تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815611662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه اشتباهات یک شکست (یادداشت )


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: همه اشتباهات یک شکست (یادداشت )
بازی با قطر همین جا تمام شد، هرچند با تحمل شکست، اما نباید هدف اصلی را فراموش کرد. ریو 2016 سهم کسانی خواهد شد که فرصت حضور در مراحل حذفی را پیدا کنند و آنجا مرتکب اشتباه نشوند. به گزارش"ورزش سه"، صدرنشینی گروه و برتری در هر سه دیدار مرحله گروهی اصلاً چیز مهمی نیست که بخواهیم به خاطر دست نیافتن به آن تیم ملی امید کشورمان را سرزنش کنیم. اتفاقاً شکست برابر میزبان بسیار به موقع و مفید خواهد بود اگر منجر به پذیرفتن و برطرف کردن اشتباهات تیم زیر 23 ساله ها شود.
 
آنچه مسلم است در رقابت های رده های سنی سطح تیم های مدعی به یک اندازه است و دقیقاً به همین دلیل روبرو شدن با هیچ تیمی بهتر یا بدتر نیست. با این توضیح باید با نظر حاج رضایی و عادل هم عقیده بود که رویارویی با عربستان در این مقطع، سخت تر از مصاف با چشم بادامی ها خواهد بود. پس می توان شکست مقابل قطر را با این دلخوشی ها، هضم کرد.







در واقع هنوز اتفاقی نیافتاده که از صعود تیم ملی امید کشورمان به المپیک نامید شد و باید اطمینان داشت، شکستی که شاگردان خاکپور برابر قطر متحمل آن شدند قابل جبران است به شرط آنکه اشکالات زیاد و مشهود تیم در این بازی مرتفع گردد.

*اولین اشکال وارده در این مقطع به رسانه هاست. در حالی که تیم در قطر حضور دارد و درگیر تورنمنت سنگین و حساسی که غیبت عذاب آور چند دهه ای فوتبال در المپیک را هم به دوش می کشد تنها راه کمک کردن به تیم توسط رسانه، حمایت همه جانبه از همه عوامل تیم است. نام بردن از بازیکنانی که به هر دلیلی در تیم حضور ندارند، از اساس غلط است. تیم خاکپور آنقدر مهره دارد که از این لحاظ در صورت عدم موفقیت هم هیچ بهانه ای پذیرفتنی نیست. ضمن آنکه در این رده سنی نمی توان به نام بازیکنان چندان اهمیت داد. پاسخ اینکه چرا ترابی، با وجود نمایش فوق العاده درخشان در دقایق حضور در میدان، روی نیمکت تیم ملی امید است فقط با سرمربی تیم ملی است. اصلاً شاید همین حساسیت ها روی نام مهاجم خوش تکنیک سایپاست که او را اسیر نیمکت کرده باشد. بال مورد علاقه سرمربی پرتغالی تیم ملی بزرگسالان، شاید به دلیل این حساسیت ها و ترس از کی روش پور شدن آنقدر که باید به بازی گرفته نمی شود. امیدواریم تکرار مکرر نام ترابی توسط عادل، باعث لجبازی مربیان تیم ملی و عدم استفاده اندازه از او و هیچ بازیکن دیگری نشود. خاکپور پس از دیدار با قطر، احتمالاً خودش هم به این نتیجه رسیده باشد که می تواند از قابلیت های بازیکنی چون ترابی بیشتر بهره گیرد.






*اشکال دوم به ساختار فوتبال کشور است. جایی که مدیریت ضعیف و برنامه ریزی های کوتاه مدت باعث آن شده تا فاصله بین فوتبال ایران و قطر آنقدر کاهش پیدا کند که منجر به شکست ما مقابل کشوری شود که تا به حال رنگ جام جهانی را به خود ندیده است. قطری ها با سرمایه گذاری بسیار و بهره گیری از مربی کاربلد خارجی توانسته اند کاری کنند که این تیم عربی حوزه خلیج فارس برای شکست تیم قدرتمند ایران حتی یک بار هم به وقت کشی های مخصوص تیم های عربی دست نزند. رعایت اصول حرفه ای در فوتبال کشور کوچک قطر، همان قدر که ناراحت کننده است، آموزنده نیز هست. این مساله مثل کیفیت فیلمبرداری و قدرت میزبانی بالای قطری ها حسرت آور و حسادت برانگیز نیست چرا که شاید بتوان ادعا کرد آنها این کیفیت را با خرج پول های هنگفت به دست آورده اند اما قطعاً پیاده کردن اصول حرفه ای در فوتبال قطر به خاطر تصمیم گیری های درست عناصر کاربلد آن و اجرای موفقیت آمیز آنها به دست آمده است.






*سومین ایراد وارده به نحوه بازی تیم ملی زیر 23 ساله های کشورمان است. اشکالی که به نیمکت مربی گری تیم بر می گردد. تیم امید کشورمان اگر از ضدحملات سرعتی تیم قطر (که درطول 90 دقیقه بارها شاهدش بودیم) آگاه بود، چرا در نیمه اول و در خط دفاعی بسیار جلو و نزدیک میانه میدان بازی می کرد؟! اگر می خواست مانع ضدحملات حریف شود چرا پرس از میانه میدان به خوبی انجام نمی شد و در واقع وظایف و انتخاب بازیکنان میانی ایران طوری نبود که آنها دست به این شیوه از بازی بزنند؟
ضمن آنکه جا ماندن های متعدد مدافعین کناری تیم فوتبال کشورمان دو مدافع مرکزی تیم امید را که اتفاقاً هر دو در پست غیر تخصصی به کار گرفته شده بودند را بسیار به زحمت انداخت و تا پایان دیدار هم از طرف سرمربی تیم ملی چاره ای برایش اندیشیده نشد.






*اشتباه مهلک نهایی که حتی ممکن است تیم پرامید کشورمان را از راهیابی به المپیک ریو باز دارد و باید (می شود) خیلی زود آن را برطرف کرد، میزان مسئولیت دادن به هریک از بازیکنان است. باید این نکته را پذیرفت جوانانی که شاید به واسطه بازی در تیم های باشگاهی صاحب تجارب با ارزشی هستند اما چون یا عموماً تجربه بین المللی ندارند و یا به اندازه کافی ندارند نمی توانند همزمان از پس چند مسئولیت، آن هم مسئولیت های مهم و کلیدی برآیند. پس وقتی سپردن بازوبند به روزبه (که طبیعتاً از لحاظ سنی برتری خاصی نسبت به بقیه بازیکنان نباید داشته باشد) برای او مسئولیت دو چندانی ایجاد می کند و در حالی که تیم به خاطر در اختیار نداشتن مدافع مرکزی متخصص در مضیقه است و مسئولیت این پست حیاتی نیز به او سپرده شده، لازم نیست پنالتی زن اول تیم هم خود او باشد. با توضیحات ابتدایی پر واضح است که نباید برای عدم کسب امتیاز در مقابل قطر، کسی را مقصر دانست و حتی از بازیکنان ضعیف اسم برد.






در نهایت باید به فوتبالیست های جوان کشورمان باور، اطمینان، اعتماد و امید داشت. آنها اشتباه نکنند و قابلیت هایشان را بروز دهند رسیدن به المپیک دست یافتنی و حسرت 40 ساله پایان یافتنی است.

تیم امید

ارسال به تلگرام


19:45  1394/10/26





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن