تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820894225




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشف شهاب سنگی مسن‌ تر از زمین (+عکس)


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: کشف شهاب سنگی مسن‌ تر از زمین (+عکس)
«فیل بلاند» از دانشمندان زمین شناس سیاره ای در دانشگاه Curtin استرالیا می گوید: جستجو برای کشف این شهاب سنگ تلاشی حیرت انگیز بود.
مهر - دانشمندان شهاب سنگی را در استرالیا پیدا کرده اند که بیش از ۴.۵ میلیارد سال عمر دارد، یعنی بیشتر از زمین.

در نوامبر سال گذشته شیء آسمانی که به نظر سبز می رسید در آسمان استرالیا دیده شد. بلافاصله دانشمندان بررسی های خود برای کشف شهاب سنگی را آغاز کردند که این اثر دیدنی را در آسمان نیم کره جنوبی بر جای گذاشته بود.

اکنون آنها به هدف خود رسیده اند و از تکه شهاب سنگی رونمایی کرده اند که از دل گل و لای نمکی یکی از دریاچه های دورافتاده استرالیا بیرون کشیده شده است.این شهاب سنگ که ۱.۶ کیلوگرم وزن دارد یکی از ابتدایی ترین اجرام منظومه شمسی به شمار می آید و با داشتن سنی بیش از ۴.۵ میلیارد سال، یکی از ارزشمندترین شهاب سنگهایی است که تاکنون مورد بررسی قرار گرفته است.


کشف شهاب سنگی مسن‌ تر از زمین (+عکس)



«فیل بلاند» از دانشمندان زمین شناس سیاره ای در دانشگاه Curtin استرالیا می گوید: جستجو برای کشف این شهاب سنگ تلاشی حیرت انگیز بود.

مشاهده این شهاب سنگ در ۲۷ نوامبر سال ۲۰۱۵ توسط مردم عادی و بدون استفاده از تجهزات رصدی صورت گرفت. البته ۵ دوربین از مجموع ۳۲ دوربین پیشرفته ای که بلاند و همکارانش در مناطق وسیعی جاسازی کرده بودند نیز حرکت درخشان این جرم آسمانی را ثبت کردند.

به عقیده دانشمندان وزن این شهاب سنگ تا پیش از تبدی شدن به یک توپ آتشین در آسمان استرالیا حدود ۸۰ کیلوگرم بوده و زمانی که تنها ۱۸ کیلومتر تا سطح زمین فاصله داشته فرآیند سوختن آن پایان یافته و حالا این تکه ۱.۶ کیلوگرمی از آن پیدا شده است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن