تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):نیکوترین مردم از نظر ایمان، خوش خلق‌ترین و با لطفترین آنها نسبت به اهل خویش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801500995




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوروزی در گفت‌وگو با فارس: تخریب شورای نگهبان توسط جریان سیاسی خاص تلاش برای تأیید صلاحیت‌ از معبری غیر از این شورا است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نوروزی در گفت‌وگو با فارس:
تخریب شورای نگهبان توسط جریان سیاسی خاص تلاش برای تأیید صلاحیت‌ از معبری غیر از این شورا است
دبیر انجمن مستقل دانشگاه تهران با بیان اینکه اصلی‌ترین و مهمتر از آن «نهایی ترین» مرجع تصمیم گیرنده صلاحیت‌ها، شورای نگهبان است، گفت: جریان سیاسی خاصی اصرار بر تأیید صلاحیت‌ از معبری غیر از «شورای نگهبان» دارد.

خبرگزاری فارس: تخریب شورای نگهبان توسط جریان سیاسی خاص تلاش برای تأیید صلاحیت‌ از معبری غیر از این شورا است



محمد نوروزی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس در واکنش به هجمه‌های صورت گرفته توسط جریانی خاص به شورای نگهبان، اظهار داشت: قطعا شورای نگهبان به عنوان تنها مرجع ذیصلاح احراز صلاحیت‌ها تلاش حداکثری خود را در انجام وظیفه قانونی و شرعی خود در بررسی احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات به کار خواهد برد. وی افزود: نکته‌ای که پیرامون وضعیت احراز صلاحیت خبرگان وجود دارد این است که نظرات فقهای شورای نگهبان بخاطر «وجاهت قانونی» آن باید فصل‌الخطاب قرار گیرد و تمسک به راه‌هایی غیر از آزمون‌های مشخص شده قانونی نه تنها شأنیت قانونی ندارد، بلکه تلاش برای دور زدن قانون است. بدیهی است که نامزدهای خبرگان فارغ از اینکه از چه جایگاه اجتماعی برخوردارند باید در برابر این قانون تمکین کنند. این فعال دانشجویی با تأکید بر اینکه بالاخره نمی‌شود هم در آزمون شرکت نکرد و هم انتظار تایید صلاحیت داشت، اظهار داشت: نکته قابل ذکر دیگر این است که اصلی‌ترین و مهمتر از آن «نهایی‌ترین» مرجع تصمیم گیرنده صلاحیت‌ها، شورای نگهبان است. دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران تصریح کرد: برخی جریانات سیاسی اصرار بر تأیید صلاحیت‌ شان از معبری غیر از «شورای نگهبانـ» دارند. شورای نگهبان ثابت کرده است که ماهیت فراجناحی آن مانع از تحت تاثیر قرار گرفتن توسط جریانات و رجال سیاسی می‌شود. نوروزی در ادامه گفت: برخی جریانات و اشخاص در چند روز گذشته با بزرگ نمایی مرحله اول احراز صلاحیت‌ها سعی در تخریب شورای نگهبان را دارند. یادمان نرفته عده‌ای که امروز «ادعای خط امام» بودن را دارند در زمان امام هم سعی در فشار به شورای نگهبان داشتند. وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز هم همان جریان پروژه تخریب راه اصیل حضرت امام (ره) از طریق «اعمال فشار بر شورای نگهبان» را کلید زده است که قطعا با توجه به اقتدار شورای نگهبان در راستای حفظ خطوط قرمز قانونی با درب های بسته مواجه خواهند شد.

94/10/29 - 10:53





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن