تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802524605




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدرس حوزه و دانشگاه در اهواز: انقلاب اسلامی حقیقت را در دنیا مطرح کرد / با جریانات مخالف گفت‌وگو می‌کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدرس حوزه و دانشگاه در اهواز:
انقلاب اسلامی حقیقت را در دنیا مطرح کرد / با جریانات مخالف گفت‌وگو می‌کنیم
مدرس حوزه و دانشگاه در اهواز گفت: با جریاناتی که با بحث مخالفت و یا از آن نقد می‌کنند به گفت‌وگو و تبادل نظر می‌نشینیم.

خبرگزاری فارس: انقلاب اسلامی حقیقت را در دنیا مطرح کرد / با جریانات مخالف گفت‌وگو می‌کنیم



به گزارش خبرنگار فارس از اهواز، آیت‌الله سید محمد قائم‌مقامی در نشست خبری کاروان گفتمان انقلاب اسلامی با موضوع «مقاله با نفوذ و تحریف مکتب امام» که در محل سالن اجتماعات ناحیه امام علی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: این گفتمان از ظرفیت تمام نیروهای ارزشی جامعه از قبیل اساتید، تشکل‌ها و نهادهای مختلف به‌منظور بحث و تبادل نظر در مورد گفتمان انقلاب استفاده خواهد کرد.

وی ادامه داد: این گفتمان در جهت تبیین فعالیت نهادی بنام مرکز گفتمان انقلاب اسلامی و نهادهایی که در این جهت فعالیت می‌کنند به وجود آمده است.

اندیشمند، پژوهشگر و محقق علوم دینی تصریح کرد: معتقد هستیم انقلاب اسلامی یک واقع بسیار وسیعی است که بر مبنای ضرورت و اقتضای دنیا اتفاق افتاد.

قائم‌مقامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نه تنها جنبه ملی، بلکه منطقه‌ای و جهانی دارد افزود: ابعاد این انقلاب تا ظهور امام زمان (عج) در حال عمیق‌تر شدن می‌باشد. که نظیر آن دیگر اتفاق نخواهد افتاد.

وی عنوان کرد: شاید این ادعای بزرگی باشد که نظیر انقلاب ما دیگر اتفاق نخواهد افتاد اما کسانی که با دین خاتم‌الانبیا (ص) ارتباط دارند مسلمان و شیعه هستند و فرهنگ انقلاب و مبانی انقلاب را به خوبی آموخته‌اند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اصل گفتمان انقلاب با اشراف بر دنیای مدرن و محوریت خدا و دین است تأکید کرد: البته نه هر دین و خدایی بلکه دین خالص که با تفسیر معصومانه همراه باشد.

قائم‌مقامی به اقتضایی که انقلاب اسلامی پس از آن واقع شد اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی دقیقاً زمانی اتفاق افتاد که فکر انسان از تجربه‌های مختلف مثل انحراف، دوران مدرنیته تظاهر به دین گذشت و پس از شکست این دوره‌ها انقلاب اتفاق افتاد.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی حقیقت را در دنیا مطرح کرد و دگرگونی که قبلاً در فرهنگ، اندیشه، ایدئولوژی و فلسفه سیاسی واقع‌شده بود متوقف کرد.

اندیشمند، پژوهشگر و محقق علوم دینی ابراز کرد: در واقع انقلاب اسلامی هر چه به سمت جلو حرکت کند به دلیل اقتضایی که در دنیا وجود دارد زنده‌تر وشکوفاتر می‌شود.

قائم‌مقامی با اشاره به انقلاب‌های فرانسه، انگلیس، روسیه و چین که پس از چند سال رکود صنعتی و انحراف به سمت استحاله شدن حرکت کردند، بیان کرد: انقلاب اسلامی به دلیل ریشه داشتن در حقیقت بی‌کران، نه تنها به خودی خود و پیر نشد ندید بلکه تازه‌تر شد و این از خصوصیات بارز یک انقلاب اسلامی و اعتقادی است.

مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در صدر اسلام جامعه اسلامی نتوانست پس از وفات پیامبر اکرم (ص) جانشین واقعی و برحق را انتخاب کند، اما پس از رحلت امام خمینی انقلاب اسلامی توسط نخبگان و علماء خبرگان و جانشین برحق امام یعنی مقام معظم رهبری را بدون هیچ اختلاف و تفرقه‌ای انتخاب کرد.

وی با بیان اینکه جریانات مختلفی که انقلاب را تهدید می‌کند جریاناتی هستند که واقعیت انقلاب را یا نفهمیده‌اند و یا به بصیرت نرسیده‌اند و یا نمی‌خواهند درک کنند افزود: آنان افرادی هستند که معتقدند که انقلاب باید تغییر کند و خودش را با قدرت‌ها تطبیق دهد.

مدرس حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اکنون کشور آمریکا بیش از کشور دیگری در دنیا ادعای مدنیت و دمکراسی می‌کند اما در عمل طرفدار رژیم‌های استبدادی و پادشاهی است.

قائم‌مقامی خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که مسئله انتخابات و دموکراسی در کشور ما جدی و در مقطع انتخابات جمهوریت و دموکراسی تبلور پیدا می‌کند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با توجه به اینکه مخاطب این گفتمان شامل تمام قشرهای اجتماع است چه راهکارهایی برای نهادینه کردن این گفتمان دارید، گفت: با توجه به اهداف گفتمان انقلاب اسلامی بسته به شرایط و اقتضای جامعه مباحث مربوط به گفتمان مطرح می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: حتی با جریاناتی که با بحث مخالفت و یا از آن نقد می‌کنند به گفتگو و تبادل‌نظر می‌نشینیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، کاروان گفتمان انقلاب از فردا در 17 شهر از شهرهای استان خوزستان در قالب 56 برنامه با محوریت «مقابله با نفوذ و تحریف مکتب امام» کار خود را آغاز می‌کند.

انتهای پیام /72032/صا40

http://fna.ir/W9V7W7





94/10/28 - 14:12





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن