تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على دانشمند سه نشانه دارد: راستگويى، حرام‏گريزى و فروتنى در برابر همه مردم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819257292




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس خبر می‌دهد نظمی یازدهمین کلیددار ورزش آذربایجان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس خبر می‌دهد
نظمی یازدهمین کلیددار ورزش آذربایجان
جمشید نظمی به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی معرفی و از فردا سکان ورزش این استان را برعهده می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: نظمی یازدهمین کلیددار ورزش آذربایجان



به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، دومین دوره مدیریت سیدمحمد شروین اسبقیان بر ورزش استان فردا تمام می‌شود و جمشید نظمی جانشین وی می‌شود. نظمی یازدهمین مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود. خبرگزاری فارس در تبریز در گزارش به بررسی مدیران سابق ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی پرداخته است که سابقا مدیرکل تربیت بدنی نامبرده می‌شدند. ابوالفضل عمراهی: عمراهی اولین مدیر تربیت بدنی استان آذربایجان‌شرقی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود که کمتر از یک سال این سمت را برعهده داشت. وی اصالتاً اهل شهر اهر بوده و کارمند تربیت بدنی تبریز بود. با توجه به زمان اندکی که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذشت، اکثر مسابقات ورزشی تعطیل بوده و برگزار نمی شد و در دوره وی اتفاق خاصی ورزش صورت نگرفت. بهرام حاج عبدی(60-1358): حاج عبدی از نیروهای آموزش پرورش هم دو سال مدیر تربیت‌بدنی آذربایجان‌شرقی بود. دوره وی با شروع جنگ تحمیلی همراه بود و ورزش استان در بخش قهرمانی همچنان راکد بود. مرحوم اکبر گهرخانی(73-1360): اکبر گهرخانی از صدا و سیما به عنوان مدیرکل تربیت‌بدنی آذربایجان‌شرقی انتخاب شده و به مدت 14 سال مدیریت ورزش آذربایجان شرقی را بر عهده داشت. از خدمات شایان اکبر گهرخانی در طول مدیریت 14 ساله ورزش آذربایجان شرقی و تبریز می توان به بنیان‌گذاری تور دوچرخه سواری بین‌المللی آذربایجان و ساخت مجموعه بزرگ ورزشی یادگار امام( ره )و استادیوم 70 هزار نفری یادگار امام (ره) تبریز نام برد. در دوره وی تیم فوتبال منتخب آذربایجان‌شرقی در سال 65 به مقام نایب قهرمانی کشور دست یافته و تیم منتخب والیبال آذربایجان شرقی نیز در سال 69 قهرمان ایران شده و سال 70 نیز نایب قهرمان ایران شد. همچنین در دوره مدیریت وی تبریز در سال 1363 میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا بود که با قهرمانی ایران همراه شد. جمشید تقی‌زاده(80-1373): جمشید تقی‌زاده از شهرداری تبریز به عنوان مدیر تربیت‌بدنی استان آذربایجان‌شرقی منصوب شد. بخش عظیمی از ساخت ورزشگاه یادگار امام در دوره وی صورت گرفت. وی از مؤسسین باشگاه شهرداری تبریز بوده و در دوره مدیریت وی در سال 73 سه تیم تراکتورسازی، ماشین‌سازی و شهرداری در لیگ دسته اول ایران(لیگ برتر فعلی) حضور داشتند. در دوره تقی‌زاده تبریز میزبان چندین بازی ملی فوتبال همانند ایران با کنیا، کویت و عمان بوده و مسابقات جام سرداران شهید آذربایجان با همکاری هیئت فوتبال استان برگزار شد. تقی‌زاده در سال‌های بعدی در سمت‌های رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد کشور، سرپرست فدراسیون ژیمناستیک کشور، عضو هیئت‌مدیره شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور فعالیت کرده است و مدتی هم مدیرکل تربیت بدنی استان تهران بود. رشید خدابخش(84-1380): وی از مدیران تربیت بدنی بوده و از استان فارس به آذربایجان‌شرقی منتقل شده و بعد از اتمام خدمت از آذربایجان شرقی نیز به مدیرکل تربیت‌بدنی اصفهان منصوب شد. بنیان‌گذار علمی ورزش استان وی بوده و پایگاه قهرمانی ورزش استان در زمان مدیریت وی تأسیس شده است.
خدابخش سابقه ورزشی در کاراته را داشته و در حال حاضر سرپرست فدراسیون جودو کشور است. جواد شهلایی(87-1384): وی از دانشگاه تبریز به تربیت بدنی منتقل شده و از اساتید دانشگاه تبریز محسوب می شد. دوره وی را می توان دوره طلایی ساخت و ساز امکان ورزشی ذکر کرده و در دوره شهلایی در هر شهرستان استان آذربایجان شرقی حداقل دو سالن ورزش افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت. همچنین تیم ماشین‌سازی که در آستانه انحلال قرار داشت، با موافقت شهلایی یک سال زیر نظر اداره تربیت بدنی استان اداره شد. مرحوم غلامحسین فخاری(89-1387): فخاری چند سالی مدیر شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی بود، اما دو دوره سابقه ریاست هیئت فوتبال استان را داشته و یک بار نیز در انتخابات هیئت فوتبال استان به دلیل اعتراض به مجمع، استعفا داده بود. مهم‌ترین اتفاق دوران مدیریت فخاری را می توان صعود تیم تراکتورسازی به لیگ برتر اشاره کرد. در هفت سال گذشته فوتبال تبریز نماینده ای در لیگ برتر فوتبال کشور نداشته و از سطح اول فوتبال کشور دور شده بود. سیدمحمد شروین اسبقیان(91-1389):
  محمد شروین‌اسبقیان دونده سابق تیم‌های منتخب آذربایجان‌شرقی و تیم ملی، در فروردین سال 89 به عنوان مدیرکل تربیت‌بدنی آذربایجان‌شرقی (سازمان ورزش و جوانان فعلی‌) انتخاب شد. وی به واسطه حضورش در میدان‌های قهرمانی از سیاست باز در برخورد با قهرمانان و خبرنگاران پیروی کرده و کمتر در دفترش را بر روی مراجعان بسته نگاه داشت. اسبقیان حضور فعالی در عرصه‌های ورزشی داشته و به نوعی سعی کرد به توسعه و پیشرفت ورزش استان کمک کند. در سوابق وی خود مدیرکل استان‌های تهران و اردبیل را هم در کارنامه خود داشت و بعد از رفتن از اداره کل ورزش و جوانان استان، سرپرستی فدراسیون قایقرانی را برعهده گرفت. با استعفای اسبقیان از فدراسیون قایقرانی، وی مجدداً به عنوان مدیرکل سازمان ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی معرفی شد. اکبر محمودی اصل(92-1391):
  اکبر محمودی اصل که سابقه  معاونت توسعه منابع انسانی تربیت‌بدنی آذربایجان‌شرقی در دهه 70 و  مدیر‌کل ورزش و جوانان استان‌های ایلام و قزوین را نیز در کارنامه دارد . دوره مدیریت وی یکی از کوتاه‌ترین دوره‌های بوده و وی بعد از یک سال بازنشسته شده و جای خود را به اسبقیان داد.
جالب اینکه در سال 91 تودیع اسبقیان و معارفه محمودی برگزار شده و یک سال بعد تودیع محمودی و معارفه اسبقیان صورت گرفت.  سیدمحمد  شروین اسبقیان(94-192): اسبقیان که مدیری از جنس ورزش بود موفق شد آذربایجان‌شرقی را به سطح اول کشور بازگرداند. طی پارامترهای وزارت ورزش آذربایجان‌شرقی پیش از مدیریت اسبقیان در رده بیست و هفتم قرار داشت و وی توانست این استان را در سال 92 به رتبه اول رسانده و سال گذشته نیز آذربایجان‌شرقی جزو سه استان برتر کشور قرار داشت.
در دوره مدیریت اسبقیان، هدف‌گذاری برای درخشش ورزشکاران آذربایجان‌شرقی در مسابقات آسیایی و جهانی صورت گرفته و در بخش میزبانی نیز تبریز پذیرای جام ملت‌های شطرنج آسیا و همچنین مسابقات قهرمانی جوانان هندبال آسیا و مسابقات قهرمانی زورخانه‌ای و ورزش‌های پهلوانی بود. جمشید نظمی 1394: جمشید نظمی که از فرمانده‌ها سپاه است به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی معرفی شده و روز سه‌شنبه رسماً جانشین اسبقیان می‌شود. نظمی در سال 1373 رئیس هیئت فوتبال استان آذربایجان‌شرقی بود. مدت مدیریت وی در این هیات تنها یک سال بوده و برای مأموریت کاری از سمت خود استعفا داد. وی در سال 88 کاندیدای ریاست هیئت فوتبال استان آذربایجان‌شرقی بود، اما در مجمع رأی نیاورده و موفق با احراز مجدد ریاست هیات فوتبال استان نشد. جمشید نظمی در سال 92 به عنوان مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز انتخاب شد. وی در همان مصاحبه اول گفت که به مربی خارجی اعتقاد نداشته و برابر خواسته تماشاگران مبنی بر بازگشت تونی اولیویرا مقاومت می‌کند، اما در مدت کوتاهی با تونی وارد مذاکره شده و به توافق رسید. تراکتورسازی با چهار پیروزی قهرمان جام حذفی شد تا نظمی نخستین مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی باشد که قهرمانی در ایران را کسب می‌کند. در فصل 94-93 نظمی با رسول خطیبی به توافق رسیده و هدایت تیم خود را به وی سپرد. تراکتورسازی با نظمی و خطیبی به صدر جدول رسیده و هشت هفته صدرنشین لیگ برتر بود که برای تراکتورسازی بی‌سابقه بود. اما اختلافات نظمی با هیئت‌مدیره باشگاه تراکتورسازی سبب استعفای وی شد تا عمر مدیریتی وی کمتر از یک سال باشد. انتهای پیام/60017/گ/ذ40

http://fna.ir/A2HJN3





94/10/22 - 00:05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن