تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه روزه او را از غذاهاى مورد علاقه‏اش باز دارد برخداست كه به او از غذاهاى بهشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819487547




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس کل دادگستری لرستان: این برداشت غلطی است که بگوییم با برخورد قهری می توان جرم را کاهش داد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


رئیس کل دادگستری لرستان: این برداشت غلطی است که بگوییم با برخورد قهری می توان جرم را کاهش داد استان‌ها > لرستان - رئیس کل دادگستری لرستان گفت: نا امیدی به آینده در قشر تحصیل کرده و مسئله بیکاری و فقر اقتصادی کمر مردم را شکسته است

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین در پلدختر ، جعفر بدری روز سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان پلدختر با بیان این که اعتقاد دینی مردم تا اندازه ای نقش بازدارندگی دارند گفت: متاسفانه آمار سرقت ، نزاع و قانون شکنی در حال افزایش است و تنها برخورد قهری راه حل مشکلات نیست و با مجازات نمی توان آمار جرائم را کاهش داد و باید گفت اثر مجازات در بحث بازدارندگی تصور درستی نیست .
وی با بیان این که این برداشت غلطی است که بگوییم با برخورد قهری می توان جرم را کاهش داد ، افزود: زندان نمی تواند جرم را پایین آورد بلکه باید فرهنگ جامعه را ارتقا بخشید .
وی گفت: در لرستان سالانه 200 هزار پرونده وارد دادگستری می شود که باید در این زمینه ریشه یابی کرد زیرا افراد پس از تحمل حبس در زندان نه تنها از اقدامات و اعمال مجرمانه خویش دست نمی کشند بلکه در زندان روش های جدیدی را برای جرم می آموزند .
وی با بیان این که آمار طلاق در بین خانواده ها افزایش یافته است افزود: این موضوع خسارت های بزرگی را به بدنه جامعه وارد می کند به طوری که .آمار های نرخ طلاق در استان نگران کننده و زنگ خطری جدی برای جامعه است.
رئیس کل دادگستری لرستان گفت: جوانان کار و شغل ندارند وامروز بیکاری و فقر اقتصادی پدر مردم را درآورده است به طوری که افزایش آمار اشتغال با کاهش جرایم رابطه مستقیم دارد که دولت باید در زمینه اقتصاد و اشتغال چاره اندیشی کند .
بدری افزود: با زندانی شدن فرد مشکل حل نمی شود زیرا اگر بیکاری ریشه کن نشود جرم کاهش نخواهد یافت و زندانی شدن فرد و عدم حمایت از خانواده وی زمینه وقوع جرم توسط سایر اعضا ی خانواده فراهم می شود و در نهایت خانواده متلاشی می شود .
وی با بیان این که هم اکنون ایجاد اشتغال مسله اساسی در استان می باشد گفت: بیکاری موجب نا امیدی و افسردگی در میان قشر تحصیل کرده دانشگاهی شده است و از طرف دیگر محدودیت های استخدام دولتی موجب شده که مشکل بیکاری دامنگیر استان لرستان شود .
وی افزود:زن ها مثل گذشته تنها خانه نشین نیستند زن‌ها مثل گذشته فقط خانه نشین نیستند، بلکه تحصیل می‌کنند و صاحب شغل می‌شوند، اثر مجازات در بحث بازدارندگی تصور درستی نیست، امروزه کار فرهنگی در کشور یک جهاد است، با توجه به این شبکه‌های اجتماعی که جوانان مردم را به انحراف کشیده است
رئیس کل دادگستری لرستان گفت: انتظار و توقع مردم این است که دعواهای سیاسی را کنار بگذارند زیرا با جنجال سیاسی مشکلات حل نمی شود و نهادهای فرهنگی باید در این زمینه ورود پیدا کنند و راه حلی پیدا کنند .
بدری انتخابات سالم را در گرو اجرای دقیق قانون انتخابات دانست و افزود: دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز در پیش رو داریم و باید مجریان و برگزار کنندگان انتخابات قانون مداری ، امانت داری ، بی طرفی ، مشارکت حداکثری و سلامت انتخابات را مد نظر قرار دهند .
وی مسئله انتخابات پیش رو را از منظر بین المللی بسیار مهم و حساس دانست وگفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات موجب یاس دشمنان می شود و دستگاه قضایی استان اجازه نمی دهد فعالیت های انتخاباتی جریان های سیاسی امنیت لرستان را مخدوش کند .
بدری با بیان این که سازو کار انتخابات در انتخابات ایران به شکلی است که امکان تقلب نیست افزود: بعضی از نامزدها از هم اکنون برخی را به تقلب و جانبداری متهم می کنند که این نشان دهنده عدم اعتقاد به قانون اساسی است که باید با آنها برخورد شود .
رئیس کل دادگستری استان لرستان روند فعلی انتخابات در شهرستان پلدختر را آرام اعلام کرد و گفت: گزارش های دریافتی از شهرستان امیدوار کننده است و وظیفه داریم مردم را آگاه کنیم و نگذاریم کاندیداهای انتخابات مردم را بازیچه خود قرار دهند .
بدری افزود: وظیفه نماینده مردم در مجلس قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است و کسانی که در انتخابات اعلام می کنند اگر ما پیروز شویم مشکل بیکاری را حل می کنیم فریبی بیش نیست .
رئیس کل دادگستری لرستان از عملکرد مطلوب شوراهای حل اختلاف شهرستان پلدختر تقدیر کرد و گفت: شوراهای حل اختلاف پلدختر یکی از موفق ترین شوراهای حوزه قضایی در استان لرستان هستند اسما اسماعیل پور

کلید واژه ها: استان لرستان -




چهارشنبه 23 دی 1394 - 10:04:37





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن