تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802529212




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتصابات ما در مدارس کاملا روشن است/سوال ملی درباره منطقه کوچک زابل جای تعجب دارد!


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: انتصابات ما در مدارس کاملا روشن است/سوال ملی درباره منطقه کوچک زابل جای تعجب دارد!
وزیر آموزش و پرورش از ملی اعلام شدن سؤال منطقه‌ای نماینده زابل اظهار تعجب و شگفتی کرد.

سوال ملی درباره منطقه کوچک زابل جای تعجب دارد!
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش که برای پاسخ به سوال ملی حلیمه عالی نماینده زابل به صحن علنی مجلس آمده بود، گفت: ضمن تبریک به نتیجه رسیدن برجام اصل سوال خانم عالی در مورد رئیس آموزش و پرورش "بنجان" بوده است.


فانی با بیان اینکه آموزش و پرورش "بنجان" منطقه کوچکی در شهرستان زابل است، اظهار داشت: رئیس آموزش و پرورش بنجان در سال 91 یعنی قبل از استقرار دولت یازدهم  و در دولت دهم منصوب شده و به دلیل حسن عملی که داشته تثبیت شده و به کار خود ادامه داده و سرکار خانم عالی متقاضی جابجایی این رئیس آموزش و پرورش بوده‌اند.


وی با بیان اینکه حسینی نماینده دیگر زابل خواهان ابقای این رئیس آموزش و پرورش بوده است، متذکر شد: یعنی ما یک رئیس آموزش و پرورش با دو نماینده موافق و مخالف داریم و نهایتا از این عزیزان اجازه خواستیم که تلاش شود که تفاهمی بین دو نماینده محترم ایجاد شود.

فانی افزود: از طرفی کمیسیون اصل 90 مجلس یک هیئتی را برای بررسی آموزش و پرورش بنجان اعزام کرد و گزارش این هیئت در تاریخ 13 دیماه امسال  تحوی آموزش و پرورش شد و با توجه به این گزارش و همچنین استعفای وزیر آموزش و پرورش با استعفای ایشان موافقت کردیم و از این عزیز در جای دیگری استفاده کردیم و یکی از معاونین اداره بنجان را به عنوان سرپرست‌آموزش و پرورش این منطقه منصوب کردیم.


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه، اینکه این سوال ملی مطرح شده جای تعجب دارد، گفت: چرا که یک منطقه کوچک از آموزش و پرورش زابل بوده و من باید در اینجا نکته‌ای را اضافه کنم که آموزش و پرورش 750 منطقه آموزشی، 32 آموزش و پرورش استان، 32 اداره آموزش و پرورش کودکان استثنایی، 32 مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، 31 اداره کل نوسازی دارد.


وی با بیان اینکه غیر از مدیران مدارس بیش از 1000 مدیر در مدیریت کلان آموزش و پرورش داریم، اذعان داشت: با‌لطبع هرکدام از این مناطق ممکن است مشکلاتی با نمایندگان داشته باشند و هربار به نکته ای مواجه می‌شوند از ما می‌خواهند که بیاییم و در مجلس پاسخگو باشیم.


فانی با بیان اینکه اداره همچنین سازمان بزرگی با انتظارات نمایندگان همخوانی ندارد، بیان داشت: لذا با توجه به اینکه در این سازمان رئیس آموزش و پرورشی باید منصوب شود، رئیس دیگری به دلیل عملکردش باید برکنار شود، تمام این کارها بسیار سخت است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در طرح سوال خانم عالی عنوان انتصابات ضعیف از سوی بنده مطرح شده است، اظهار داشت: باید بگویم که از بین مدیران استانی 17 درصد مدرک دکترا، 83 درصد دارای مدرک فوق‌لیسانس ، سابقه ایثارگری مدیران ممنصوب شده در این دولت 4 برابر جانبازی مدیران قبلی است، به این معنا که تعداد مدیرانی که ما منصوب کردیم و جانباز انقلاب‌اند، 4 برابر دولت سابق است.

وی با بیان اینکه سابقه کسانی که ما منصوب کردیم 9 سال است، تصریح کرد: ضابطه انتصاب ما در آموزش و پرورش ، اعتقاد به ولایت فقیه و پیروی از ایشان، اعتقاد به سیاست‌های رئیس‌جمهور محترم، دارا بودن تجربه و تخصص لازم و استعلام از وزارت اطلاعات توسط حراست وزارت آموزش و پرورش بوده است.

فانی با بیان اینکه با این ضوابط امور به خوبی پیش رفته و در ادامه این کلیاتی که عرض کردم به چند نکته اشاره می‌کنم، اظهار داشت: در ارتباط با استان سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و هرمزگان سه استانی که به اتکای شاخص‌های آموزش و پرورش از محرومیت بالایی برخوردارند و با توجه به اینکه خود من بچه جنوب تهرانم و از مناطق محروم کشور برخاسته شده‌ام و گروه خونی من برای مناطق محروم است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما یک شورایی تحت عنوان شورای رسیدگی به مناطق محروم در وزارتخانه در این دولت ایجاد کرده‌ایم و اشاره به دستاوردهای دوساله آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان می‌کنم.

وی در همین زمینه ادامه داد: برای سال آینده با پیگیری‌های صورت گرفته علاوه بر بودجه عمرانی، 170 میلیارد تومان علاوه بر بودجه متعارف به استان اختصاص پیدا کرده است.

فانی با اشاره به تحولاتی که در آموزش و پرورش استان سیستان روی داده است، به برخی از شاخص‌های آن اشاره و تصریح کرد: نرخ باسوادی استان در سال 92، 79 درصد بوده، اما الان به 92.5 درصد افزایش پیدا کرده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نرخ پوشش پیش دبستانی از 12.1 درصد به 36 درصد رسیده است، اظهار داشت: نرخ پوشش تحصیلی دوره ابتدایی استان سیستان و بلوچستان از 89.2 به 93.8 ارتقاء پیدا کرده است.

فانی با اشاره به اینکه نرخ پوشش متوسطه اول از 72 درصد در سال 92 به 76 درصد در سال 94 رشد داشته است، تصریح کرد: نرخ پوشش متوسطه دوم از 68 به 71.5 درصد رشد یافته است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نرخ قبولی سوم متوسطه که به صورت نهایی برگزار می‌شود از 59 درصد به 78 درصد افزایش یافته است، بیان داشت: درصد قبولی کنکور سراسری استان از 29 درصد به31 درصد رشد داشته است.

وی افزود: سرانه فضای آموزشی استان از 2.8 متر مربع به 3.2 متر مربع افزایش داشته است.

فانی با اشاره به اینکه مشارکت خیرین مدرسه‌ساز از 3 میلیارد تومان در سال 92 به 30 میلیارد تومان در سال 94 رسیده است، گفت: ما در سال 93 پرداخت حق‌المرضی را داشتیم و 509 ردیف استخدامی به استان سیستان و بلوچستان تخصیص پیدا کرد و علاوه بر این 509 ردیف، 500 ردیف دیگر نیز برای استخدام در استان اختصاص یافت.

وی اظهار داشت: تخصیص اعتبارات به استان با ضریب محرومیت 1.8 یعنی 80 درصد تخصیص اعتبار بیشتر به استان داشته است.

فانی در ادامه ضمن تشکر از نماینده سیستان و بلوچستان، بیان کرد:بسیاری از مطالب خانم عالی جزء سوالاتشان نبوده و نیست، اما من برای احترام به مجلس و ایشان به آنها اشاره می‌کنم.

وی با بیان اینکه انتصابات ما در مدارس کاملا روشن است، اظهار داشت: تعداد مدیرانی که ما آنها را در مدارس منصوب کرده‌ایم به لحاظ وضعیت جانبازی 4 برابر مدیران قبلی بودند و لذا این مسئله از افتخارات ماست که استفاده از ایثارگران در مدارس را بیش از پیش دنبال می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به هم‌مدرسه شدن دانش‌آموزان کلاس اول و کلاس ششم، افزود: همانگونه که مطلع هستید، شروع نظام 6_3_3 آموزشی در زمان وزارت من نبوده و این مسئله از سال 91 و به دنبال آغاز کلاس ششم ایجاد شد و لذا ما ناچار به ادامه نظام آموزشی بودیم.

وی گفت: البته تلاش‌هایی را در جهت جداسازی دانش‌آموزان سه سال اول ابتدای از سه سال دوم در مدارس بالای 500 نفر شکل داده‌ایم.

فانی در خصوص تبدیل نمازخانه‌ها و کتابخانه‌ها به کلاس درس، خاطرنشان کرد: هنگامی که در سال 91 قرار بر ایجاد کلاس ششم در مدارس ابتدایی شد، به دلیل اینکه فضای کاربردی مدارس برحسب مضرب 5 کلاس ساخته شده بود، بنابراین به ناچار نمازخانه‌ها و برخی انباری‌ها به کلاس درس تبدیل شد.

وی ادامه داد: البته بنده هیچ نقشی در این تبدیل نداشتم و بعلاوه خود نیز از منتقدین این موضوع هستم؛ البته ما در این دو سال سعی کردیم که فضا را اصلاح کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص بیان مطالبی پیرامون عدم حضور وی در میان خانواده‌های شهدا خاطرنشان کرد: هنگامی که همکار فرهنگی ما شهید نوروزی در منطقه بلوچستان به شهادت رسید، بنده علاوه بر فرستادن پیام به خانواده این شهید، در منزل پدر ایشان نیز حضور یافتم.

وی ادامه داد: بعلاوه دوتن از معاونین و مدیرکل دفتر وزارتی را به نمایندگی از وزارت آموزش و پرورش به آن منطقه اعزام کردیم تا در مراسم شهادت این شهید حضور یابند.

فانی در خصوص سند تحول اجرا نشده بیان داشت: برحسب درخواست و مطالبه به حق رهبر معظم انقلاب، نقشه راه سند تحول آماده شده و در برنامه سال آینده (برنامه ششم توسعه) مبنای کار قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به کمبود سرایدار و فضاهای آموزشی افزود: بخش عمده‌ای از اعتبارات ما فراتر از اعتباراتی است که برای مدارس کشور در نظر گرفته شده و در ادامه این اعتبارات به سیستان و بلوچستان اختصاص پیدا کرده است.

وی در پایان تصریح کرد: سال آینده علاوه بر بودجه مصوب اختصاص یافته، مبلغ 170 میلیارد تومان به اعتبارات سیستان و بلوچستان اضافه شده، به علاوه اینکه در دو سال اخیر نیز اعتباراتی به میزان 80 درصد به اعتبارات استان افزوده شده است.




۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن