تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):حد توکل چیست؟ حضرت فرمودند: اینکه با وجود خدا از هیچ کس نترسی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819887287




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجراي برجام شنبه يا يك‌شنبه تكميل مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اجراي برجام شنبه يا يك‌شنبه تكميل مي‌شود
معاون وزير امور خارجه مي‌گويد شيوه‌نامه برچيده شدن تحريم‌ها نوشته شده و شنبه يا يك‌شنبه بيانيه مشترك اجراي برجام توسط ظريف و موگريني صادر خواهد شد.
همزمان، هيئتي هشت نفره از سناتورهاي امريكايي در سفري به تل‌آويو، درباره تداوم آنچه كه تهديد ايران مي‌خوانند، با مقام‌هاي رژيم صهيونيستي ملاقات كردند. 
به گزارش خبرگزاري صداوسيما، سيدعباس عراقچي ديروز در يك نشست علمي خانه انديشمندان علوم انساني با موضوع «مذاكرات هسته‌اي، نگاه از درون» گفت: شيوه‌نامه يا راهنماي برچيده شدن تحريم‌ها در امريكا و اتحاديه اروپا با مشورت ايران هفته قبل تدوين و نهايي شد. وي افزود: اين شيوه‌نامه، راهنمايي است كه به طور مفصل و با جزئيات كلاف پيچيده نظام تحريم‌ها را باز مي‌كند و به سؤالات مختلف درباره روش برداشته شدن تحريم‌ها پاسخ داده است. عراقچي گفت: با پايان عمل طرفين به تعهدات، از جمعه شرايط اجراي برجام فراهم است. وي افزود: طي روزهاي جمعه تا يك‌شنبه آينده، آقاي ظريف و خانم موگريني با صدور بيانيه مشترك اجراي برجام را اعلام خواهند كرد. در حال برنامه‌ريزي تشريفات آن هستيم و شايد برنامه‌اي با حضور وزراي خارجه كشورها پيش‌بيني شود. روزنامه امريكايي «يو‌اس‌اي‌تودي» هم با اشاره به پايبندي ايران به تعهداتي كه طبق برجام برعهده داشت، تأييد كرده كه ايران تمامي شرايط توافق هسته‌اي با قدرت‌هاي جهان را عملي كرده است و احتمالاً اوايل هفته آينده، تحريم‌هاي بين‌المللي عليه ايران رفع مي‌شود. اين روزنامه امريكايي با اين حال گفته هنوز مشخص نيست كه وزارت خزانه‌داري امريكا قرار است به بانك‌ها و تاجران خارجي اجازه تجارت با ايران در چه زمينه‌هايي را بدهد.
 
مسائل انتخاباتي
منابع امريكايي مي‌گويند حدود 56 تا 100 ميليارد دلار از دارايي‌هاي مسدود شده ايران با رفع تحريم‌ها آزاد مي‌شود و دولت ايران اميدوار است از اين طريق بر نتيجه انتخابات اسفند ماه ايران تأثير بگذارد. «رابرت اينهورن» از مقام‌هاي سابق دولت امريكا و از تحليلگران فعلي انديشكده‌هاي اين كشور در تحليلي پيرامون رويداد پرنمودن قلب تأسيسات هسته‌اي آب سنگين اراك با سيمان گفت: «انتخابات ماه فوريه سال 2016 عامل كليدي بود كه در دولت روحاني براي انجام اين عمل‌انگيزه ايجاد كرد.» اينهورن افزود: «آشكار است كه دولت روحاني در پي بهره‌وري از مزاياي رفع تحريم‌ها در اين دور از انتخابات است». علي‌آلفونه، كارشناس مديريت ايران در بنياد دفاع از دموكراسي انديشكده واشنگتن نيز معتقد است حسن روحاني، رئيس‌جمهور ايران اميدوار است رفع تحريم‌ها به همراه افزايش صادرات نفت به حاميانش كمك كند كه در انتخابات ماه آينده مجلس ايران كمك كند. روزنامه «واشنگتن پست» در تحليلي در زمينه انگيزه‌هاي دولت حسن روحاني در اقدام به پر كردن قلب رآكتور اراك نوشت: رفع تحريم‌ها موجب تقويت قابل توجه سياسي براي «حسن روحاني» رئيس‌جمهور ايران قبل از انتخابات ماه فوريه(اسفند 1394) مي‌شود. با اين حال، «يو‌اس‌اي‌تودي» گزارش كرد به‌رغم آنكه اوايل هفته آينده تحريم‌هاي امريكا عليه ايران رفع مي‌شود اما بانك‌ها و تاجران خارجي هنوز نمي‌دانند كه وزارت خزانه‌داري امريكا در چه زمينه‌هايي به آنها مجوز تعامل با ايران را مي‌دهد. به همين خاطر، «علي آلفونه» به‌رغم تاييد اينكه دولت روحاني به دنبال استفاده از مزاياي برجام است، گفته بعيد است رفع تحريم‌ها تأثير فوري بر اقتصاد ايران بگذارد، روحاني در توجيه مردم ايران در اين خصوص كه مشكلات مردم ايران را با توافق هسته‌اي با امريكا رفع كرده با مشكل مواجه مي‌شود.
 
هماهنگي با تل‌آويو
رهبر اكثريت جمهوريخواه مجلس سناي امريكا، روز سه‌شنبه از طرح‌هاي اين مجلس براي وضع تحريم‌هاي جديد عليه ايران و كره‌شمالي خبر داده است. «ميچ مك‌كانل»، رهبر اكثريت‌جمهوريخواه گفت: «پيش‌بيني ما اين است كه اين طرح به زودي از كميسيون روابط خارجي بيرون خواهد آمد و من قصد دارم زمان معرفي آن در صحن علني را مدت كوتاهي بعد اعلام كنم.» رهبر جمهوريخواهان مجلس سنا گفت: «مطمئناً موضوع ايران را هم بررسي مي‌كنيم. ايران رژيمي سركش است و ما با اين رژيم، توافقي غيرمنصفانه انجام داده‌ايم.» از طرف ديگر، براساس گزارش تايمز آو اسرائيل، هيئتي شامل هشت سناتور دموكرات امريكايي كه از توافق هسته‌اي ايران حمايت كرده‌اند، با مقام‌هاي اسرائيلي درباره نظارت بر نحوه اجراي توافق هسته‌اي بحث و تبادل‌نظر كردند. اين هشت سناتور از جمله 42 سناتوري هستند كه از توافق هسته‌اي ايران و قدرت‌هاي جهاني حمايت كرده‌اند.
نمايندگان جمهوريخواه كنگره و نتانياهو تلاش زيادي كردند تا اين توافق هسته‌اي به نتيجه نرسد. گيليبراند سناتور ايالت نيويورك در بيانيه‌‌اي اعلام كرد: در ديدارهايي كه با نتانياهو و ساير رهبران اسرائيلي داشتيم، درباره ادامه تهديدات از سوي ايران، تروريسم و افراط‌گرايي خشونت‌آميز در منطقه، آينده اسرائيل و اينكه امريكا چگونه مي‌تواند براي برقراري امنيت اسرائيل همكاري كند، بحث و تبادل‌نظر شده است.





تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن