تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805784132




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توصیه های آیت ا... حسینی زنجانی به داوطلبان انتخابات و مردم


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


توصیه های آیت ا... حسینی زنجانی به داوطلبان انتخابات و مردم استان‌ها > زنجان - حمید محمدی- مدت زمان زیادی تا انتخابات مهم هفتم اسفند ماه نمانده است. به خصوص اینکه پس ازمرحله اول احراز صلاحیت ها، فضای سیاسی کشور جان دوباره ای به خود گرفته و وارد مرحله جدی شده است خبرآنلاین در مصاحبه اختصاصی خود با این عالم بزرگ شیعیان جهان دیدگاهها و نظرات ایشان را درمورد انتخابات جویا شده است که در ذیل می آید .

آیت ا... سید محمد حسینی زنجانی از مجتهدان جهان شیعه معتقد است در یک نظام اسلامی بر اساس قانون اساسی باید دقت کنیم که چه اهدافی تدوین شده است.
مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه واضح و روشن است هرکه برای خدمت به جمهوری اسلامی شروع به فعالیت می کند باید انگیزه صحیحی داشته باشد، اظهار می کند: انگیزه صحیح عبارت است از داشتن انگیزه خدمت به مردم و جامعه، همچنین خدمت به کشور خود است.
وی افزود: اگر انگیزه صحیح حاکم باشد، روشن است مجلس قانونگذاری منتخب و به طور کلی هر سه قوه در جای خود قرار می گیرد و مردم را به طرف سعادت و تکامل هدایت می کند.
آیت ا... حسینی با اشاره بر اینکه اصل عمده برای افرادی که در انتخابات شرکت می کنند انگیزه است، می افزاید: منتخب مردم واقعا اگر احساس تکلیف کند شکافی را که در جامعه آنها هست نسبت به رفع و پر کردن آن اقدام می کند. پس نتیجه می گیریم اگر انگیزه ها صحیح شد، عملکردها نیز صحیح و مناسب خواهد بود. اما اگر انگیزه ها شخصی، حزبی و باندی حاکم شد در راستای منافع آن باند حرکت خواهد شد نه مردم و اسلام و در نهایت دیدگاه و بینش آنان در قالب حزب و گروه خاصی مصادره می شود خواه این گروه به هر نام و به هر علتی باشد.
وی با اشاره به اینکه اگر انگیزه ها ناسالم باشد نتیجه آن به تبع تابع همان انگیزه ها خواهد بود، ادامه می دهد: ابتدا نمایندگان باید بدانند جمهوری اسلامی در واقع چه مفهومی دارد و سپس در مقام عمل، این ایده و تفکر کلی که همان انگیزه آنها باشد را به صورت روشن و شفاف به مردم تصریح کنند. نتیجه این شفافیت با مردم اشتیاق هرچه بیشتر مردم برای انتخاب کاندیداها را به دنبال دارد. اگر انگیزه کسی که شرکت می کند مناسب و صحیح باشد، وی انسان استواری در عمل به تعهدات خود خواهد بود و مشخصا انسان های معتدلی نیز هست که می توان به او اعتماد کرد تا سرنوشت خود و کشور را به دستش سپرد.
آیت ا... حسینی با انتقاد از برخی افراد که با انگیزه  صرفا قدرت طلبی و یا انگیزه های حزبی در انتخابات شرکت می کنند، آنان را تفرقه افکن در مجلس می دانند و با تأکید بر اینکه در اثر تشدد و اختلاف بین نمایندگان ضربه های سنگینی به مملکت وارد خواهد شد.وی اینگونه افراد را مخل در یکپارچگی مجلسی می داند که در جهت اهداف خاصی برای سعادت مردم و کشور قدم بر می دارند.
این مجتهد در این خصوص اظهار می کند: داوطلبان در چهار چوب حزبی یا باندی که در آن قرار می گیرند، به ناچار مجبور به پیروی از خط این حزب یا باند هستند و در این میان وظیفه اصلی خودشان که وضع قانون و برنامه ریزی برای ایجاد رفاه و زندگی بهتر برای مردم هست را فراموش می کنند.
مجتهد زنجانی یکی از مهم ترین ویژگی های نمایندگان مردم را تخصص در علوم دینی می داند و با تأیید بر این نکته که منظور از قانونگذاری و برنامه ریزی برای چگونه اجرایی کردن احکام الهی است، ادامه می دهد: باید به این موضوع توجه ویژه ای داشت که وکلا از نظر متون و اصول فقهی تخصص و سواد لازم را داشته باشند، در غیر این صورت به مشکلاتی برخواهیم خورد که بارها بر اثر بی اطلاعی نمایندگان از قوانین فقهی مصوبات مجلس شورای اسلامی، در شورای نگهبان مورد تأیید قرار نمی گیرد.
آیت ا... حیسنی با اشاره به برخی بداخلاقی ها که در انتخابات دوره های گذشته مشاهده شد، می افزاید: اصل اساسی شرکت در انتخابات باید اصول اسلامی باشد، بهترین چاره اندیشی برای مجلسی بدون چالش، تبیین نیت نمایندگان برای وکالت مردم در مجلس است. گاهی مشاهده می شود برخی از داوطلبان در قاموس تبلیغات خود مقام وکالتی مردم را تنزل می دهند و قول هایی مانند جاده کشی یا بعضی از دیگر مسائل را می دهند در حالی اصلا این کاری نیست که به آنها مربوط باشد بلکه همانطور که گفته شد نمایندگان مجلس؛ مقامی عالی هستند که امکان تدوین قانون برای بهتر زیستن و افراد جامعه در سایه حقوق اسلام را فراهم می کند.
وی می فزاید: کسی که وکیل مردم است می بایست متخصص در تبیین مسائل اجتماعی را دارا باشد تا بتواند عالمانه مشکلات را دریابد و آن را تجزیه تحلیل کند. همچنین تعهد کافی نسبت به اصول اسلام را داشته باشد برای مثال مشاهده گردیده برخی دهان لغوی در مجلس داشته اند و یا اینکه فحاشی کرده اند این از نظر ما بسیار درد آور است چرا که این شخص به هیچ وجه مسند و جایگاه وکالت و نمایندگی مردم را ندارد چون مناسبتی بین یک فحاش و یک قانون گزار نبوده و در یک نظام الهی و توحیدی مایه آبروریزی است.
افزایش مشارکت انتخاباتی بانوان
این مجتهد در مورد افزایش سه برابری مشارکت انتخاباتی بانوان توضیح می دهد: مشارکت بانوان در اثر آگاهی است که اقشار مردم فارغ از جنسیت خود را در تمام امور مملکت شریک می دانند. این مشارکت برخواسته از بالا رفتن سطح فهم جامعه است. زنان هم همانطور که در قانون پیش بینی شده است باید از این حقوق استفاده کنند.
افزایش مشارکت انتخاباتی بانوان از نظر من نشانه خوبی است زیرا این افزایش مشارکت نشانگر افزایش آگاهی بین مردم است.
توصیه به مردم
آیت ا... حسینی با تبیین شرایط خاص و پر التهاب منطقه، انتخابات هفتم اسفند را ورطه ای مهم و تأثیر گذار در بهتر شدن وضعیت منطقه می داند و می گوید: انتخابات هفتم اسفند تأثیراتی فرامنطقه ای دارد، مردم نباید به مسائلی که با سرنوشت کشور گره خورده است با دید اهمال و بی تفاوتی برخورد کنند چرا که رأی مردم بسیار تعیین کننده است و در غیر این صورت ضربه های سهمگینی متوجه کشور خواهد شد. مردم می بایست خوب بدانند؛ وقتی مجلس شورا، اسلامی است که برخواسته از اراده آگاهانه آنان باشد. تصمیم عادلانه منوط به شرکت اکثریت قاطع جامعه است. همچنین مردم باید آگاهانه و با دید احترام متقابل کاندیداها را بررسی کرده و آنهایی را که اصیل هستند انتخاب کنند.
آیت ا... العظمی حسینی در پایان افزود: داوطلبان باید هدف و انگیزه برای شرکت در انتخابات را برای مردم تشریح کنند و مردم نیز در مرحله بعدی باید آگاه باشند و بصیرت پیدا کنند که به چه شخصی می بایست رأی داد.توصیه ما علاوه بر مشارکت مردم، مشارکت آگاهانه و با بصیرت آنان است. بصیرت نیازمند همه افراد مشارکت کننده در انتخابات است چه آنان که انتخاب می کنند و چه آنان که انتخاب می شوند. من معتقدم مجلسی که انگیزه ای الهی داشته باشد می تواند مقدمه ساز مدینه فاضله نیز باشد.

کلید واژه ها: استان زنجان - انتخابات مجلس دهم - زنجان - انتخابات مجلس - رقابت انتخاباتی -




چهارشنبه 23 دی 1394 - 14:17:28





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن