تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803316358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یادداشت/ علیرضا عرب ابعاد نوظهور و ویژگی‌های منحصر بفرد انتفاضه قدس


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: یادداشت/ علیرضا عرب
ابعاد نوظهور و ویژگی‌های منحصر بفرد انتفاضه قدس
به جرات می توان گفت که آشکار شدن نشانه های تسلیح کرانه باختری و قدرت گیری روزافزون گروه های مقاومت فلسطینی در این منطقه ژئواستراتژیک بارزترین ویژگی انتفاضه جدیدی فلسطینی ها است که عمرش از چهار ماه گذشته است.

خبرگزاری فارس: ابعاد نوظهور و ویژگی‌های منحصر بفرد انتفاضه قدس



گروه بین الملل خبرگزاری فارس، علیرضا عرب:‌
انتفاضه اخیر قدس دارای ویژگی های منحصربفرد و خاص است که میزان کارایی و اثر گذاری آن را افزایش داده است. از جمله این ویژگی ها عبارت است از: 1- گستردگی عرصه مبارزه در سراسر فلسطین و تنوع اشکال مبارزه در مناطق گوناگون اشغالی:
انتفاضه اخیر ملت فلسطین تمامی فلسطین اشغالی را فرا گرفته که شامل مناطق اشغالی 1948،کرانه باختری رود اردن،بیت المقدس و نوار غزه است.
انتفاضه قدس کل سرزمین های اشغالی را درنوردیده است و هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان با اسرائیل را با آسیب جدی مواجه کرد.
هرکدام از مناطق یاد شده به فراخور توانایی ها و نیز محدودیت های شان در مبارزه علیه رژیم اشغالگر قدس بطور آگاهانه و هدفمند وارد شدند.
این فراگیری و گستردگی عرصه میدانی جنبش اخیر سبب انفعال و سردرگمی رژیم صهیونیستی در مقابله و مهار آن شده است.
با توجه به شرایط و ظرفیت ها و محدودیت های هرکدام از مناطق یاد شده ؛شیوه مبارزاتی فلسطینیان نیز در این مناطق ،متمایز و متناسب با آن منطقه خاص منطبق می گردد.
اشکال مختلف مبارزه فلسطینیان به تبع شرایط خاص منطقه فرق می کند .
عملیات های شهادت طلبانه مسلحانه،تظاهرات و راهپیمایی ها ، حمله و گریز های خیابانی به همراه سنگ پرانی و مقاومت های مدنی غیر مسلحانه همگی از اشکال مقاومت و مبارزه ضد صهیونیستی که توسط ملت فلسطین اتخاذ شده است .
بنابراین مقاومت و مبارزه ملت فلسطین و انتفاضه اخیر قدس رامی توان به طیفی تشبیه کرد که یک سر آن عملیات استشهادی مسلحانه و سردیگرآن مقاومت و مبارزه مدنی غیر مسلحانه است و به تبع شرایط هرکدام از مناطق فوق الذکر توسط مبارز فلسطینی جهت مقابله انتخاب می گردد.
پس گستردگی عرصه قیام به سراسر فلسطین اشغالی و نیز تنوع شیوه های مبارزاتی از شاخصه های ممتاز و نیز از دلایل امتداد موفقیت آمیز انتفاضه اخیر قدس است.
2- عملیات های خلاقانه و انفرادی با کمترین امکانات دردسترس:
عملیات خلاقانه انفرادی در بیت المقدس شرقی و کرانه باختری و حتی سرزمین های اشغالی 1948 از شاخصه های ویژه انتفاضه اخیر قدس است و مهمترین علت استمرار انتفاضه محسوب می گردد.
شهادت طلبان عمدتا فارغ از وابستگی های حزبی و گروهی و بدون هرگونه سازماندهی جمعی و تنها با تکیه بر خلاقیت فردی عملیات‌ها را انجام می دهند.
لذا سیستمهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی در شناسایی و جلوگیری از این عملیات ها به نحو بارزی ناکارآمد و شکست خورده هستند.
فلسطینیان از حداقل امکانات دردسترس برخوردارند و حداقل امکان دسترسی به سلاح گرم رادارند لذا اکثر این عملیات ها با استفاده از چاقو و یا زیر گرفتن صهیونیست ها با اتومبیل شکل می گیرد که حداقل امکانات دردسترس یک فلسطینی محسوب می گردند و هیچ سیستم امنیتی و اطلاعاتی قادر به کنترل و حذف آنها از عرصه زندگی شهری نیست.
ارتش و دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی عملا در رصد این عملیات ها و پیش بینی وقوع و کشف و خنثی سازی آنها به بن بست خورده اند.
هرعملیات استشهادی در زمان و مکان منحصر بفرد و خاص خود و با استفاده از روش خلاقانه تنها مجری اش رخ خواهد داد و هیچگونه سازماندهی حزبی و جمعی مرتبط با احزاب شناسنامه دار و شناخته شده فلسطینی را در پشت خود ندارد که قابل شناسایی باشد.
"گادی آیزنکوت" رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی می گوید: "راه حل نظامی درنزد ازتش برای مقابله باعملیات های فردی وجود ندارد و مقابله با این نوع عملیات ها در طولانی مدت امکان پذیر خواهد بود."
لذا صهیونیست ها باید هر لحظه انتظار عملیات استشهادی نو به نویی را داشته باشند و این امنیت روانی جامعه صهیونیستی را نیز بصورت جدی تهدید می کند.
3- آشکار شدن نشانه های تسلیح کرانه باختری و قدرت گیری روزافزون حماس و دیگر گروه های مقاومت در آنجا:
در انتفاضه اخیر قدس ،چتر امنیتی رژیم صهیونیستی شکاف برداشته است و در این رابطه "هرتسی هلیفی" ،رئیس سازمان اطلاعات ازتش رژیم صهیونیستی ، موسوم به "امان" می گوید: " اگر رعب و وحشتی که اکنون بر اسرائیل سایه افکنده در سال 1948 به وجود آمده بود ،اسرائیل تشکیل نمی شد. به رغم تلاش های ابومازن و نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان برای جلوگیری از عملیات شهادت طلبانه جوانان فلسطینی روز به روز برای انجام عملیات انگیزه بیشتری پیدا می کنند چراکه احساس می کنند چیزی برای از دست دادن ندارند. هلیفی در ادامه بیان کرد: تشکیلات خودگردان دیگر قادر به متوقف کردن عملیات شهادت طلبانه نیست و به دلیل شکاف ایجاد شده میان جوانان فلسطینی و تشکیلات خودگردان این تشکیلات نمی تواند بر آنها تاثیر بگذارد و از عملیات آنها جلوگیری کند.
در واقع ملت فلسطین ،تشکیلات خودگردان فلسطین را در انتفاضه اخیر پشت سرگذاشته و راه خود را به سوی آزادی کامل فلسطین و محو رژیم آپارتاید صهیونیستی باقدرت ادامه می دهد.
ملت فلسطین با قیام سراسری خود مرگ گفتمان سازش و غلبه گفتمان مقاومت مسلحانه را به اثبات رساند.اقدامات مسلحانه اخیر فلسطینیان در الخلیل و کرانه باختری نشانه های آشکار از تسلیح شدن کرانه باختری محسوب می شود.
درارتباط با تسلیح کرانه باختری باید گفت گردان های شهدای الاقصی ،شاخه نظامی جنبش فتح،که در سال 2007 توسط تشکیلات خودگردان منحل و خلع سلاح شدند،دست از مبارزه نکشیده و همواره به دنبال تجهیز و آماده سازی خود برای مبارزه هستند و در جنگ های سه گانه غزه نیز دوشادوش دیگر نیروهای مقاومت با رژیم صهیونیستی جنگیدند.
علاوه بر این ،حماس مهمترین و محبوبترین گروه مقاومت دربین ملت فلسطین؛ درکرانه باختری بعد از گسترش انتفاضه اخیر قدس روز به روز بر قدرت اش افزوده می گردد.
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوث به نقل از منابع صهیونیستی نوشت: "جنبش حماس گروه های نظامی را برای آغاز قیام مسلحانه در کرانه باختری و اجرای عملیات های انتحاری جهت شعله ور کردن اوضاع میدانی کرانه باختری تشکیل داده است .
اسیران فلسطینی که در چارچوب تبادل اسیران در سال 2011 آزاد شده و اکنون جز حماس هستند گروهک های نظامی تشکیل داده اند و تصمیم دارند دست به قیام مسلحانه در کرانه باختری بزنند و حماس نیز در غزه تصمیم دارد دست به عملیات های انتحاری بزند.
فرماندهان گردان های قسام،شاخه نظامی حماس،تماس هایی با دوستان و هواداران خود در روستاها و شهرک های فلسطینی برقرار کرده و مناطق را به یگان های نظامی جداگانه تقسیم کرده اند.
ارتش اسرائیل هم تلاش های زیادی برای توقف عملیات های فلسطینی ها در کرانه باختری انجام میدهد اما تااکنون موفق نشده است."
علاوه بر این "اسماعیل هنیه" نیز در سخنرانی اخیر خود در غزه در مراسم هفتمین سالگرد جنگ 22روزه عنوان کرد"حماس از آخرین باری که با رژیم صهیونیستی در جنگ 51 روزه درسال 2014 جنگیده است چندین برابر قویتر شده و دست به بازسازی و تجدید قوا زده است و اگر بار دیگر اسرائیل قصد تجاوز به غزه را داشته باشد بهایی سنگین تر خواهد پرداخت.
او سپس افزود:" درسال 2016 حماس درکرانه باختری همانقدر قدرتمند خواهد بود که اکنون در غزه است"
ازپایان جنگ 51 روزه در 2014 حماس خود را تقویت نموده و با وجود تلاش رژیم صهیونیستی مبنی بر محاصره همه جانبه غزه و ممانعت از واردات حتی سیمان و دیگر مواد ضروری به غزه ،حماس اقدام به بازسازی و توانمند سازی زیر ساخت های نظامی خویش نموده است.
لازم به ذکر است اخیرا رژیم صهیونیستی اقدام به توزیع 200 هزار قبضه سلاح در میان شهرک نشین های کرانه باختری به منظور مقابله با انتفاضه اخیر و کم کردن ترس و وحشت صهیونیست ها کرده است و خود شهرک نشین ها نیز با هجوم به فروشگاههای اسلحه از ترس عملیات های استشهادی فلسطینیان به خرید سلاح روی آوردند که این نیز به نوبه خود شمشیری دولبه محسوب شده و آسیب های خاص خود را برای صهیونیست ها به دنبال خواهد داشت و میتواند یکی از منابع کسب اسلحه برای فلسطینیان در آینده محسوب گشته
و امکان دسترسی فلسطینیان به اسلحه را افزایش دهد.
4-نشانه هایی از تسلیح سرزمین های اشغالی 1948 در آغاز سال 2016:
روز اول ژانویه سال جدید میلادی 2016 جوان رشید فلسطینی با عملیات شهادت طلبانه و منحصر بفرد خود در قلب تل آویو ،معادلات امنیتی رژیم صهیونیستی را بر هم ریخت و نشانه هایی از تسلیح فلسطینیان داخل خط سبز یعنی سرزمین های اشغالی 1948 را آشکار کرد.
"نشات ملحم"این جوان شجاع فلسطینی عامل عملیات خاص شهادت طلبانه ور اولین روز سال 2016 درقلب تل آویو بود که منجر به هلاکت 3 نظامی صهیونیست و مجروح شدن 10 تن دیگر شد.لازم به ذکر است ،یکی از کشته شدگان عملیات مزبور ،از مسئولین ارشد و رده بالای سازمان جاسوسی اسرائیل موسوم به موساد بود.
وقوع این عملیات مسلحانه و در پی آن ناتوانی دستگاه های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی در دستگیری عامل عملیات ،بیانگر ناتوانی نیروهای امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی و سبب رعب و وحشت شدید در جامعه صهیونیستی شد.
به نحوی که به وحشت و خانه نشینی 1000000نفر از ساکنان تل آویو و مناطق اطراف آن انجامید و کسی جرات نداشت از منزل و اماکن دیگر خارج شود.
یک صهیونیست در تماس با کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی درهمان اوقات مقارن حمله عنوان می کند:" هم اکنون به همراه صدها نفر در سالن سینما حضور داریم و فیلم هم پایان یافته است و با گذشت 3 ساعت از انجام عملیات انتحاری ،اجازه خروج از سینما را نداریم"
از ابتدای سال 2016 و عملیات استشهادی فوق الذکر، تل آویو در وحشت فرو رفت و نشست فوق العاده کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی را برای مهار بحران شاهد بودیم و حتی یک وزیر صهیونیست کابینه هم برای کاهش ترس و وحشت ساکنان تل آویو و تشویق آنها به خروج از منازل بطول 5 کیلومتر در خیابانهای تل آویو دوید تا ساکنان تل‌اویو که پس از عملیات مزبور در شوک فرورفته بودند به حالت عادی بازگردند.
به هر روی با وقوع عملیات مزبور نشانه های تسلیح سرزمین های اشغالی 1948 نیز بروز یافت .
و لازم به ذکر است که مسلح کردن صهیونیست ها به منظور مقابله با انتفاضه و کم کردن ترس و وحشت آنان نیز شمشیری دو دم محسوب می گردد.زیرا بنا بر اعلام وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی 90 درصد سلاح های در اختیار فلسطینیان در شمال سرزمین های اشغالی ،توسط نظامیان ارتش به آنها فروخته شده است.
پس یکی از مهمترین منابع تهیه سلاح برای فلسطینیان می تواند خرید آن از بازارسیاه و یا ربودن آن از طرف صهیونیست باشد.

94/10/21 - 10:53





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن