تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802983412




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رکورد شکن ایرانی ماراتن قید المپیک را خواهد زد؟


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: رکورد شکن ایرانی ماراتن قید المپیک را خواهد زد؟
محمدجعفر مرادی دونده ماراتن ایران سال گذشته بعد از شکستن رکورد 12 ساله این رشته سهمیه المپیک را هم کسب کرد اما حالا می‌گوید شاید به المپیک نرود.

به گزارش "ورزش سه"، سال گذشته در چنین روزهایی دبی یکی از تاریخی‌ترین اتفاقات ورزش ایران را میزبانی کرد، جایی که محمدجعفر مرادی دونده ماراتن ایران بعد از 12 سال رکوردی عجیب از خود بجا گذاشت و نزدیک به 11 دقیقه رکورد حسین بهنوج را ارتقا داد که به گفته خودش در ابتدا این تصمیم او شبیه به توهم بود. با اینکه او با رکورد جدیدش جواز حضور در المپیک ریو را به دست آورده است، اما محمدجعفر از حمایت‌ها راضی نیست و می‌گوید با این شرایط رفتن به المپیک فایده‌ای ندارد.

او در گفت‌وگویی مفصل با "ورزش سه" در مورد مشکلات این روزهایش می‌گوید.

داستان غیرممکن المپیکی شدن

محمدجعفر در مورد نحوه کسب سهمیه المپیکی‌اش می‌گوید:« تقریبا در چنین روزهایی بود که سال گذشته به دبی رفتم تا در مسابقات انتخابی شرکت کنم. در ابتدا ورودی به المپیک را اعلام نکرده بودند و ما براساس رکوردهای لندن تمرین کرده بودیم. معمولا 2 ساعت و 18 دقیقه می‌تواند سهمیه المپیک را بدست آورد و من در همان مسابقات توانستم 2 ساعت و 17 دقیقه رکورد بزنم. این مدت زمان هم 11 دقیقه رکورد ایران را جابجا کرد و هم سهمیه المپیک و مسابقات جهانی را برایم داشت.»

توهم نه، رکورد زده‌ام

روزی که می‌خواستم به این مسابقات بروم از فدراسیون به من می‌گفتند که تو توهم زده‌ای. مگر می‌شود رکورد ورودی المپیک را زد؟ من هم برای اینکه به رئیس فدراسیون ثابت کنم که می‌توانم 80 میلیون تومان از پدرم که یک معلم بازنشسته است، کمک گرفتم تا در مسابقات دبی شرکت کنم و رکورد بزنم. این رشته ورزشی سمبل المپیک بوده و به خاطر اینکه نشان صلح و دوستی است، در المپیک اهمیت زیادی دارد و تنها رشته‌ای محسوب می‌شود که در روز اختتامیه المپیک به نفرات برتر آن مدال می‌دهند. اگر مسوولین از من حمایت نکنند، در مسابقات المپیک شرکت نمی‌کنم و اصلا به فدراسیون هم نیازی ندارم چون رکورد من رکوردی است که بتوانم در مسابقات معتبر جایزه بزرگ جهانی مقام کسب کنم و با گرفتن جوایزش هزینه‌هایم را درمی‌آورم. خردادماه سال آینده قرار است، مسابقات مارتن سوئد برگزار شود. شاید به جای شرکت در المپیک در این مسابقه شرکت کنم. در سال گذشته در همین مسابقات که با حدود 27هزار شرکت‌کننده انجام می‌شد توانستم مقام دوم کسب کنم و جایزه 25هزار دلاری را برنده شوم.

در خانه‌ام آمدند تا تست دوپینگ بگیرند

وقتی با سهمیه المپیک به ایران برگشتم می‌گفتند دوپینگی هستی و یا همچنین اتهاماتی. به خانه‌ام آمدند و تست دوپینگ رفتند و وقتی همه کارها وقتی مسجل شد، قبول کردند که حمایت کنند. در همان روزها بود که رئیس فدراسیون وقت استعفا داد و رئیس جدید روی کار آمد و او هم مثل اینکه دنبال نتیجه گرفتن نیست. شاید گرفتن سهمیه اهمیت بیشتری داشته باشد و شاید ورود به المپیک از نتیجه‌گیری در آن اهمیت بیشتری دارد. هر سال حدود 500 مسابقه ماراتن در نقاط مختلف دنیا برگزار می‌شود و مارتن در المپیک یکی از بخش‌های اصلی رقابت ها به حساب می آید.

بدون سهمیه‌ها مربی خارجی دارند، من تنها تمرین می‌کنم

در حال حاضر دومیدانی‌کارهای بسیاری هستند که زیر پوشش فدراسیون تمرینات بسیار خوبی می‌کنند؛ یکی در آفریقای جنوبی، یکی در آمریکا و شاید یکی هم در بهترین جاهای ایران تمرین می‌کنند. آنهایی که سهمیه هم ندارند، مورد توجه بیشتری هستند تا منی که می‌خواهم در المپیک نتیجه بگیرم. مربی من در آمریکا است و من وقتی درخواست تمرین پیش مربی خصوصی‌ام را می‌‌دهم می‌گویند نشدنی است. در ابتدا وقتی می‌گفتم می‌خواهم رکورد را بزنم، همه به من می‌خندیدند و حالا که می‌خواهم در المپیک نتیجه بگیرم اینطور رفتار می‌شود. خیلی عجیب است که به این رشته مهم اینطور پرداخته می‌شود؟

شاید ارزش ماراتن هنوز برای ما معلوم نیست

همین سال گذشته که من در مسابقات امارات سهمیه المپیک را کسب کردم، از رئیس فدراسیون امارات می‌شنیدم که آنها حتی حاضر هستند هزینه‌های میلیاردی را متقبل شوند تا فقط در این مسابقات شرکت کنند. حالا ما چنین موقعیتی داریم و آن را هدر می‌دهیم. دو ماراتن در روز آخر المپیک اهمیت ویژه‌ای دارد و حدود چند ساعت پرچم نماینده‌های این رشته به اهتزاز در می‌آید و به همین دلیل ارزش زیادی برای آن قائل هستند. اما نماینده ماراتن ایران در المپیک ریو حالا در پارک چیتگر بصورت خصوصی تمرین می‌کند که شاید این موضوع، موضوع خنده‌داری باشد.

دومیدانی

ارسال به تلگرام


16:00  1394/10/20





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن