تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801299187




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کوثری: دولت براي نصب رآكتور جایگزین در اراك تخلف کرد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: کوثری: دولت براي نصب رآكتور جایگزین در اراك تخلف کرد
نماينده تهران در مجلس با بيان اينكه دولت براي نصب رآكتور جايگزين در اراك برخلاف برجام مي‌خواهد با شركت‌هاي داخلي قرارداد ببندد، عنوان كرد كه قلب رآكتور اراك خارج شده و دولت در اين زمينه تخلف كرده است.
به گزارش فارس، اسماعيل كوثري با اشاره به موضوع بازديد روز گذشته كميسيون متبوعش از سايت هسته‌اي فردو، اظهار داشت: با توجه به اينكه مسئولان سازمان انرژي اتمي گفتند قلب رآكتور اراك خارج شده است، لذا اعضاي كميسيون امنيت ملي هم تصميم گرفتند ديگر به اراك نروند، ما در بازديدهايمان از تأسيسات هسته‌اي، به دنبال ارزيابي ميزان تحقق منويات مقام معظم رهبري هستيم.
وي افزود: اين اقدام دولت در حالي انجام شده كه طبق ابلاغيه مقام معظم رهبري به تيم مذاكره‌كننده خصوصاً رئيس‌جمهور، قرار بود تا زماني كه قرارداد ايران با چين براي جايگزين كردن رآكتور 20 مگاواتي به جاي رآكتور اراك قطعي و امضا نشده و شرايط آن براي جايگزين كردن مشخص نشده، قلب رآكتور اراك خارج نشود، دولت در اين موضوع تخلف كرده است.
اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه تأكيد كرد: مسئولان دولتي مي‌گويند هنوز در قلب رآكتور اراك بتن و سيمان نريخته‌ايم اما بايد گفت وقتي كه قلب رآكتور اراك خارج شده نشان‌دهنده آن است كه اين رآكتور كلاً بي‌خاصيت شده است.
وي با بيان اينكه احتمالاً طي امروز يا فردا بتن و سيمان داخل قلب رآكتور اراك مي‌ريزند، گفت: دولت در اين زمينه تخلف كرده و انتظار مي‌رود تيم نظارت‌كننده بر حُسن اجراي برجام كه اعضاي آن مشخص شدند، به اين مسئله رسيدگي كند و از اين اقداماتي كه تخلف محسوب مي‌شوند، جلوگيري نمايد و مردم را نيز از اقداماتش مطلع كند، بايد بگوييم گويا دولت از حول هليم به ديگ افتاده است.
كوثري يادآور شد: طبق برجام قرار بود يك رآكتور 20 مگاواتي با همكاري چين و امريكا جايگزين رآكتور اراك شود و پس از قطعي شدن قرارداد اين موضوع، ايران نسبت به خارج كردن قلب رآكتور اراك اقدام كند، اما متأسفانه با وجود آنكه قلب رآكتور اراك خارج شده، هنوز نه قراردادي درباره رآكتور 20 مگاواتي بسته شده و نه امضايي انجام شده و نه توافقي صورت گرفته است، همه اين موارد برخلاف ابلاغيه مقام معظم رهبري و مصوبه مجلس شوراي اسلامي است.
وي همچنين اعلام كرد: با توجه به اينكه قراردادي براي جايگزين كردن رآكتور 20 مگاواتي بسته نشده است، دولت مي‌خواهد با شركت‌هاي داخلي براي نصب اين رآكتور قرارداد ببندد، سؤال اينجاست كه اگر مي‌خواستند اين كار را انجام دهند چرا از ابتدا قبول كردند با همكاري چين و امريكا اين رآكتور به جاي رآكتور اراك نصب شود؟
كوثري در پايان با بيان اينكه ما قلب رآكتور اراك را خارج كرديم و الان عملاً هيچ چيزي در اختيار نداريم، خاطرنشان كرد: آقاي صالحي گفته بود توانمندي‌هاي داخلي ما چون مورد تأييد كشورهاي 5+1 قرار نگرفته، لذا زياد مورد اطمينان نيستند، حال بايد پرسيد اگر مورد اطمينانتان نبود چرا به جاي چين مي‌خواهيد با شركت‌هاي داخلي قرارداد امضا كنيد؟! اگر اين توانمندي در داخل كشور وجود داشت براي چه قبول كرديد رآكتور اراك عوض شود؟!

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن