تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815765252




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرک صنعتی برق و آی تی سال آینده واگذار می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


شهرک صنعتی برق و آی تی سال آینده واگذار می‌شود استان‌ها > زنجان - روزنامه همشهری زنجان نوشت :رئیس جمهور مهر ماه سال گذشته در سفر خود به استان از مسئولان خواست تا زنجان را قطب برق الکترونیک و آی.تی کشور کنند. برای رسیدن به این هدف زنجان باید به اجبار در چند محور به توسعه و پایداری می‌رسید. یکی از مهم‌ترین آن محور‌ها رشد و توسعه برق در استان بود. به همین منظور نقشه راه توسعه با همکاری وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و فناوری اطلاعات تهیه و تدوین شد. با ابلاغ نقشه راه به شرکت شهرک‌های صنعتی این ارگان موظف به ایجاد شهرک صنعتی تحت عنوان شهرک صنعتی برق الکترونیک و آی.تی در استان شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی در استان با اشاره به این‌که این شهرک صنعتی در 17 کیلومتری آزاد راه زنجان- قزوین در ضلع شمالی قرار دارد، می‌گوید: 24 شهریور امسال زمینی به مساحت 100 هکتار در قطعات 40 و 60 هکتاری از سوی اداره راه و شهرسازی تحویل شرکت شهرک‌های صنعتی شد تا با ایجاد زیر ساخت‌ها و زمینه‌های مناسب برای واگذاری زمین به متقاضیان واگذار شود.
«ناصر صیدی» با بیان این‌که 50 درصد از زیرساخت‌های مورد نیاز برای واگذاری قطعات صنعتی تاکنون فراهم شده است ، می‌افزاید: طرح و نقشه شهرک صنعتی آماده شده است. خیابان‌کشی و ایجاد شبکه برق به طور کامل انجام شده‌ و جدول‌گذاری خیابان‌های این شهرک صنعتی رو به اتمام است.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی ادامه می‌دهد: چاهی را در این شهرک صنعتی حفر کرده‌ایم که می‌توان در هر ثانیه 10 لیتر آب از آن استخراج کرد. همچنین قرارداد 7 مگاوات برق با اداره برق استان منعقد شده است.
بنا به گفته صیدی این شهرک صنعتی قرار است سوم خرداد 95 به متقاضیان واگذار شود.
با واگذاری این شهرک صنعتی کار شرکت شهرک‌های صنعتی به پایان نخواهد رسید و در مدت 18 ماهه‌ای که کارخانه‌ها توسط متقاضیان ساخته می‌شوند این شرکت نیز زیر ساخت‌های باقی مانده مانند ایجاد موتورخانه، آسفالت‌ریزی و ایجاد فضا را انجام خواهد داد.
مراحل ساخت هر شهرک صنعتی در کشور زمان‌بر است. به گفته صیدی به طور میانگین ساخت زیر ساخت‌های یک شهرک صنعتی در کشور 3 سال است و اگر ما بتوانیم شهرک صنعتی برق الکترونیک و آی.تی در استان را سال آینده به متقاضیان واگذار کنیم به جرأت می‌توانیم اعلام کنیم که این کار در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شده که در کشور بی سابقه است. هزینه 3 میلیارد تومانی
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ادامه می‌دهد: در حال حاضر 4 یا 5 شهرک تخصصی فناوری اطلاعات در کشور وجود دارد اما هیچ شهرکی تحت عنوان برق الکترونیک و آی.تی در کشور فعالیت نمی‌کند.
صیدی میزان هزینه‌های صرف شده برای ایجاد زیر ساخت‌های این پروژه را 3 میلیارد تومان اعلام می‌کند و می‌گوید: بر اساس پیش‌بینی کارشناسان به منظور فراهم کردن زیر ساخت‌ها برای هر متر مربع 50 هزار تومان هزینه در نظر گرفته شده است.
وی با بیان این‌که برای ساخت این شهرك 50میلیارد تومان اعتبار لازم است، بیان می‌کند: قیمت هر متر مربع از قطعات شهرک صنعتی از سوی نهاد‌های دولتی تعیین می‌شود. در آینده نزدیک قیمت این شهرک نیز اعلام خواهد شد. گفتنی است قیمت قطعات شهرک‌های صنعتی در استان در مقایسه با 7 استان مجاور کمترین میزان است. بازار‌یابی
ساخت شهرک صنعتی به تنهایی کافی نیست. حال اگر بخواهیم قطب برق الکترونیک و آی.تی در کشور باشیم باید در زمینه بازاریابی نیز حرکت‌های گسترده‌ای انجام شود. باید پذیرفت که پای صنعت ایران خصوصا صنعت استان در فتح بازارهای جهانی لنگ می‌زند. هنوز افرادی در بازار عراق، ترکیه، آذربایجان و حتی کشور تولید‌کننده‌ای مانند چین وجود دارند که محتاج تولیدات ما هستند. یک ذهن جستجو‌گر می‌خواهد و همتی والا.
گذشته از آنکه هر یک از شرکت‌ها به تنهایی باید در بازار‌یابی و فروش محصولات خود قدم‌های بزرگی را بردارند ارگان‌های دولتی نیز باید در تسهیل این کار دست تولیدکنندگان را بفشارند.
مدت زمان زیادی نیست که هیاتی از تجار استان با هدف شناسایی بازار هدف به کشور هند سفر کردند. مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با نقطه نظرات خود در این باره می‌گوید: این شرکت در کنار ایجاد شهرک صنعتی در استان وظایفی نیز در قبال بازار یابی بر عهده دارد. بر این اساس این شرکت سالانه با مدیریت توسعه بازار، ایجاد نمایشگاه‌های صنعتی، ایجاد فضای مجازی، حضور گسترده در همایش‌های اقتصادی و برگزاری تور‌های مرتبط سعی در رشد بازار ‌یابی در استان دارد. صیدی با بیان این‌که قرار است در آینده محصولات تولید شده در این مجموعه به بازار معرفی شود، می‌افزاید: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده شهرک صنعتی برق الکترونیک و آی.تی محصولاتی مانند کابل برق و ترانس را روانه بازار خواهد کرد. وی ادامه می‌دهد: ساختمان و واحد‌های کوچکی در این شهرک در نظر گرفته شده است که به شرکت‌های دانش‌بنیان واگذار خواهد شد. هزینه بهره‌برداری از این واحد‌ها برای شرکت‌های دانش‌بنیان در حد مقدور با کمترین هزینه خواهد بود. رزرو مکان
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی همچنین خبری نیز برای متقاضیان دارد. وی می‌گوید: ما می‌توانیم نقشه آماده شهرک صنعتی برق الکترونیک و آی.تی را در اختیار متقاضیان قرار دهیم تا قبل از واگذاری، مکان قطعات خود را رزرو کنند.
صیدی در پایان به مزایای این شهرک در مقایسه با شهرک‌های صنعتی دیگر نیز اشاره می‌کند و می‌افزاید: فاصله کم این شهرک تا شهر زنجان، کوچک بودن مساحت این شهرک صنعتی، وجود ظرفیت‌های مختلف علمی و انسانی در استان، وجود قطعات کوچک در متراژ‌های 200 متر مربعی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و قرار گرفتن در شریان اصلی راه کشور از جمله مزایای ویژه شهرک صنعتی برق الکترونیک و آی.تی است. 13 شهرک صنعتی در حال واگذاری است
13 شهرک صنعتی در حال واگذاری در استان وجود دارد و 5 شهرک دیگر نیز کلنگ‌زنی شده است. از بین 5 شهرک کلنگ زنی شده 4 شهرک در حال آماده‌سازی و برای تهیه زمین پنجمین شهرک نیز در حال رایزنی با دستگاه‌های دولتی، غیر دولتی و مردم هستیم.در صورتی که 4 شهرک کلنگ زنی شده به مرحله بهره‌برداری برسد تعداد شهرک‌های صنعتی در حال واگذاری به 13 تا 17 و در بهترین حالت ممکن به 18 شهرک می‌رسد. در مورد مساحت زمین‌های موجود نیز باید بگوییم که در مرحله نخست 2500 هکتار زمین وجود داشت که با هدف گذاری‌های انجام شده به 3 هزار هکتار رسیده است و البته در نظر داریم آن را به 3500هکتار ارتقا دهیم.  

کلید واژه ها: استان زنجان - زنجان - برق -




چهارشنبه 30 دی 1394 - 14:29:59





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن