تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منزلت مردم را در نزد ما، از اندازه روايتشان از ما بشناسيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816195396




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ولايتي: سعودی‌ها برای تجزیه عراق تلاش می‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ولايتي: سعودی‌ها برای تجزیه عراق تلاش می‌کنند
رئيس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام، ايران را كشوري با موقعيت استراتژيك در منطقه مي‌داند كه برقراري روابط نزديك با ساير كشورها به‌ويژه همسايگانش را در اولويت سياست خارجه خود قرار داده است.
دكتر علي‌اكبر ولايتي در گفت‌وگو با ايسنا، در بررسي سياست‌هاي عرصه ديپلماتيك كشورمان از گذشته تا امروز و مواضع ايران در قبال تحولات اخير منطقه در پاسخ به اين پرسش كه چه مناطقي در جهان براي سياست خارجي ايران در اولويت هستند، گفت: همسايگان در اولويت ما قرار دارند و ما نمي‌توانيم همسايگان خود را عوض كنيم، بنابراين بايد با هم تعامل داشته باشيم. اينكه مرز، فرهنگ و منافع مشترك داريم هم باعث مي‌شود ارتباطاتي كه با ساير كشورها نمي‌توانيم به خاطر مسافت داشته باشيم با همسايگان خود برقرار كنيم. ايران 15 همسايه در آب و خشكي دارد كه در نوع خود موقعيتي كم‌نظير است. وي افزود: البته تعداد زياد همسايگان براي ما هم فرصت است و هم تهديد. فرصت از اين نظر كه مي‌توانيم به عنوان قلب منطقه فعاليت كرده و به نوعي رابط و محور براي ارتباط با ساير كشورها باشيم. تهديد هم از اين منظر كه اگر اين روابط به درستي تنظيم نشود با همسايگان‌مان دچار تنش خواهيم شد. هنر اين است كه بتوانيم با كشورهاي همسايه‌مان روابط نزديكي برقرار كنيم و ظرفيت‌هاي موجود را به سمتي سوق دهيم كه تبديل به فرصت شوند.
ولايتي درباره وضعيت فعلي روابط عربستان سعودي و ايران گفت: به نظر مي‌رسد پس از نااميدي سعودي‌ها نسبت به اينكه از طريق نظامي در سوريه و يمن و يا عراق پيروز شوند و در واقع براي تجزيه عراق تلاش مي‌كنند، خواستند با اتفاقات اخير كه مورد رضايت جمهوري اسلامي ايران نبوده و ابعاد مختلف و قابل، تأملي دارد، با قطع رابطه به نوعي توپ را در زمين حريف بيندازند. بنابراين مظلوم‌نمايي كرده و سعي كردند كشورهاي عرب و جهان اسلام را به سمت خود بكشانند و البته با تصور اينكه نماينده جهان عرب و حتي فراتر از آن يعني نماينده جهان اسلام هستند ولي تجربيات جنگ و تلاش‌هاي سياسي نشان داد كه اين طور نيست. وي افزود: به نظر من اين نتيجه سياست غلط سعودي‌ها بود كه حد خود را ندانستند. به همين دليل تلاش كردند با مظلوم‌نمايي ايران را منزوي كنند ولي ايران امروز با گذشته از نظر اقتدار ملي، منطقه‌‌اي و تأثيرگذاري در منطقه تفاوت زيادي دارد و هيچ كشوري نمي‌تواند شانس خود را با قطع رابطه با ايران از بين ببرد. ولايتي گفت: عربستان سعودي يك عالم شيعه كه تنها جرم او انتقاد از حكومت بود را به بدترين نحو شكنجه كرد و به شهادت رساند. اين اقدامات نه‌تنها در جهان با حمايت روبه‌رو نشد بلكه باعث انزجار عمومي شد. در حقيقت عربستان از موضوع حمله به سفارت سوء استفاده كرد تا رابطه خود را با ايران قطع كند. اين مظلوم‌نمايي يك تاريخ مصرف دارد، وقتي از زمانش بگذرد براي مردم عادي مي‌شود. با اين اوصاف ظني به وجود مي‌آيد كه نكند طراحي‌هايي در اين زمينه بوده است.


منبع : ايسنا



تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن