تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815024702




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر بهداشت: دانشگاهیان در مورد آلودگی هوا تصمیم بگیرند نه سیاسیون


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: وزیر بهداشت گفت: اگر تصمیم‌گیری در حوزه آلودگی هوا به دست دانشگاهیان بیفتد تا سیاسیون، هوای سالم دور از دسترس نیست.

به گزارش تراز ، دکتر سیدحسن هاشمی در چهارمین همایش آلودگی هوا و صوت با بیان اینکه شهرنشینی عوارض و آسیب‌های متعددی بر سلامت شهروندان دارد، اظهار داشت: موضوع آلودگی هوا در بسیاری از کشورهای جهان مشکل جدی است و در کمتر شهر صنعتی این موضوع وجود ندارد و مردم می‌توانند هوای سالم تنفس کنند.

وی با بیان اینکه اگر کاهش آلودگی هوا به دست دانشگاهیان بیفتد تا سیاسیون، پاکی هوا دور از دسترس نیست، افزود: بر اساس گزارشات بهداشت جهانی هزار و ۶۰۰ شهر از ۹۰ کشور جهان تنها ۱۲ درصد از هوای مطلوب برخوردارند و این نشان می‌دهد مردم جهان هم مانند شهرهای ایران دچار مشکل آلودگی هوا هستند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ترجیح می‌دهم به دلیل آمارهای متضادی که در خصوص هزینه و عوارضی که آلودگی هوا می‌گذارد، سخنی از آن نگویم، توضیح داد: چندان به روش‌هایی که این عوارض را بررسی می‌کنند، امیدواری ندارم.

هاشمی با اشاره به نقش دولت‌ها در افزایش آلودگی هوا تصریح کرد: متاسفانه شهرهای حاشیه‌ای در کنار شهرهای اصلی دیده نمی‌شوند و یکی از مشکلات، همین موضوع است. مگر می‌‌شود تردد روزانه چند میلیون نفر از شهرهای حاشیه‌ای به تهران را ندید؟

وی با اشاره به عواملی که بر آلودگی هوا تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: خروج خودروهای فرسوده، موتورسیکلت‌ها و... همه هزینه‌بر، سخت، دارای مشکلات اقتصادی و اجتماعی است. بنابراین آسان ترین کار آن است که نهادهای مسئول مسئولیت‌ها را بر گردن یکدیگر بیاندازند. شهرداری بر گردن محیط زیست، محیط زیست بر گردن وزارت بهداشت و این چرخه تکرار می‌شود، اما انداختن مشکلات بر گردن یکدیگر مشکلی را حل نمی‌کند.

وزیر بهداشت ادامه داد: به جای تکرار فرافکنی‌ها باید عزم خود را برای کاهش آلودگی هوا جدی کنیم. خوشبختانه تجربه نشان داده می‌توان در کاهش آلودگی هوا تاثیرگذار بود و حذف سرب از بنزین و توقف تولید خودروهای کاربراتوری از این دست تصمیم‌گیری‌ها است. سخت است، اما شدنی است.

هاشمی با بیان اینکه در روزهای آلودگی هوا، مسئولین نیز حالشان ممکن است خوب نباشد و تصمیم‌گیری درست نکنند، عنوان کرد: نگاه به مسئله هوا باید علمی باشد، نه سیاسی و باید از تجربه شهرها و کشورهای جهان مانند استانبول، مکزیک، لندن و توکیو استفاده کرد و نباید بگذاریم حتما ۴۰۰ الی ۵۰۰ نفر در اثر آلودگی هوا بمیرند تا ما در خصوص آن فکری عاجل کنیم.


منبع: مهر





زمانبندی انتشار: 22 دى 1394 - 11:47





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن