تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813324719




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشف 500 حلقه چاه غیر مجاز آبی در استان کهگیلویه و بویراحمد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


کشف 500 حلقه چاه غیر مجاز آبی در استان کهگیلویه و بویراحمد استان‌ها > کهکیلویه و بویر احمد - مهمترین محدوه های مطالعاتی استان محدوده های مطالعاتی امام زاده جعفر ،دهدشت ،باشت، یاسوج،دشت روم و تخته دراز می باشند که بیشترین مجوزات صادره برای حفر و بهره برداری چاهها در مناطق فوق الذکر می باشد

معاون حفاظت و بهره برداری منابه آب استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت:پتانسیل منابع آب زیر زمینی استان کهگیلویه و بویراحمد در 22 محدوده مطالعاتی تحت مدیریت شرکت آب منطقه ای استان حدود 700 میلیون متر مکعب بوده که 300 میلیون متر مکعب آن به عنوان ذخیره دینامیک قابل برداشت است .
به گزارش خبر انلاین از استان کهگیلویه و بویراحمد رسول فرهادی با اشاره به جغرافیای محدوده های مطالعاتی استان بیان کرد: مهمترین محدوه های مطالعاتی استان محدوده های مطالعاتی امام زاده جعفر ،دهدشت ،باشت، یاسوج،دشت روم و تخته دراز می باشند که بیشترین مجوزات صادره برای حفر و بهره برداری چاهها در مناطق فوق الذکر می باشد.
فرهادی تعداد چاههای مجاز استان را بالغ بر 2500 حلقه اعلام کرد و خاطر نشان کرد:تعداد چاههای مجاز استان بالغ بر 2500 حلقه بوده که میزان آب استحصالی از این چاهها معادل 286 میلیون متر مکعب در سال می باشد و بیشترین سهم استفاده ازمنابع آب زمینی در بخش کشاورزی بوده که حدود 210 میلیون مکعب از کل مصارف را بخود اختصاص داده است.
وی ادامه داد : 60 میلیون متر مکعب در بخش شرب و 16 میلیون متر مکعب در بخش صنعت استان از منابع زیر زمینی استفاده می گردد.
معاون حفاظت و بهره برداری منابع آب استان کهگیلویه و بویراحمد به اهمیت صیانت از منابع آب اشاره کرد و تاکید کرد :با توجه به اینکه منابع آب زیرزمینی به نسل های آینده نیز تغلق دارد،ضرورت دارد تا صیانت از منابع آب از درجه اهمیت بالایی برخوردار باشد. رسول فرهادی بخش کشاورزی را عمده ترین مصرف کننده منابع آب اعلام کرد و اعلام کرد:از آنجا که بیشترین میزان مصرف در بخش کشاورزی قرار دارد می بایست مهمترین اقدامات همه جانبه دولت در کاهش مصارف این بخش متمرکز گرددو این مهم جز با همکاری دستگاههای اجرایی از جمله سازمان جهاد کشاورزی به عنوان متولی بخش کشاورزی در تعیین الگوی کشت محصولات کم آب طلب و تشویق مردم به انجام کشاورزی مکانیزه و طرحهای گلخانه ای و همچنین بانک ها به عنوان منابع مالی جهت تامین منابع لازم جهت کمک به کشاورزان و ایجاد فرهنگ صحیح آبیاری از طریق مروجین کشاورزی محقق نخواهد شد. فرهادی به چاههای غیرمجازاشاره کرد و گفت: در ارتباط با چاههای غیر مجاز تاکنون 500 حلقه چاه غیرمجاز در آماربرداری جدید توسط گروههای گشت و بازرسی به صورت قطعی شناسایی و مابقی تا ایان سال شناسایی و احکام قضایی جهت پر کردن آنها اخذ خواهد شد. فرهادی ادامه داد:از ابتدای تشکیل شرکت آب منطقه دراستان 200 چاه غیر مجاز پر گردید و مسلوب المنفعه شده که از این مقدار 120 حلقه در سالهای 93 و 94 با حکم دستگاههای قضایی و همکاری نیروی محترم انتظامی در سطح شهرستان های مختلف صورت پذیرفته است.فرهادی گفت:پس از طی این مرحله تحویل حجمی آب بر اساس میزان نیاز محصولات و با در نظر گرفتن راندمان آبیاری تحت فشار و بارانی در اختیار کشاورزان میسر خواهد بود .
معاون حفاظت و بهره برداری منابع آب استان به دیگر برنامه های شرکت آب منطقه ای اشاره کرد و تشریح کرد:از دیگر برنامه های شرکت آب منطقه ای کاهش اثرات خشکسالی ،انجام مطالعه احداث و تکمیل طرحهای تغذیه مصنوعی و پخش سیلاب می باشد که تاکنون 6 طرح تغذیه مصنوعی در نقاط مختلف استان و با ظرفیت آبگیری 16 میلیون متر مکعب احداث و به بهره برداری رسیده است که از جمله آنها می توان به طرحهای تغذیه مصنوعی کلاچو، گرگدا، آبدالان مشیو، امامزاده جعفر اشاره کرد.
فرهادی در پایان به نصب کنتورهای هوشمند اشاره کرد و گفت :تا کنون 461 منبع آبی در سطح استان به کنتورهای هوشمند آب و برق مجهز گردیده اند که با توجه به اهمیت دشت های امامزاده جعفر و دهدشت از این تعداد 210 دستگاه بر روی چاههای دشت امام زاده جعفر و 180 دستگاه نیز در دشت های دهدشت و کلاچو نصب گردیده اند.  



سه شنبه 22 دی 1394 - 14:58:41





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن