم در سال 2015 به علت کاهش قیمت نفت با کاهش مواجه شد؛ در حالی که ایران در 2014 حدود 519 هزار بشکه نفت به چین صادر کرد این رقم در سال 2015 به 542 هزار بشکه رسید.

علاوه بر این 17 درصد از حجم کالاهای غیرنفتی به چین صادر می شود که این رقم در سال گذشته افزایش یافت. باید متذکر شد که در سال 2014 ، چین 36 درصد کل تجارت خارجی ایران را به خود اختصاص داد. * جی شین پینگ، دیروز مهمان عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر بود و دو روز قبل نیز در ریاض با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان دیدار کرد.
رئیس جمهور چین در مصر

رئیس جمهور چین در عربستان



جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن