تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805634638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتی«وقف»مرهم بیماران سرطانی می‌شود/نیت خیری که بیمارستان می‌سازد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گفت‌وگوی مشروح مهر؛
وقتی«وقف»مرهم بیماران سرطانی می‌شود/نیت خیری که بیمارستان می‌سازد

وقف


شناسهٔ خبر: 3029373 - چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
استانها > لرستان

خرم آباد - مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان از احداث کلینیک فوق تخصصی سرطان در شهرستان بروجرد خبر داد. حجت الاسلام مرتضی خاکباز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان اظهار داشت: اوقاف و امور خیریه لرستان باتوجه به برنامه های عمرانی و فرهنگی و مدیریتی ای که دارد، اسفندماه هر سال برنامه سال آینده خود را ترسیم کرده و این برنامه از ۲۸ اسفند هرسال تا ۲۸ اسفند سال بعد لازم الاجراست. وی با بیان اینکه از ۲۸ اسفند هر سال دو طرح فرهنگی این اداره کل آغاز می شود، عنوان کرد: برگزاری طرح «آرامش بهاری» در ۴۶ بقعه استان اولین طرح فرهنگی این نهاد در ابتدای هر سال است. هشت هزار لرستانی در طرح تربیت حافظان قرآن کریم ثبت نام کردند مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به اینکه طرح «تربیت حافظان قرآن کریم» هر ساله از ۲۸ اسفندماه توسط اوقاف و امور خیریه آغاز می شود، ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند طی چهار سال ۱۰ تا ۱۵ میلیون قاری و حافظ باید تربیت شود که سهم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور یک میلیون قاری و حافظ بود. حجت الاسلام خاکباز با بیان اینکه سهم اوقاف و امور خیریه لرستان در تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم هرساله متغیر است، تصریح کرد: ثبت نام و شرکت هشت هزار و ۲۰۰ نفر در این کلاس ها سهم لرستان در سالجاری بوده است که خوشبختانه این طرح به خوبی در حال انجام است. وی اجرای برنامه «سوگواره یاس نبوی» در ایام شهادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و افزود: طرح «ضیافت الهی» در ایام ماه مبارک رمضان و طرح «بصیرت عاشورایی» در ایام محرم و صفر دیگر برنامه های اوقاف و امور خیریه استان هستند. مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان اینکه طرح بصیرت عاشورایی تا پایان ماه صفر حداقل هشت برنامه و تجمع دارد، خاطرنشان کرد: تجمع بزرگ «لبیک یا حسین» در دوم محرم هر سال که اولین بار در کشور است، طرح های «شیرخوارگان حسینی» و  «احلی من العسل» در سراسر بقاع متبرکه و اماکن مذهبی، طرح «رهروان حضرت زینب(س)» در دوازدهم محرم هرسال از برنامه های طرح بصیرت عاشورایی هستند که در نهایت در پایان ماه صفر به پیاده روی حرم تا حرم ختم می شود. حجت الاسلام خاکباز بیان داشت: مسابقات قرآن کریم که مراحل شهرستانی، استانی و کشوری در رشته های مفاهیم تخصصی، ترتیل، اذان، مدیحه سرایی و... دارد، دیگر برنامه سنگین و محتوایی فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان است.

وی با اشاره به اینکه در ایام ولادت و شهادت معصومین(علیهم السلام) در بقاع متبرکه برنامه های زیادی اجراء می شود، عنوان کرد: خوشبختانه با اینکه دستگاه متولی اعزام مبلغ نیستیم اما با توجه به خلاء هایی که در استان احساس کردیم از ظرفیت و توانایی اوقاف استفاده کرده و علاوه بر استفاده از مبلغان بومی استان، سالانه حدود هزار مبلغ از قم دعوت می کنیم که این حجم عظیمی از اعزام مبلغ بوده که در سراسر کشور بی نظیر است. ۲۰ پروژه بازسازی و مرمت بقاع متبرکه لرستان اجرایی شده است مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص اقدامات عمرانی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری دستور دادند که بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند؛ زمینه ساز اجرای کار فرهنگی زیرساخت است و باید ابنیه متناسب و در شان امامزاده داشته باشیم. حجت الاسلام خاکباز با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان از ابتدای سال ۹۲ تاکنون ۲۴ پروژه عمرانی در دستورکار داشته است، تصریح کرد: همه ۲۴ پروژه افتتاح و به بهره برداری رسیده اند. وی افزود: از ۲۴ پروژه عمرانی ۲۰ پروژه تعمیر، بازسازی و مرمت بقاع متبرکه بوده که برای مثال پروژه امامزاده محمد بن حسن را از ابتدا ساختیم و طی سالجاری افتتاح شد. مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به اینکه چهار پروژه عمرانی دیگر اوقاف سرمایه گذاری بر عرصه های وقفی با مشارکت بخص خصوصی بوده است، بیان داشت: یکی از آنها پاساژ شش طبقه کوثر بروجرد بود که تنها پروژه تجاری - مذهبی استان لرستان است که یک طبقه آن حسینیه و مابقی طبقات تجاری هستند. حجت الاسلام خاکباز به پروژه مسکونی - تجاری در میدان لولو بروجرد اشاره کرد و یادآور شد: افتتاح هتل امامزاده محمد کوهدشت در راستای آرامش و آسایش زائران این امامزاده را داشتیم. وی به کارهای «جی آی اس» و «یو تی ام» و نقشه برداری موقوفات اشاره کرد و افزود: در سابق نمی دانستیم زمین موقوفه کجاست اما اکنون از طریق نقشه هوایی متر به متر موقوفات استان مشخص هستند. مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان اینکه در استان حدود هزار و ۸۰۰ موقوفه انتفاعی و منفعتی وجود دارد، ادامه داد: تاکنون برای حدود هزار تا از این موقوفات سند گرفته شده که صدور ۱۰۰ سند دیگر نیز در دستور کار است. ۱۸ هزار موقوفه احیاء و شناسایی شدند حجت الاسلام خاکباز احیاء و شناسایی موقوفات مغفول را دیگر اقدام اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان دانست و تصریح کرد: ۱۸ هزار موقوفه بوده که وقف نامه داشته ولی شناسایی نشده بودند که اکنون شناسایی و کشف و ضبط شده اند و تصویر برداری و نقشه برداری آنها در حال انجام است. وی شناسنامه دار کردن مساجد و بقاع متبرکه را دیگر اقدام این اداره کل دانست و افزود: کاغذ از سیستم اوقاف جمع شده و تمام برنامه ها متمرکز شده است. مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان مدیریت کردن درآمد بقاع و موقوفات را دیگر اقدام اوقاف دانست و خاطرنشان کرد: نه تنها رئیس و کارشناس حسابداری شهرستان بلکه مدیرکل و مدیر سازمان اوقاف کشور و معاونت حسابداری سازمان نظارت دقیق و کافی روی نحوه هزینه کرد و درآمدها دارند و امکان یک ریال جا به جایی در بقعه ای برای بقعه دیگر وجود نداشته و به صفر رسیده است.

حجت الاسلام خاکباز یادآور شد: این سخن مقام معظم رهبری که سازمان اوقاف را یک نهاد ممتاز دینی دانسته اند برای ما افتخار است و اوقاف هم در تمام کارهایی که لازم باشد ورود پیدا کرده است. وی با اشاره به اینکه اقدامات اوقاف علاوه بر اشتغالزایی سرمایه موقوفات را به سمت چندین برابر برده است، عنوان کرد: که این اشاعه فرهنگ اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری است. نیت های خیری که کلینیک تخصصی سرطان می سازند مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان اینکه از این اداره کل در سالهای ۹۲ و ۹۳ به عنوان استان موفق در زمینه برنامه های عملیاتی تقدیر شده است، ادامه داد: در برنامه های متفاوت فرهنگی از جمله طرح تربیت حافظان قرآن از لرستان تقدیر شده است. حجت الاسلام خاکباز تصریح کرد: در ارزیابی انجام شده اخیر سازمان اوقاف، اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان هم در هفته وقف و هم طرح بصیرت عاشورایی و خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی جزو استانهای برتر بود که مورد تشویق قرار گرفت. وی از احداث کلینیک فوق تخصصی سرطان بروجرد خبر داد و افزود: این کلینیک در نوع خودش حداقل در غرب و جنوب کشور بی نظیر است که تفاهم نامه ها و قراردادهای آن بسته و کارگاه آن تجهیز شده شده و طی هفته های آینده کلنگ آن به زمین خواهد خورد. مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان خاطرنشان کرد: برنامه داریم برای سال آینده اجرای ۳۰ پروژه عمرانی در موقوفات استان را در دستورکار خود قرار دهیم.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن