تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 13 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شمار قطره هاى آبها و ستارگان آسمان و ذرات گردوغبار پراكنده در هوا وحركت مورچه برسنگ ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809306562




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«عادل الجبیر»: قانون عربستان به ما اجازه اعدام با شمشیر را می‎دهد/ «شیخ نمر» تروریست بود


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: «عادل الجبیر»: قانون عربستان به ما اجازه اعدام با شمشیر را می‎دهد/ «شیخ نمر» تروریست بود
وزیر خارجه عربستان با تکرار ادعای تروریستی بودن فعالیت‌های «شیخ نمر» رهبر شیعیان این کشور اعلام کرد که هر کشوری برای خود قانونی دارد که باید به آن احترام گذاشته شود.
آفتاب : «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی مدعی شد که مدارکی ارائه شده نشان می دهد که «شیخ نمر باقر النمر» روحانی برجسته شیعی این کشور نقش تروریستی در کشور داشت و برای انجام اقدامات تروریستی فعالیت تلاش می‌کرد.


وی در گفت‌و‎گو با شبکه خبری «سی‎ان‌ان» افزود: «شیخ نمر از دهه  90 قرن گذشته میلادی به عنوان یکی از شدیدترین منتقدان حکومت سعودی فعالیت می کرد و طی این مدت مواضع سیاسی تندی را علیه حکومت سعودی اتخاذ کرد اما هیچ مجازاتی برای وی در نظر گرفته نشد، زیرا این موضوع به آزادی بیان مربوط می‌شد، اما طی سال های اخیر موضوع آزادی بیان به رفتاری تغییر کرد که منجر به قتل تعدادی از بی گناهان شد، از همین روی تصمیم به محاکمه وی گرفته شد.


الجبیر گفت: ما در عربستان قانونی داریم که به ما اجازه می دهد احکام اعدام را اجرایی کنیم همچنانکه در آمریکا هم این قانون وجود دارد و اگر ما امروز این احکام را به همان روشی که آمریکا اجرا می کند. آیا اقدامی که داعش با شمشیر برای اعدام اقدام می کند این بدین معناست که این گروه تروریستی چنین روشی را از ما گرفته است؟ مجازات اعدام بخشی از سیستم قضایی ماست و کسانی که جنایاتی را مرتکب می شوند باید مجازات شود و جهان هم باید به قانون ما احترام بگذار همچنانکه ما به آن احترام می گذاریم.


وزیر خارجه عربستان درباره اعدام 47 متهم به انجام فعالیت های تروریستی که شیخ نمر هم یکی از آنها بوده است، گفت: اگر آمریکا با بمباران مواضع داعش، 47 نفر از عناصر آن از جمله کسی که به قتل آمریکایی ها اقدام کرده باشد، بکشد یقینا مردم آمریکا برای شادی به خیابان می آیند.


به گزارش فارس، وی همچنین به تحولات عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: من گمان می کنم که رمز شکست داعش در سوریه و عراق در تغییر نظام بشار اسد در سوریه و اجرای اصلاحات در عراق است که جریان‌های عراقی یک سال و نیم گذشته بر سر آن توافق کردند تا بر مبنای آن همه گروه ها و طیف های مذهبی در عراق قدرت را به صورت عادلانه تقسیم کنند.


اظهارات عادل الجبیر در حالی مطرح می شود که بسیاری از فعالان حقوق بشری در جهان بر این باروند که اعدام شیخ نمر النمر بر خلاف اصول حقوق بشری بوده است و از لحاظ علت صدور حکم و نحوه اجرای حکم به شدت مورد انتقاد نهادهای حقوق بشری قرار گرفته است.


 در واقع شیوه جنایت ها و اعدام هایی که رژیم سعودی همانند داعش از طریق بریدن سر با شمشیر به کار می گیرد در جهان نادر است، به ویژه اینکه اگر شخصی که حکم علیه آن اجرا می شود فقط به دلیل ابراز عقیده و بیان اندیشه خود باشد.


«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پی اعدام شیخ نمر توسط عربستان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که اعدام شیخ نمر آل نمر نگرانی‌های جدی درباره آزادی بیان و احترام به حقوق سیاسی و شهروندی ایجاد کرده است.









تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن