تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر باطل با حق درنياميزد، بر حقيقت جويان پوشيده نمى مانَد و اگر حق با باطل آميخته ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820793922




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آژانس بايد به وظايف خود در توسعه فناوري صلح‌آميز هسته‌اي هم پايبند باشد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آژانس بايد به وظايف خود در توسعه فناوري صلح‌آميز هسته‌اي هم پايبند باشد
رئيس‌‌جمهوري با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران همواره به تعهدات بين‌المللي خود متعهد بوده و خواهد بود...


رئيس‌‌جمهوري با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران همواره به تعهدات بين‌المللي خود متعهد بوده و خواهد بود، تأكيد كرد: آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در كنار وظيفه پايش و نظارت بر فعاليت‌‌ها، به ساير وظايف و مسئوليت‌هاي حقوقي خود به ويژه در زمينه انتقال فناوري پيشرفته صلح‌آميز هسته‌اي و نيز امنيت فناوري‌هاي هسته‌اي هم فعال باشد و در اين بخش‌ها به گونه‌اي يكسان با اعضا رفتار نمايد.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، حجت‌الاسلام روحاني عصر ديروز در ديدار يوكيا آمانو، مدير‌كل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، حل‌و‌فصل موضوع هسته‌اي ايران را يكي از نمونه‌هاي مهم در تاريخ ديپلماسي معاصر دانست و افزود: جمهوري اسلامي ايران همكاري‌هاي خود را با آژانس بين‌المللي اتمي ادامه خواهد داد و به تعهدات خود در برجام تا زماني كه طرف مقابل به تعهدات خود پايبند باشد، متعهد خواهد ماند.
رئيس‌ جمهوري با تأكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران همواره به صلح‌آميز بودن فعاليت‌هاي هسته‌اي‌اش متعهد بوده و خواهد بود، تصريح كرد: حتي اگر روزي ان‌پي‌تي‌، پادمان و نظارتي از سوي آژانس بين‌المللي اتمي نيز وجود نداشته باشد، از لحاظ ديني و اخلاقي خود را متعهد مي‌دانيم كه به سمت سلاح كشتار جمعي منحرف نشويم.
دكتر روحاني در ادامه با يادآوري مسئوليت‌ها و وظايف آژانس بين‌المللي اتمي در قبال اعضاي اين نهاد، اظهار داشت: آژانس همچنان كه طبق اساسنامه در زمينه پايش و نظارت بر فعاليت‌هاي هسته‌اي تلاش مي‌كند، وظيفه دارد در انتقال فناوري‌هاي پيشرفته صلح‌آميز نيز به ساير كشورها كمك كند.
رئيس‌ جمهوري اضافه كرد: جمهوري اسلامي ايران به عنوان عضوي متعهد در آژانس بين‌المللي اتمي انتظار دارد در خصوص فناوري‌هاي صلح‌آميز و نوين صنعت هسته‌اي عضوي فعال در عرصه جهاني باشد و آژانس نيز از اين حضور حمايت نمايد. يوكيا آمانو مدير‌كل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي نيز در اين ديدار برجام را يك رويداد بزرگ دانست و با تبريك اين موفقيت بزرگ هسته‌اي به دكتر روحاني و ملت ايران اظهار داشت: آژانس و خود بنده متعهد هستيم تا در خصوص اجراي برجام رويكردي حقوقي، بي‌طرفانه و غيرسياسي داشته باشيم و علاقه‌مند هستيم همكاري‌هاي خود با تهران را در جهت اعتماد‌سازي هر چه بيشتر گسترش دهيم.
مدير‌كل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي با تاكيد بر موافقت كامل خود با سخنان رئيس جمهوري كشورمان در خصوص وظايف و مسئوليت‌هاي يكسان آژانس در قبال كشورهاي عضو گفت: مسئوليت آژانس فقط در خصوص صلح نيست، بلكه در زمينه توسعه فناوري‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي نيز وظايفي بر عهده دارد و بايد نسبت به انتقال فناوري‌هاي جديد از كشورهاي توسعه‌يافته به كشورهاي در حال توسعه كمك كند.
يوكيا آمانو در خصوص امنيت فعاليت‌هاي هسته‌اي نيز گفت: در فضاي جديدي كه به‌وجود آمده در اين زمينه مي‌توانيم همكاري‌هاي گسترده‌اي با يكديگر داشته باشيم.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن