تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820117215




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیمارستان مدنی کشتارگاه نیست / با 24 میلیارد یک بیمارستان 100 میلیارد تومانی میسازیم


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


بیمارستان مدنی کشتارگاه نیست / با 24 میلیارد یک بیمارستان 100 میلیارد تومانی میسازیم استان‌ها > البرز - استان البرز در بسیاری از سرانه دچار ضعف جدی بوده و نیاز به توجه ویژه دارد، کمبود فضای بیمارستانی نیز یکی از معضلات جدی این استان محسوب می شود.

اسماعیل حیدرپور، سحر عادل / خبرگزاری خبرآنلاین البرز ، بیمارستان مدنی با بیش از 40 سال سابقه ارائه خدمات درمانی اکنون منتقدان بسیاری دارد، در صورتی که مستندات موجود حاکی از آن است با حدود 200 تخت خواب خدماتی به مراتب بیشتر از یک بیمارستان هزار تخت خوابی را داشته است.
پزشکان متخصص و جراح بیمارستان مدنی به دلیل تعدد بیماران گاهی حتی مجالی برای یک استراحت کوتاه ندارند، رییس این بیمارستان که از بهترین متخصصان و جراحان ارتوپد کشور محسوب می شود، بر این باور است که تعداد جراحی هایش را باید در گینس ثبت کنند.
امکانات شهرستانی برای یک استان
رییس بیمارستان شهید مدنی کرج، با اشاره به اینکه از سال 75 به عنوان ارتوپد در این بیمارستان مشغول به کار است، گفت: در گذشته که کرج جزو تهران محسوب می شد، توجه به این بیمارستان به اندازه یک درمانگاه در حدود شهرستانی بود و مردم نیز نیاز خود را به مراکز درمانی و امکانات تخصصی در پایتخت پاسخ می گفتند.
دکتر محسن عمادالدین، افزود: پس از مستقل شدن البرز امکانات بیمارستان شهید مدنی همچنان در همان اندازه ماند و اعتباری برای گسترش و تجهیز آن در نظر گرفته نشد، اکنون با رشد روز افزون جمعیت به یک تحول اساسی نیاز است، چراکه زیرساخت های بخش بهداشت و درمان بسیار ضعیف بوده و فاصله زیادی با شرایط نرمال داریم.
وی با اشاره به اینکه وزیر بهداشت و درمان با بازدید از مراکز درمانی البرز اعلام کرد این استان فقیرترین استان کشور در این بخش محسوب می شود، ادامه داد: بهداشت و درمان استان در شرایط بحرانی بسر می برد، از این رو باید در اسرع وقت در این رابطه اقدامی صورت گیرد.


افزایش امکانات در بیمارستان مدنی
دکتر عمادالدین، گفت: نسبت تعلق تخت به بیمار در البرز 0.5 در هزار است، که اگر این عدد به یک برسد کار بسیار بزرگی انجام شده ولی از ارزش زیادی برخوردار نیست چرا که این پیشرفت ها در مقابل نیاز ها بسیار ناچیز به شمار می روند.
وی به افزایش تخت آی سی یو از 18 تخت به 48 تخت در بیمارستان مدنی اشاره کرد و افزود: اکنون در شرایط عادی کمبود تخت آی سی یو در این بیمارستان وجود ندارد ولی در تابستان ها که درصد تصادفات افزایش پیدا می کند، این نیاز حس می شود.
رییس بیمارستان مدنی کرج، با بیان اینکه در کمتر دو سال 110 تخت به 170 تخت قبلی اضافه شده، گفت: در سفر سرزده وزیر بهداشت و بازدید از بیمارستان مقرر شد که با اعتباری 4 میلیارد تومانی و مقداری مبلغ کمی که از سوی بیمارستان تامین می شود ام آر آی به صورت دولتی در این بیمارستان به مردم خدمات ارائه دهد، این در شرایطی است که چنین امکانی در پایتخت نیز پیش بینی نشده است.
با یک تصادف شدید کرج دچار بحران می شود
وی به نشستی که در شورای شهر کرج برای بررسی مشکلات و کمبود های بخش بهداشت و درمان برگزار شد، اشاره کرد و افزود: در این نشست با دلایل و مستندات بسیار محکم به اعضا اعلام کردم که با بروز تصادف دو اتوبوس در استان البرز و تعدد مصدومان، بحران بزرگی ایجاد می شود که شاید ناچار باشیم بیماران را در حیاط بیمارستان اسکان دهیم.
رییس بیمارستان شهید مدنی کرج، اضافه کرد: در آخرین سفر مقام معظم رهبری به کرج با اختصاص بودجه ای، هزار و هشتصد متر زمین برای گسترش بیمارستان خریداری شد و اکنون نیز بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شد 12 میلیارد تومان اعتبار از سوی وزیر بهداشت و 12 میلیارد تومان نیز دانشگاه علوم پزشکی البرز تقبل کند تا در این فضا 200 تخت بیمارستانی ایجاد شود.
وی گفت: اگر سایر ارگان ها مانند شهرداری نیز در این امر یاری کنند، می توان با حدود 24 میلیارد تومان اقدامی که نیاز به صد میلیارد تومان اعتبار دارد را با کمترین هزینه انجام داد، البته شورای شهر نیز به عنوان نماینده مردم باید در این رابطه مشارکت داشته باشد.


بدهی 200 میلیون تومانی سازمان زندان ها به بیمارستان مدنی
دکتر عمادالدین، با اشاره به اینکه گلایه مردم در بیشتر موارد قابل قبول است چون گاهی کمبود امکانات باعث می شود که خدمات مطلوبی ارائه نشود، اظهار کرد: زمانی که از بسیاری جهات در فشار قرار داریم، ناگزیر در خدمات دهی دچار ضعف می شویم، اکنون یکی از بزرگترین مشکلات ما بیمارانی است که از زندان ها منتقل می شوند.
وی ادامه داد: بیماران مجرم و زندانی به دلیل نداشتن جای کافی با شهروندان عادی در یک اتاق نگهداری می شوند، که این امر امنیت دیگران را بر هم می زند و حتی گاهی منجر به فرار زندانی از بیمارستان شده است، از طرفی نیز برخی از زندان ها زیر نظر تهران هستند ولی همچنان بیماران خود را به این بیمارستان انتقال می دهند، به طوری که از سه سال قبل تاکنون سازمان زندان ها بیش از 200 میلیون تومان به بیمارستان بدهکار هستند.
رییس بیمارستان شهید مدنی کرج، با بیان اینکه این بیمارستان در نظر عموم به کشتارگاه معروف است، گفت: بسیاری از مردم بیمارستان مدنی را مخوف می دانند چون بر این باور هستند هر کس وارد این فضا شده با مرگ مواجه می شود، ولی باید در نظر داشت که بیشتر بیماران در بدترین شرایط اینجا منتقل می شوند مانند حادثه دیدگان در سوانح رانندگی، افرادی که مورد ضرب و جرح قرار می گیرند و یا بیمارانی که از سایر مراکز طرد شده اند بنابراین درصد بالایی از این افراد نجات پیدا می کنند و برخی نیز به دلیل شرایط وخیم به مرگ منتهی می شوند.
وی عنوان کرد: با تمام این تفاصیل و حجم بالای مراجعان به بیمارستان مدنی از مسئولان انتظار می رود که توجه بیشتری داشته باشند، تاکنون بیشتر بازدیدهایی که از سوی مسئولان صورت گرفته بی نتیجه بوده و تنها وزیر بهداشت در این رابطه اقداماتی موثر داشته است.
عکاس:سعید گوهری راد  

کلید واژه ها: استان البرز -




چهارشنبه 23 دی 1394 - 17:13:45





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن