تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802729298




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه اصلاح‌طلبان برای مجلس دهم به زودی منتشر می‌شود/ جریان اعتدال می‌داند که عقبه اجتماعی اصلاح‌طلبان باعث پیروزی روحانی شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: برنامه اصلاح‌طلبان برای مجلس دهم به زودی منتشر می‌شود/ جریان اعتدال می‌داند که عقبه اجتماعی اصلاح‌طلبان باعث پیروزی روحانی شد
مسئول روابط عمومی و رسانه‌ای دفتر عارف از انتشار برنامه اصلاح‌طلبان برای مجلس دهم خبر می‌دهد.

برنامه اصلاح‌طلبان برای مجلس به زودی منتشر می‌شود/ جریان اعتدال می‌داند که عقبه اجتماعی اصلاح‌طلبان باعث پیروزی حسن روحانی شد
 گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان- انتخابات مجلس دهم کمتر از 50 روز دیگر یعنی 7 اسفندماه برگزار خواهد شد. انتخابات امسال بنا بر نظر صاحبنظران دوقطبی نخواهد بود چرا که جریان سومی موسوم به اعتدالگرایان و یا به عبارتی طیف حامیان دولت در انتخابات امسال شریک دو جریان اصلی سیاست کشور است.

محمدرضا عارف هم مثل بسیاری از سیاستمداران قدیمی و کهنه‌کار که برای حضور در مجلس دهم برنامه‌ریزی کرده بودند در موعد ثبت نام داوطلبان در وزارت کشور برای ثبت نام حضور یافت و سرلیستی‌اش برای جریان اصلاح طلبی در تهران را رسما کلید زد.

با "علیرضا خامسیان" مسئول روابط عمومی و رسانه‌ای دفتر عارف به گفت‌گو نشستیم تا با وی به عنوان چهره نزدیک به عارف از راهبرد اصلاح‌طلبان برای مجلس دهم، شعار انتخاباتی اصلاح‌طلبان و بهره گیری از ظرفیت جوانان در لیست جریان اصلاح‌طلبی در انتخابات اسفند 94 گفت‌وگو کنیم.

مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

* باشگاه خبرنگاران جوان: با توجه به اینکه فرایند بررسی صلاحیتها در هیاتهای اجرایی انجام شده است،این فرایند را چطور ارزیابی و فکر می‌کنید چه تغییری در مقایسه با سالهای گذشته داشته است؟

 انتخابات در جمهوری اسلامی ایران یکی از جلوه های مشارکت مردم است و در همه دورانهای بعد از انقلاب هم انتخابات اعم از انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا نمودی از مشارکت واقعی مردم و جلوه‌ای از جمهوریت نظام بوده است.

در این انتخابات‌ها مشارکت بالای مردم توانست بسیاری از مسائل و مشکلاتی که ایران در عرصه بین الملل با  آنها روبرو بود را تا حدودی مرتفع کند که بخشی از این اثرگذاری به روی کار آمدن یک جریان خاص سیاسی و یا فردی با عنوان رئیس جمهور ارتباط دارد.

دولت و یا مجلسی که با مشارکت بالای مردم یک کشور روی کار می‌آید قطعا در  عرصه بین‌الملل تاثیرگذار خواهد بود و  انتخابات پیش‌رو یعنی انتخابات مجلس دهم یک انتخابات سرنوشت‌ساز هم برای کشور و هم برای جریان‎های سیاسی محسوب می‌شود.

در جریان انتخابات خرداد 92 که بر اساس رای مردم، روحانی رئیس جمهور شد با توجه به همگرایی اصلاح‌طلبان و جریان اعتدال در انتخابات و همچنین انصراف تاریخی محمدرضا عارف، فضای سیاسی کشور تغییر کرد. تجربه نشان داده است وقتی یک دولت تغییر می‌کند، علی‌القاعده انتخابات مجلس بعدی تحت تاثیر آن انتخابات ریاست جمهوری و دولتی که روی کار می‌آید، قرار می‌گیرد لذا اصلاح‌طلبان و جریان اعتدال در یک سال گذشته تلاش کردند برای تغییر ترکیب مجلس دهم به یک همگرایی برسند به همین دلیل است که ترکیب مجلس دهم مطمئنا تغییر خواهد کرد.

اگر به اظهار نظر برخی چهره‌های اصولگرا هم نگاه کنید می‌بینید که از تغییر ترکیب مجلس سخن به میان می‌آورند البته اینکه مجلس صد در صد یکپارچه اصلاح‌طلب یا اصولگرا باشد به نظر نهادهای نظارتی و همچنین مردم درباره داوطلبان نمایندگی مجلس برمی‌گردد. در مقطع فعلی، فقط هیئتهای اجرایی اعلام نظر کرده‌اند که همین اعلام نظر نشان می‌دهد نسبت به دوره‌های گذشته، تعداد افراد تایید صلاحیت شده بیشتر بوده است.

آنچه مسلم است اینکه هر چه وسعت این دایره بیشتر باشد امکان رقابتی بودن انتخابات افزایش پیدا می کند چرا که اگر همه سلایق در انتخابات حضور داشته باشند قاعدتا مشارکت مردم هم افزایش می‌یابد و با افزایش مشارکت مردم، انقلاب و نظام بیش از گذشته بیمه می‌شود.
 
 
* باشگاه خبرنگاران جوان: در مورد لیست خبرگان جریان اصلاح‌طلبی هم اطلاعاتی دارید؟
 
نه اطلاعاتی ندارم،چون تهیه لیست اصلاح طلبی خبرگان را علما پیگیری می‌کنند. در نگاه کلی تصمیم‌گیری درباره لیست جریان اصلاح‌طلب و مستقل با هدایت آیت‌الله هاشمی و دیگر بزرگان انجام می‌شود.
 

* باشگاه خبرنگاران جوان: صحبت‌هایی از موضوع سرلیستی و اجماع برای ریاست احتمالی مجلس دهم شده است که این گمانه میان آقایان لاریجانی و عارف از دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب دست به دست می‌شود، این موضوع را چطور ارزیابی می کنید؟ چرا افرادی مثل محمد عطریانفر هم گفته اند که لاریجانی نقد را به عارف نسیه ترجیح می‌دهیم؟

اصولا اظهار نظر شخصی افراد برای کل جریانات اصلاح‌طلب تعمیم پیدا نمی‌کند ، حتی این اظهار نظر شخصی به حزبی که  آقای عطریانفر در آن حضور دارد هم تعمیم پیدا نمی‌کند. اخیرا حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران هم اعلام کرد که عارف سر لیست این حزب است و این مسئله نشان‌دهنده آن است که اظهار نظر شخصی افراد اولاً نه به جریان اصلاح‌طلب بلکه به خاستگاه حزبی فرد هم تعمیم نمی‌یابد، ثانیاً برخی تعلقات شخصی افراد هم باید در اظهار نظر آنها در نظر گرفته شود چرا که روابط قبلی که برخی از این افراد با یک داوطلب دارند را در اظهار نظر شخصی آن فرد می‌توان ردیابی کرد.

در حال حاضر کل اعضای جریان اصلاح‌طلبی تلاش می‌کنند سخن واحدی داشته باشند که فکر می‌کنم در این مسیر عملکرد خوبی داشته‌اند؛ نمونه عینی آن تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان است که ابتکار خوبی بود که اصلاح‌طلبان انجام دادند.  عارف هم تمام تلاش خود را انجام می‌دهد که در عرصه انتخابات، همگرایی اصلاح‌طلبان را به جایی برساند که دستاورد بهتری حتی از خرداد 92 داشته باشند و به همین دلیل است تاکید می‌کنم که اظهار نظر شخصی افراد ارتباطی با استراتژی اصلاح‌طلبان نخواهد داشت.
 

* باشگاه خبرنگاران جوان: راهبرد ترسیمی عارف برای مجلس دهم در زمینه سیاسی و اقتصادی چیست؟
 
قرار است اصلاح‌طلبان برنامه‌ای را طی روزهای آینده برای مجلس دهم منتشر کنند. یکی از اولویت‌های اصلی این برنامه، مسائل معیشتی مردم است. از برنامه های دیگر اصلاح‌طلبان، همراهی با دولت در جهت فراهم کردن زمینه رشد و رونق اقتصادی کشور است، چراکه در حال حاضر دولت به تنهایی نمی‌تواند بسیاری از اقدامات را انجام دهد به همین دلیل باید مجلسی روی کار آید که توفیقات دولت را توفیقات خود بداند و همراه دولت باشد. 


*باشگاه خبرنگاران جوان: شعاری که اخیرا از سوی اصلاح‌طلبان تعیین شد در راستای برنامه ای است که اعلام خواهند کرد؟

بله، آنگونه که من اطلاع دارم برنامه اصلاح‌طلبان برای اداره مجلس دهم برنامه جامعی است که همه حوزه ها را در برمی‌گیرد.
 

* باشگاه خبرنگاران جوان: اصلاح‌طلبان با نوعی بی‌تمایلی از طرف طیف دولت برای ائتلاف مواجه شده اند . سرنوشت این ماجرا را تا 7 اسفند چگونه ارزیابی می کنید؟
 
چنین اعتقادی ندارم. اگر دولت به مفهوم جریان اعتدال باشد که ما اظهار نظر برخی از افراد شاخص این جریان را ملاک قرار می‌دهیم مثلا اخیرا  آقای مرتضی بانک به عنوان یکی از چهره‌های دولتی و حزبی منتسب به دولت اعلام کرد که عقبه اجتماعی اصلاح‌طلبان باعث رای آوردن روحانی در انتخابات 92 شده است.

غلامعلی دهقان سخنگوی حزب اعتدال و توسعه هم قریب به مضمون همین اظهارات را بیان کرده و گفته است که این دو جریان یکپارچه هستند لذا من بی‌تمایلی‌ای را از سوی دولت نمی‌بینم چرا که خود جریان اعتدال می‌داند که عقبه اجتماعی اصلاح‌طلبان باعث پیروزی حسن روحانی در سال 92 شد، به همین دلیل هم این دو جریان در انتخابات مجلس نیز در کنار یکدیگر خواهند بود و هر دو جریان تلاش می‌کنند مجلسی را روی کار بیاورند که بتواند اهداف متعالی کشور را به بهترین نحو محقق کند لذا در انتخابات مجلس دهم دو جریان اعتدال و اصلاحات با هم خواهند بود.
 

* باشگاه خبرنگاران جوان: شما به عنوان یک چهره رسانه‌ای،  نقش رسانه‌ها در ایجاد وحدت و حضور حداکثری مردم را چگونه می بینید؟
 
رسانه‌ها قطعا می توانند نقش بسیار موثری در برگزاری انتخابات پرشور و افزایش مشارکت مردم داشته باشند لذا باید بیش از گذشته در مسیر افزایش مشارکت مردم گام بردارند.
 

*باشگاه خبرنگاران جوان: یکی از مواردی که در این دوره از انتخابات از سوی اصلاح‌طلبان مطرح شده استفاده از ظرفیت جوانان در لیست‌های انتخاباتی است، بحث استفاده از نیروهای جوان از سوی اصلاح‌طلبان تا چه حد جدی است؟

در دوران احمدی‌نژاد چنین ریسکی بیشتر انجام و  از نیروهای جوان بیشتر استفاده شد البته همیشه این ریسک کردن جواب مثبت نداده است کما اینکه در دوران وی دیدیم حمایت‌های رئیس جمهور از برخی چهره‌های جوان، کارنامه موفقی برای وی به ارمغان نیاورد چرا که آن فرد یا افراد صلاحیت تصدی برخی سمتها را نداشتند اما با این وجود معتقدم اصلاح طلبان باید به صورت عملی در این دوره از انتخابات نشان دهند قدرت ریسک کردن در حمایت از جوانان را دارند و ان‌شاالله جوانانی که از سوی اصلاح طلبان به عنوان داوطلب نمایندگی مجلس معرفی می‌شوند صلاحیت حضور در خانه ملت را داشته باشند.




۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن