تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خدا قسم سه چيز حق است: هيچ ثروتى بر اثر پرداخت صدقه و زكات كم نشد، در حق هيچ كس ستم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819190419




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشورهای کاهش‌دهنده سطح روابط با ایران خودشان ضرر می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: کشورهای کاهش‌دهنده سطح روابط با ایران خودشان ضرر می کنند
عباسعلی منصوری آرانی
کد خبر: ۵۵۹۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷ - 10 January 2016


متاسفانه عربستان تعرض به سفارتش را در ایران را مستمسکی بر علیه ایران قرار داده است هر چند که جمهوری اسلامی ایران تعرض به سفارت را محکوم کرده و به دنبال برخورد با عاملان این حادثه است.

باید کشورهای عربی و پیرامونی بدانند که ایران بزرگ،قدرتمند و صاحب تمدن است و هر اقدامی که موجب کاهش روابط آنها با ایران شود تاثیرات منفی در آن کشورها خواهد داشت.

جمهوری اسلامی ایران طبق دکترین خود تلاش می کند با کشورهای اسلامی رابطه داشته و قدرت جهان اسلام در مقابل دشمنان مشترک افزایش یابد.

تجربه نشان داده بعضی کشورها با اخذ پول تلاش می کنند روابط سیاسی خود را تحت تاثیر قرار دهند. قضاوت تاریخ همچنین مردم دنیا در مورد اینگونه کشورها شایسته نخواهد بود.

صدور اینگونه بیانیه ها و تلاش عربستان در جهت همراه کردن کشورهای عربی بر علیه ایران به جز بیشتر کردن فاصله ها تاثیر دیگری نخواهد داشت  و مسلما کشورهای بزرگ سعی نمی کنند که با ایران قطع رابطه کنند.

شرایط ایران پس از برجام به گونه ای است که 15 کشور در همسایگی ایران بزرگ قرار دارند و به عنوان استوانه در خاورمیانه ایفای نقش می کنیم بنابراین کشورهای کاهش دهنده سطح روابط با ایران خودشان ضرر می کنند و البته بعید است در طولانی مدت این کار را انجام دهند و پس از گرفتن پول از عربستان در مدت زمان کوتاهی دوباره به سوی ایران بازخواهند گشت.

باید تلاش کنیم عربستان پاسخگوی پرورش تروریست ها در سه دهه گذشته باشد. طالبان، داعش و تکفیری ها با پشتیبانی مالی و لجستیکی عربستان شکل گرفته اند و عربستان نمی تواند چنین موضوع مهمی را پاک کند.این موضوع امروز مسئله مهمی است و همه اذعان دارند لانه تروریست ها در عربستان است بنابراین چه بخواهیم و چه نخواهیم آنها در مورد لانه تروریست ها تصمیم گیری خواهند کرد.

 عربستان باید به این موضوع بیندیشد که دنیا و منطقه نمی توانند محل پرورش تروریست ها را بپذیرند.






















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن