تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816905803




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس قوه قضاييه خواستار بازنگري در قانون محيط زيست شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس قوه قضاييه خواستار بازنگري در قانون محيط زيست شد
وي در همايش حقوق محيط زيست و تعالي همه جانبه كشور در تهران گفت: بايد راهكارهاي قانوني براي اثربخشي قانون محيط زيست تدوين شود.

رييس قوه قضاييه با بيان اينكه آيين نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي قانون ساختار محيط زيست بايد در دستور كار قرار گيرد، گفت: بايد راهكارهاي مناسب براي جلوگيري از تخريب محيط زيست تدوين شود .

هاشمي شاهرودي با اشاره به اصل ‪ ۵۰‬قانون اساسي تاكيد كرد: قوانين موجود در مورد محيط زيست نياز به يك بازنگري و جامع نگري دارد.

وي گفت: در بازنگري اين قوانين بايد مانع افراط و تفريطها شد و تحت عنوان محيط زيست نمي‌توان استفاده از منابع و فرصت‌ها تعطيل كرد.

هاشمي شاهرودي با اشاره به اينكه بحث محيط زيست دامنه بسيار گسترده اي دارد و زيست انسانها را نيز شامل مي‌شود،گفت: بايد از فناوري پيشرفته و علمي براي تسخير عالم طبيعت استفاده كرد.

وي گفت : امروزه سوء استفاده از طبيعت و استفاده از آن به نفع نظام سلطه و منافع اقتصادي، نظامي و صنعتي به جايي رسيده است كه جهان در معرض تخريب قرار گرفته است.

رييس قوه قضاييه گفت: اگر اين روند مهار نشود و لجام گسيخته ادامه يابد، نفسانيت سلطه گران قطعا تهديدي براي كل زيست انسان در زمين خواهد بود.

هاشمي شاهرودي با اشاره به برخي از آيات قرآن كريم كه در آن شيطان قسم خورده است تا انسان را به انحراف بكشاند، افزود: نظام سلطه امروز ما را به آنجا كشانده است.

وي مساله محيط زيست را فقط يك مساله عاطفي و احساسي ندانست و گفت: اين مساله يك مساله حقيقي و حياتي است و سرنوشت انسانها به آن بسته است.

رييس قوه قضاييه گفت: خداوند در عالم خلقت همه فرصت‌هاي مادي و معنوي را براي تعالي و توسعه پايدار انسانها خلق كرده است و بايد از اين فرصت ها براي رفاه مادي و معنوي خود استفاده كنند.

هاشمي شاهرودي با اشاره به اينكه استفاده كردن از منابع طبيعي اگر ناموزون باشد و خارج از فرمول‌هاي درست و صحيح نظام‌هاي مادي و معنوي بكار گرفته شود، ممكن است لذت موقت حاصل شود، اما آثار مادي آن براي انسان مخرب خواهد بود.

وي افزود: اگر از محيط زيست بدون پايبندي به ارزشها استفاده شود، نتيجه آن تخريب محيط زيست خواهد بود.

رييس قوه قضاييه با اشاره به اينكه نظام خلقت نظام متعادلي است، اظهار داشت: اين تعادل بايد در قانون محيط زيست حفظ شود.

هاشمي شاهرودي تاكيد كرد: فقط با ممنوع كردن نمي‌توان نظام محيط زيست را نهادينه كرد و اگر قانوني بخواهد، احيا شود، بايد ساختارهاي آن به درستي تدوين شود.

وي با بيان اينكه تنظيم و اجراي يك قانون جديد نياز به ساختارسازي و فرهنگ‌سازي دارد، گفت: ساختاري كه ممنوعيت‌ها را در جامعه شكل دهد، ولي نتواند اين ممنوعيت را اجرا كند، مناسب نخواهد بود.

رييس قوه قضاييه با اظهار تاسف از اينكه بسياري از قوانين در كشور بدون ساختارسازي ايجاد مي‌شود، مشخصا به قوانين مربوط به انبوه‌سازي مسكن اشاره كرد و گفت: اگر ساختارهايي براي اين قوانين ايجاد مي‌شد، مشكلات امروز انبوه‌سازي در مسكن وجود نداشت.

هاشمي شاهرودي با اشاره به مشكلات صدور چك در ايران گفت: قانون نظام چك را نوشته شده است، اما ساختار مناسب آن در بانك‌ها ايجاد نشده است.

وي گفت: اگر توانستيم قوانين محيط زيست تنظيم شود، اما ساختاري براي آن وجود نداشته باشد و ممنوعيت‌ها بدون ايجاد ساختارها تعريف شود، موفق نخواهيم بود.

رييس قوه قضاييه با اشاره به اينكه بايد فرصت‌ها و استعدادهاي بالقوه در تنظيم قانون محيط زيست نيز توسعه يابد، گفت: اگر در جايي به تخريب يك جنگل يا صيد و شكار حيوانات مجبور شديم، بايد در جهت ديگر دولت را مجبور كنيم تا به احياي جنگل‌ها و توسعه شرايط رشد و تكثير حيوانات اقدام كند.

هاشمي شاهرودي همچنين به فرهنگ‌سازي در جهت رعايت قوانين محيط زيست اشاره كرد و گفت: بايد از رسانه‌ها و آموزش و پرورش در جهت گسترش فرهنگ صحيح استفاده از محيط زيست استفاده كرد.
 يکشنبه 19 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن