تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بجا، نيكوكارى، نيكى به پدر و مادر و صله رحم، بدبختى را به خوش بختى تبديل و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819226729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یازده ستاره بدون توپ طلا


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
یازده ستاره بدون توپ طلا




از سال 2008 تنها مسی و رونالدو موفق به كسب عنوان بهترین بازیكن سال فوتبال جهان و جایزه توپ طلا شده اند. اما بی تردید به غیر از این دو ابر ستاره بازیكنانی دیگر نیز وجود داشته اند كه شایستگی كسب چنین عنوانی را داشته اند.





طرفداری: لیونل مسی دوشنبه شب برای پنجمین مرتبه موفق به كسب توپ طلا و همچنین عنوان برترین بازیكن سال فوتبال جهان گردید، با این انتخاب برای هشتمین سال متوالی لیونل مسی و كریستیانو رونالدو اجازه ندادند كه این عنوان به بازیكنی دیگر تعلق گیرد. اما بی تردید به جزء این دو ابر ستاره تكرار نشدنی، بازیكنانی دیگر نیز در دنیای فوتبال در این سال های اخیر وجود داشته اند كه می توانستند حداقل یك مرتبه توپ طلا را از آن خود نمایند و شاید بتوان هم زمانی فوتبال این بازیكنان با كریس رونالدو و لیونل مسی را تنها بدشانسی آنها در خصوص عدم دریافت توپ طلا دانست. این یادداشت به بررسی یازده ستاره بدون توپ طلا و افتخارات آنها می پردازد:

1- جیان لوئیجی بوفون

اگر توپ طلا جایزه ای است كه می بایست به بازیكنی تعلق گیرد كه بیشترین تاثیر را در موفقیت تیمی داشته است، عدم اعطای چنین جایزه ای به بوفون را می تواند یك بی عدالتی تلقی نمود. این سنگربان ایتالیایی به عنوان برترین سنگربان قرن بیست و یكم انتخاب شده و از سال 1995 به طور مداوم در فوتبال ایتالیا حضور داشته و به عناوین فراوانی نیز دست یافته است. بوفون در واقع همواره عامل اصلی موفقیت تیم خود بوده كه هرگز در این دوران طولانی دچار افت محسوسی نشده و برای توصیف وی تنها می توان از كلمه اسطوره استفاده نمود. مهمترین افتخارات بوفون عبارتند از:


یازده ستاره بدون توپ طلا



- فاتح جام جهانی:2006
- فاتح جام یوفا: 1999
- نایب قهرمانی در رقابت های یورو: 2012
- شش مرتبه قهرمانی در سری آ
- چهار مرتبه انتخاب به عنوان برترین دروازه بان سال جهان فوتبال
- هشت مرتبه انتخاب به عنوان برترین دروازه بان سال سری آ
- انتخاب به عنوان برترین دروازه بان قرن بیست و یكم جهان فوتبال

2- ژاوی هرناندز

ژاوی در دوران حضور خود در فوتبال اروپا به عنوان نابغه ای در بازی سازی در حقیقت نقش هافبك میانی در فوتبال مدرن را به صورت فوق العاده ای تغییر داد. وی سه مرتبه در سال های 2009، 2010 و 2011 به عنوان سومین بازیكن برتر سال فوتبال دنیا برگزیده شده و به همه افتخارات ممكن در سطح ملی و باشگاهی نیز دست یافته است. علاوه بر این وی بارها در تیم منتخب سال جهان فوتبال نیز برگزیده شده و با توجه به قابلیت های ارزنده و بی نظیری كه داشته، بی تردید شایسته دریافت كسب توپ طلا بوده است. مهمترین افتخارات ژاوی عبارتند از:


یازده ستاره بدون توپ طلا



- فاتح جام جهانی: 2010
- فاتح رقابت های یورو: 2008 و 2010
- فاتح جام باشگاه های جهان 2009 و 2012
- فاتح لیگ قهرمانان اروپا: 2006، 2009،‌ 2011 و 2015
- هشت مرتبه قهرمانی در لالیگا
- انتخاب به عنوان برترین بازیكنان رقابت های یورو 2008
    
3- زلاتان ابراهیموویچ

این ستاره سوئدی در كتاب خود به عنوان "من زلاتان ابراهیموویچ هستم" به خوبی در مورد كاراكترهای خود صحبت كرده است، وی در حقیقت یك مهاجم استثنایی محسوب می شود كه در همه تیم هایی كه حضور داشته گل های زیاد و فوق العاده ای به ثمر رسانده و عناوین متعددی در بیشتر لیگ های اروپایی كسب كرده است، ضمن اینكه گل تماشایی او در دیدار مقابل تیم ملی انگلیس هرگز فراموش نمی شود. مهمترین افتخارات ابراهیموویچ عبارتند از:


یازده ستاره بدون توپ طلا



- فتح جام باشگاه های جهان: 2009
- چهار مرتبه قهرمانی در سری آ
- سه مرتبه قهرمانی در لوشامپیونه
- دو مرتبه قهرمانی در لیگ هلند
- یك مرتبه قهرمانی در لالیگا
- ده مرتبه انتخاب به عنوان برترین بازیكن سال فوتبال سوئد (ركورد جهانی)
- سه مرتبه انتخاب به عنوان برترین بازیكن سال ایتالیا
- چهار مرتبه رسیدن به عنوان برترین گل زن در ایتالیا و فرانسه

4- فیلیپ لام

فیلیپ لام بی تردید به عنوان یكی از بهترین بازیكنان تاریخ فوتبال آلمان مطرح می باشد كه بیش از یك دهه است كه در بالاترین سطح فوتبال با كمترین حاشیه ممكنحضوری درخشان دارد. وی از توانایی بازی در پست دفاع كناری چپ و راست و همچنین مركز میدان را برخوردار است. در حقیقت لام بازیكنی است كه هرگز نمی تواند بد بازی كند و هر مربی بزرگی در دنیای فوتبال در آرزوی برخورداری از وی در تركیب خود بوده است. مهمترین افتخارات لام عبارتند از:


یازده ستاره بدون توپ طلا



- فاتح جام جهانی:2014
- نایب قهرمانی در رقابت های یورو:2008
- كسب مقام سومی در جام جهانی: 2006 و 2010
- فاتح جام باشگاه های جهان: 2013
- فاتح لیگ قهرمانان اروپا: 2013
- شش قهرمانی در بوندسلیگا

5- ایكر كاسیاس

سن ایكر با عملكرد استثنایی خود بی تردید یكی از اسطوره های باشگاه رئال مادرید محسوب می شود، این سنگربان فراموش نشدنی در سال 1989 به آكادمی جوانان این باشگاه پیوست و فصل گذشته پس از 26 سال ماردید را ترك نمود. بین سال های 2008 تا 2012 عنوان برترین سنگربان جهان تنها به وی تعلق داشت كه ركوردی بی نظیر به حساب می آید، وی همچنین با 156 ركورددار حضور در لیگ قهرمانان اروپا نیز می باشد. مهمترین افتخارات كاسیاس عبارتند از:


یازده ستاره بدون توپ طلا



- فاتح  جام جهانی: 2010
- فاتح رقابت های یورو: 2008 و 2010
- فاتح جام باشگاه های جهان: 2002 و 2014
- فاتح لیگ قهرمانان اروپا: 2000، 2002 و 2014
- پنج مرتبه قهرمانی در لالیگا
- پنج مرتبه انتخاب بهعنوان برترین دروازه بان سال جهان فوتبال

6- فرانك ریبری

فرانك ریبری بازیكنی است كه با تكنیك، سرعت و هوشی كه دارد بایرن مونیخ مدت ها در آرزوی برخورداری از آن بوده است. وی با قابلیت های خود به بازیكنی تاثیرگذار بدل گشته به طوری كه مصدومیت های وی در سال های اخیر برای مونیخی ها گران تمام شده، در حقیقت بایرن مونیخ در این سال ها وابستگی زیادی به فرانك ریبری پیدا نموده، موضوعی كه فرانتس بكن باوئر نیز از آن شكایت داشته است. مهمترین افتخارات ریبری عبارتند از:


یازده ستاره بدون توپ طلا



- نایب قهرمان جام جهانی: 2006
- فاتح لیگ قهرمانان اروپا: 2013
- فاتح جام باشگاه های جهان: 2013
- پنج مرتبه قهرمانی در بوندسلیگا
- انتخاب به عنوان برترین بازیكن فوتبال آلمان: 2008
- سه مرتبه انتخاب به عنوان بازیكن سال فوتبال فرانسه
- یك مرتبه انتخاب به عنوان برترین بازیكن سال فوتبال اروپا
    
7- آندرس اینیستا

كاپیتان تاثیرگذار بارسلونا در حقیقت دچار سرنوشتی مشابه با ژاوی هم تیمی سابق خود در زمینه دریافت توپ طلا شده است. وی همواره نمایشی خیره كننده داشته و نمی توان از تاثیرات او در موفقیت های اخیر بارسلونا به آسانی چشم پوشی نمود به طوری كه وی بی تردید یكی از مهمترین بازیكنان تاریخ این باشگاه به حساب می آید. مرد سابق فوتبال اروپا نیزبی تردید شایستگی دریافت حداقل یك مرتبه توپ طلا را داشته است. مهمترین افتخارات اینیستا عبارتند از:


یازده ستاره بدون توپ طلا



- فاتح جام جهانی: 2010
- فاتح رقابت های یورو: 2008 و 2010
- فاتح جام باشگاه های جهان 2009، 2012 و 2015
- فاتح لیگ قهرمانان اروپا: 2006، 2009،‌ 2011 و 2015
- هفت مرتبه قهرمانی در لالیگا
- یك مرتبه انتخاب به عنوان برترین بازیكن سال فوتبال اروپا

8- آرین روبن

با مهارت روبن در حركت های تكنیكی و سرعتی از كناره ها به داخل محوطه جریمه، هر مدافعی در فوتبال اروپا آشنایی خوب و شاید تجربه تلخی دارد. در زمان غیبت او بایرن مونیخ و حتی تیم ملی هلند همواره با مشكلاتزیادی مواجه شده اند. سرعت، تكنیك و حركات او همواره منحصر به فرد بوده و او را به یكی از بهترین بازیكنان كناری جهان بدل كرده اند. مهمترین افتخارات روبن عبارتند از:


یازده ستاره بدون توپ طلا



- نایب قهرمان جام جهانی: 2010
- كسب مقام سومی در جام جهانی: 2014
- فتح لیگ قهرمانان اروپا: 2013
- فتح جام باشگاه های جهان: 2013
- چهار مرتبه قهرمانی در بوندسلیگا
- دو مرتبه قهرمانی در لیگ برتر جزیره
- یك قهرمانی در لالیگا
- یك قهرمانی در لیگ هلند
- یك مرتبه انتخاب شدن به عنوان برترین بازیكن سال فوتبال آلمان

9- مانوئل نویر

مانوئل نویر با واكنش های بی نظیر خود نقشی اساسی در موفقیت آلمان ها در جام جهانی داشته است كه چنین واكنش هایی سه مرتبه متوالی عنوان برترین دروازه بان سال جهان را نیز برای وی به ارمغان آورده اند. مانوئل نویر همچنین سال گذشته از شانس انتخاب شدن به عنوان برترین بازیكن سال جهان نیز برخوردار بود كه رقابت در این زمینه را به مسی و رونالدو واگذار نمود. مهمترین افتخارات نویر عبارتند از:


یازده ستاره بدون توپ طلا



- فتح جام جهانی: 2014
- كسب عنوان سومی در جام جهانی: 2010
- فتح جام باشگاه های جهان: 2013
- فتح لیگ قهرمانان اروپا: 2013
- سه مرتبه قهرمانی در بوندسلیگا
- سه مرتبه انتخاب شدن به عنوان برترین دروازه با سال جهان فوتبال

10- وسلی اشنایدر

این ستاره هلندی در خط میانی بازیكنی تاثیرگذار محسوب می گردد كه از قدرت و دقت خاصی در زدن ضربات به سمت دروازه حریفان برخوردار است. علاوه بر این خلاقیت وی در كار با توپ نیز بی نظیر بوده به طوری كه به سختی می توان توپ را از وی جدا نمود، نقش وی در كسب سه گانه تاریخی اینترمیلات در سال 2010 و موفقیت تیم ملی هلند در جام جهانی آفریقای جنوبی هرگز قابل چشم پوشی نیست. مهمترین افتخارات اشنایدر عبارتند از:


یازده ستاره بدون توپ طلا



- نایب قهرمان جام جهانی:2010
- كسب مقام سومی جام جهانی: 2014
- فتح جام باشگاه های جهان: 2010
- فتح لیگ قهرمانان اروپا: 2010
- یك مرتبه قهرمانی در لیگ هلند
- یك مرتبه قهرمانی در لالیگا
- یك مرتبه قهرمانی در سری آ
- دو مرتبه قهرمانی در لیگ تركیه

11- آندرا پیرلو

شاید كمتر استراتژیستی در دنیای فوتبال از قابلیت هایی نظیر پیرلو برخوردار باشد، قابلیت هایی نظیر قدرت بالای بازی خوانی، تكنیك بالا و ضربات ایستگاهی فوق العاده كه وی را به هافبكی بی نظیر در دنیای فوتبال بدل كرده اند.توانایی او در كنترل و تنظیم بازی تیم خودی با ارسال پاس های چشم نواز و زیبا نیز هرگز غیر قابل چشم پوشی نیست و آمار به جا مانده از میزان پاس های تاثیرگذار وی نیز به خوبی كیفیت بالای پیرلو را به اثبات می رساند. هم تیمی های وی به همین دلیل به او لقب l’architetto (معمار) داده اند. مهمترین افتخارات پیرلو عبارتند از:


یازده ستاره بدون توپ طلا



- فتح جام جهانی:2006
- نایب قهرمانی در رقابت های یورو: 2012
- فتح جام باشگاه های جهان: 2007
- فتح لیگ قهرمانان اروپا: 2003 و 2007
- شش مرتبه قهرمانی در سری آ







تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن