تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، نيرنگباز، زيانبار و شكّاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802997740




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد دست و پنجه نرم‌کردن کشتی‌گیران جیرفتی با مشکلات + تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
دست و پنجه نرم‌کردن کشتی‌گیران جیرفتی با مشکلات + تصاویر
با توجه به ظرفیت بالای کشتی و استقبال از این رشته ورزشی در شهرستان جیرفت باید زمینه مناسبی فراهم شود تا این استعدادها بتوانند در میادین کشوری و بین‌المللی درخشش بیشتری داشته باشند.

خبرگزاری فارس: دست و پنجه نرم‌کردن کشتی‌گیران جیرفتی با مشکلات + تصاویر



به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، این روزها که کودکان، نوجوانان و جوانان در خانه به دنبال برنامه‌های رایانه‌ای هستند، جوانان و نوجوانان زیادی در شهرستان جیرفت هستند که تشک کشتی را برای تجربه ورزشی پهلوانی انتخاب کردند. با توجه به استقبال جوانان و نوجوانان جیرفتی از ورزش پهلوانی کشتی به خانه کشتی این شهرستان سری زدیم تا از نزدیک از روزهای پرکار کشتی جیرفت گزارشی تهیه کنیم. خانه کشتی در جوار اداره ورزش و جوانان جیرفت در کنار چند مجموعه ورزشی دیگر قرار دارد و سالنی که بالای درب ورودی آن خانه کشتی نوشته شده خودنمایی می‌کند. صدای زیادی از درون سالن به گوش می‌رسد، کشتی‌گیرانی که در وسط تشک کشتی در حال تمرین هستند و تماشاگران زیادی که از روی سکوها ورزشکاران را تماشا می‌کنند. حال و هوای ورزشی در سالن پرشور و حرارت است با قرار قبلی که با دبیر و رئیس هیئت کشتی شهرستان داشتم به سراغ آن‌ها رفتم، همه چیز برای یک مصاحبه ورزشی فراهم بود.

* ورزش کشتی در جیرفت قدمتی دیرینه دارد رئیس هیئت کشتی جیرفت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: ورزش کشتی در جیرفت قدمتی دیرینه داشته و از سال 1343 این ورزش در شهرستان رونق داشته و با اینکه بیش از نیم دهه از آغاز آن می‌گذرد، اما اشتیاق جوانان جیرفتی به این رشته روز به‌روز بیشتر می‌شود. مجید برخورداری بیان کرد: ما همه ساله مسابقاتی را در سطح شهرستان و استان برگزار می‌کنیم که سبب می‌شود هم علاقه جوانان به این رشته کمرنگ نشود و هم افتخاراتی را برای خود ورزشکاران و شهرستان در پی داشته باشد. وی از برگزاری مسابقات استعدادیابی جوانان و نوجوانان مدارس شهرستان جیرفت در قالب آکادمی کشتی شهرستان خبر داد و گفت: مسابقات کشتی قهرمانی مدارس ابتدایی جیرفت با حضور 12 تیم و در 13 وزن و با شرکت 405 کشتی‌گیر از مدارس جیرفت نیمه دوم آذر ماه برگزار شد که در پایان تیم‌ها و نفرات برتر در اوزان مختلف مشخص شدند.

* ظرفیت خوب 400 کشتی‌گیر در جیرفت مجید فاریابی مربی و دبیر هیئت کشتی جیرفت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در جیرفت گفت: کشتی جنوب استان از لحاظ افتخارات و ثبات حرف اول را می‌زند و بیشترین تعداد ورزشکار در این رشته با بیش از 400 کشتی‌گیر متعلق به جیرفت است. فاریابی بیان کرد: ما تنها تیمی بودیم که هشت ورزشکار طی سال‌های نه‌چندان دور در اردوهای تیم ملی کشتی داشتیم ورزشکارانی چون محمد جعفری،علیرضا اعظمی، صادق دادگر، هادی بهروز، میلاد کردستانی، علی آفتابی، حامد شبرنگ و ایمان فاریابی که علاوه بر اینکه مقام‌های دوم و سومی در کشور کسب کردند در اردوهای تیم ملی هم حضور داشتند. دبیر هیئت کشتی جیرفت تصریح کرد: پرافتخارترین کشتی‌گیر استان هم حامد شبرنگ است که در مسابقات جهانی کودک تهران مقام سومی دست پیدا کرد و هفت عنوان دوم و سومی کشور هم در کارنامه خود دارد.

* دست و پنجه نرم‌کردن کشتی‌گیران جیرفتی با مشکلات ورزشکاران جیرفتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از مشکلات و کمبودهای این رشته پرطرفدار گفتند. حامد شبرنگ کشتی‌گیر مطرح جنوب استان از نبود وسایل سرمایشی در سالن تختی جیرفت گلایه‌مند بود و افزود: تابستان در دمای بالای 45 درجه واقعا تمرین کردن خیلی سخت است در حالی که متخصصان ورزشی دمای زیر 35 درجه را برای تمرین کشتی در سالن در نظر گرفتند. کشتی‌گیرانی چون میلاد کردستانی و محمد جعفری هم از مشکلاتی چون نبود روکش تشک کشتی و کمبود روشنایی کامل در سالن تختی گلایه داشتند. کشتی‌گیران جیرفتی حمایت مسئولان را برای تقویت و رویش بهتر این ورزش در این شهرستان خواستار شدند.

* با کسب افتخارات بر مشکلات فائق آمدیم برخورداری رئیس هیئت کشتی جیرفت هم معتقد است وجود این همه مشکلات در ورزش کشتی یک شهرستان بی‌سابقه بوده و تاثیرات زیادی در تمرین و کیفیت مسابقات ورزشکاران داشته، اما با این حال درایتی که کشتی‌گیران جیرفتی دارند سبب شده با کار و تلاش و تمرین زیاد و کسب افتخارات تا حدودی این مشکلات را به فراموشی بسپارند. امید است با توجه به ظرفیت بالای کشتی و استقبال از این رشته ورزشی، زمینه مناسبی فراهم شود تا این استعدادها بتوانند در میادین کشوری و بین‌المللی درخشش بیشتری داشته باشند و فقط حمایت ویژه مسئولان شهرستانی را می‌طلبد تا این استعدادها را از دست ندهیم و در فکر شکوفایی بیشتر باشیم.

94/10/26 - 00:05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن