تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816972422




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخوندی: تولید نباید دنبال یارانه باشد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آخوندی: تولید نباید دنبال یارانه باشد
وزير راه و شهرسازي بار ديگر از سياست‌هاي اجرايي قانون هدفمندي يارانه‌ها انتقاد كرد و با اشاره به انفعال اتاق بازرگاني، از سردرگمي بازار ابراز نگرانی کرد.
نویسنده : بهناز قاسمی 


وزير راه و شهرسازي بار ديگر از سياست‌هاي اجرايي قانون هدفمندي يارانه‌ها انتقاد كرد و با اشاره به انفعال اتاق بازرگاني، از سردرگمي بازار ابراز نگرانی کرد.
وزير راه و شهرسازي روز گذشته به اتاق بازرگاني رفت و بار ديگر از ادامه فعاليت سازمان حمايت و قيمت‌گذاري اين سازمان انتقاد كرد. وي كه در جريان افزايش قيمت بليت قطار با مخالفت سازمان حمايت مواجه شده بود، با اشاره به اظهارات اخيرش در خصوص حذف اين سازمان گفت: برخي در انتقاد من به نظام قيمت‌گذاري، مرا عصباني خواندند، در حالي كه دغدغه من توسعه اقتصادي است.
عباس آخوندي در نشست صبحانه كاري اتاق بازرگاني ايران اظهار كرد: دو اتفاق در دهه گذشته در كشور رخ داد يكي ابلاغ سياست‌هاي اصل 44 بود و همزمان با آن سهام عدالت مطرح شد كه در جهت كم‌ اثر‌ كردن اصل 44 بود. مجموع سهام عدالت بيش از 30 ميليارد دلار قيمت داشت كه در واقع 30 درصد انباشت سرمايه كشور محسوب مي‌شد.   وزير راه و شهرسازي تأكيد كرد: قانون هدفمندي يارانه‌ها براي اين بود كه اصلاح قيمت انرژي را در جهت بالابردن بهره‌وري انجام دهيم، اما بهره‌وري به اينجا رسيد كه ما پول در بياوريم و توزيع كنيم، لذا هدفمندي يارانه‌ها از همان سال اول با كسري مواجه شد.
آخوندي موضع اتاق بازرگاني را در قبال هدفمندي يارانه‌ها منفعلانه دانست و گفت: موضع اتاق اين بود كه يارانه توليد بخش خصوصي را بدهيد اين يعني وابسته كردن كل اقتصاد ايران به دولت. ما دلمان لك زده كه بازار يك بار بگويد ما يارانه نمي‌خواهيم بگذاريد در قيمت‌گذاري، آزادانه عمل كنيم، اما چنين چيزي از جامعه بازرگانان نديديم.
وي تأكيد كرد: موضع اتاق بازرگاني با موضع فردي كه مي‌خواست 45 هزار تومان بگيرد يكي بود. حالا با چنين وضعي چگونه انتظار داريم ايران توسعه پيدا كند.
آخوندي با بيان اينكه هنوز ميزان بدهي دولت روشن نيست، اظهار كرد: معلوم است كه در اين عدم شفافيت عده‌اي منافع دارند. از اين بدهي چرا فقط مبلغ 381 هزار ميليارد تومان اعلام شده و تنها بدهي پيمانكاران درشت‌نمايي مي‌شود كه بيش از 15 هزار ميليارد تومان نيست. بقيه بدهي‌ها كجاست؟ منافع چه كساني در آن است؟ بيش از هفت سال در مورد ميزان مطالبات معوق صحبت مي‌شود كه نسبت آن به سرمايه بانك‌ها 7/1 است.  وي با طرح اين سؤال كه چرا طي هشت سال گذشته مطالبات معوق به جايي نرسيده است، ادامه داد: اين به همان جان‌سختي انديشه سوسياليست بر مي‌گردد اين منابع به صورت اداري توزيع شده و به اين راحتي قابل حصول نيست.
به گفته وزير راه و شهرسازي بنگاهداري در ايران بسيار پيچيده است. ميزان بدهي برخي صنايع به بانك‌ها از كل سرمايه صنايع بيشتر است در اين حالت نمي‌توان بخش خصوصي مبتني بر رقابت داشت. اين صدا بايد از اتاق در بيايد در حالي كه ميزان صحبتي كه اتاق بازرگاني درباره ميزان توزيع يارانه‌ها كرده بسيار بيش از صحبت اتاق درباره رقابت بوده است.
 وي ميزان دارايي‌هاي بالقوه وزارت راه و شهرسازي را بسيار مطلوب دانست و اضافه كرد: اين ظرفيت اقتصادي فوق‌العاده هيچ وقت مورد بهره‌برداري قرار نگرفته است. به‌طور مثال ايستگاه‌هاي راه‌آهن ما فقط جاي سرويس‌دهي و خدمات است در حالي كه همه جاي دنيا راه‌آهن منبع كسب درآمد است. هزاران ميليارد تومان از ثروت كشور بلااستفاده مانده است.

   انعقاد ۱۰۰ هزار ميليارد تومان قرارداد مسكن مهر بدون مناقصه
 وزير راه و شهرسازي با ادعاي اينكه در مسكن مهر بيش از ۱۰۰ هزار ميليارد تومان قرارداد بدون مناقصه بسته شد، گفت: آزادي اطلاعات و رقابت موجب توسعه كشور مي‌شود.
آخوندي در جلسه پرسش و پاسخ فعالان بخش خصوصي در اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران اظهارداشت: در جريان پروژه مسكن مهر، ۱۰۰ هزار ميليارد تومان قرارداد به امضا رسيد و حتي يك مناقصه برگزار نشد و در آن زمان آقايان پروژه را گرفتند اما الان مدعي هستند.
آخوندي با اعلام اينكه بحث غير رقابتي را در پروژه‌ها قبول ندارم، گفت: اگر نمونه‌اي از واگذاري پروژه‌اي بدون رقابت داريد، اعلام كنيد و شخصاً به آن رسيدگي مي‌كنم.
وزير راه و شهرسازي، مهم‌ترين كمك بخش خصوصي به دولت را نظارت دانست و گفت: ما از بخش خصوصي مي‌خواهيم بر كار تمام دستگاه‌ها نظارت داشته باشد و هركجا رقابتي نبود، آن را به ما اعلام كند، چراكه توسعه كشور با رقابت و آزادي اطلاعات انجام مي‌شود.
آخوندي ادامه داد: بيش از ۱۰ سال است كه در كشور ارجاع نظام مهندسي خارج از رقابت صورت مي‌گيرد و جالب است هيچ كسي تاكنون اعتراضي نكرده است و تمام بحث من هم اين است كه چرا شما مطالبه‌گر نيستيد؟
آخوندي در خصوص اعتراض يكي از نمايندگان بخش خصوصي در مورد عدم پرداخت مطالبات گذشته گفت: ما امسال ۲ هزار ميليارد تومان اسناد خزانه اسلامي منتشر و بين پيمانكاران توزيع كرديم كه همه براي مطالبات گذشته است. حتي مطالبات مسكن مهر را هم به عنوان بدهي‌هاي دولت قبول داريم و پرداخت كرديم.
وزير راه و شهرسازي با اعلام اينكه هر كسي يك ريال مطالبات گذشته دارد، به ما مراجعه كند و تا آخر آن را مي‌پردازيم، افزود: تنها دستگاه دولتي كه تاكنون اسناد خزانه منتشر كرده، وزارت راه و شهرسازي است.
وي با تأكيد بر اينكه اگر اعتبار عمراني ابلاغ نشده باشد، نمي‌توان قرارداد را امضا كرد، گفت: بخش خصوصي كه بدون قرارداد كار كرده است، از نظر ما بخش خصوصي نيست، چراكه هر پروژه‌اي نياز به قرارداد دارد.

  جلال‌پور: ما به دنبال رقابتيم، نه يارانه
در بخش ديگري از اين نشست محسن جلال‌پور - رئيس اتاق بازرگاني، صنايع و معادن و كشاورزي ايران - اظهار كرد: شرايط كشور اينگونه بوده كه دولت‌ها تا جايي كه توانسته‌اند تاخته‌اند و منابع را توزيع كرده‌اند و در جايي كه حضور دولت بسيار پررنگ بوده، بخش خصوصي دستش را بالا برده است، چراكه همه قوانين برخلاف قوت گرفتن و اوج گرفتن بخش خصوصي بوده و جاي فعاليت نداشته است.
 وي ديدگاه وزير راه و شهرسازي را مطالبه غالب افراد در اتاق بازرگاني دانست و گفت: مطالبه بخش خصوصي اين است كه همواره خواسته نظام و حاكميت حفظ شود و با كمك هم مسير رقابتي‌كردن اقتصاد را طي كنيم. ما به دنبال يارانه نيستيم، بلكه به دنبال رقابت و جلوگيري از قاچاق هستيم.
جلال‌پور گفت: شركت‌هاي بخش خصوصي سرمايه‌هاي ملي هستند كه هر موقع به مشكل يا مانع برخورد مي‌كنند سرمايه‌هاي اصلي كشور به سمت نابودي مي‌رود، لذا انتظار ما اين است كه نگاه جدي‌تري به زنده ماندن بنگاه‌ها و مجموعه فعالان اقتصادي شود.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن