تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد ميهمانش را گرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819136748




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارن پالیسی: جنگ ایران و عربستان همین امروز در جریان است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: فارن پالیسی: جنگ ایران و عربستان همین امروز در جریان است
تحلیلگر فارن پالیسی معتقد است که پیش بینی جنگ احتمالی میان ایران و عربستان سخت نیست چرا که این جنگ اکنون نیز در جریان است.
به گزارش نامه نیوز به نقل از فارن پالیسی، وقتی که این سوال مطرح می‌شود که جنگ احتمالی ایران و عربستان چگونه خواهد بود. من از خوانندگان می‌خواهم که به اطراف خود نگاه کنند چرا که این جنگ اکنون در جریان است.

همانطور که ویلیام گیسبون می‌گوید: آینده همینجاست، فقط به طور مساوی توزیع نشده است. پیشتر عربستان سعودی  و ایران در جنگ‌های نیابتی در حال کشتن یکدیگر هستند و به طور غیرمستقیم مشاوران و سربازان یکدیگر را در یمن، سوریه، بحرین و استان‌های شرقی شیعه نشین عربستان می‌کشند.

آینده نیز شبیه شرایط امروز است. الگوی امروز تشدید خواهد شد و با مدت زمان کوتاه‌تر، درگیری‌های مستقیم و بازگشت مجدد به سطح جنگ‌های نیابتی در کشورهای دیگر.

روش ارجح در این درگیری‌ها میان این کشورها همان جنگ نیابتی است. از زمان آغاز مخرب جنگ هشت ساله عراق و ایران، مقامات ارشد تهران حضور در منطقه از طریق گروه‌ها و نیروهای خود مانند حزب الله لبنان و نیروهای شیعه در عراق و حماس را ترجیح داد.

از سوی دیگر عربستان سعودی نیز به دلیل نداشتن ارتش قدرتمند، از جنگ نیابتی برای ضربه زدن به دشمنانش استفاده می‌کند، در این بین می‌توان به ضربات عربستان سعودی علیه نیروهای کودتاگر در مصر در سال 1962 تا 1970 و طی جنگ داخلی در یمن و همچنین علیه شوروی سابق در افغانستان.

فارن پالیسی می نویسد: هر دو این بازیگران منطقه‌ای تلاش می‌کنند تا دیگران را وارد درگیری‌های خود کنند تا برای آنها بمیرند.




۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن