تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوش اخلاقى در بين مردم زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819502041




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشف بیش از یک میلیارد ریال کالای قاچاق در آذربایجان شرقی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: توسط نیروهای انتظامی آذربایجان شرقی صورت گرفت؛
کشف بیش از یک میلیارد ریال کالای قاچاق در آذربایجان شرقی

قاچاق کالا


شناسهٔ خبر: 3024019 - چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
استانها > آذربایجان شرقی

تبریز – نیروهای انتظامی آذربایجان شرقی یک میلیارد و یکصد میلیون ریال کالای قاچاق را در شهرستان های مراغه، اسکو و هشترود کشف و ضبط کردند. به گزارش خبرنگار مهر، قاچاق یکی از مهمترین معضلات کشور ما در حوزه اقتصادی است بطوریکه آمارها حامکی از ضررهای چند صد میلیاردی این پدیده بر ژیکر تولید و اقتصاد کشور دارد و نتیجه آن چیزی جز آسیب به تولید داخلی و سرازیر شدن منابع و درآمدهای داخلی به جیب عده ای سودجو در داخل و البته سودهای هنگفت شرکت های خارجی می شود که در بسیاری موارد حتی تولیدات آنها با موانع قانونی روبروست. در این میان آذربایجان شرقی بدلیل قرارگیری در سرحدات مرزی کشور در منطقه شمالغرب و همجواری با تعدادی از کشورها که بویژه در حوزه تولید و عرضه پوشاک فعال هستند یا دستی بر این آتش دارند، به عنوان یکی از استان هایی مطرح است که همواره با پدیده قاچاق و به تبع آن مبارزه با این معضل مخرب اقتصادی روبروست بطوری که تنها در روزهای اخیر نیروهای انتظامی این استان محموله های قاچاق کالاهای مختلفی به ارزش یک میلیارد و یکصد میلیون ریال را در شهرستان های مراغه، اسکو و هشترود کشف و ضبط کرده اند. توقیف محموله لوازم خانگی قاچاق ۵۰۰ میلیون ریالی در مراغه فرمانده انتظامی شهرستان مراغه پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران از کشف یک محموله لوازم خانگی قاچاق به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران یگان امداد شهرستان مراغه در حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون با بار لوازم خانگی مشکوک برخورد و آن را متوقف کردند.

سرهنگ سهراب رحیم زاده اظهارداشت: ماموران در بازرسی از این کامیون انواع لوازم خانگی قاچاق از جمله تلویزیون و ظروف آشپزخانه کریستال را کشف کردند که بر اساس برآورد کارشناسان، ارزش کالای های کشف شده ۵۰۰ میلیون ریال بوده و دو نفر متهم در این رابطه دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند. کشف بیش از یکهزار البسه قاچاق در اسکو   فرمانده انتظامی شهرستان اسکو نیز با اشاره به كشف یكهزار و ۴۳ ثوپ البسه خارجی قاچاق در این شهرستان خاطر نشان شد: در پی كسب خبری مبنی بر ورود یك محموله البسه قاچاق به شهرستان، ماموران پلیس آگاهی اسکو با هماهنگی مقام قضایی اقدام به ایجاد ایست و بازرسی در محورهای مواصلاتی شهرستان كردند. سرگرد محمد نعمتی در ادامه افزود: ماموران با كنترل محورهای مواصلاتی به یك دستگاه خودروی پژو ۴۰۵  مشكوك و آن را متوقف كردند كه در بازرسی از این خودرو یكهزار و ۴۳ ثوپ البسه خارجی با مارک های مختلف كشف شد.

 فرمانده انتظامی شهرستان اسكو ارزش تقریبی كالاهای مكشوفه را ۱۵۰ میلیون ریال اعلام و تصریح كرد: در این زمینه یك نفرمتهم با هویت معلوم دستگیرو پس از تشكیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شده است. كشف محموله ۴۵۰ میلیون ریالی تلفن همراه قاچاق در طرح مبارزه با قاچاق کالای هشترود     فرمانده انتظامی هشترود نیز چهارشنبه در جمع خبرنگاران از کشف ۸۲ عدد تلفن همراه قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران یگان امداد شهرستان هشترود  در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاق کالا، هنگام گشت زنی و کنترل خودروهای عبوری در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را متوقف کردند.

سرهنگ محمدتقی سلطانی خاطر نشان شد: در بازرسی از بارمسافران این خودرو، ۸۲ دستگاه انواع گوشی تلفن همراه قاچاق به ارزش تقریبی ۴۵۰ میلیون ریال کشف و در این رابطه یک  نفرمتهم با هویت معلوم دستگیر و با تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن