تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نزديك‏ترين شما به من در قيامت: راستگوترين، امانتدارترين، وفادارترين به عهد و پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819701365




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمایه‌گذاری در بخش تولیدات کشاورزی نقش مؤثری دارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سرمایه‌گذاری در بخش تولیدات کشاورزی نقش مؤثری دارد
معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی گفت: سرمایه‌گذاری در بخش تولیدات کشاورزی نقش مؤثری دارد.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛کاظم خاوازی اظهار کرد: ترویج و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف کشاورزی از مقوله‌های مهم و قابل توجه این بخش است که اگر تحقق این امر به درستی صورت گیرد، تأثیر مهمی در تولیدات دارد چراکه میزان بهره‌وری و تولید افزایش یافته و منابع آب و خاک موجود برای نسل‌های آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سرمازدگی محصولات کشاورزی یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی است که در بخش کشاورزی وجود دارد، تصریح کرد: اگر بسیاری از طرح‌های تحقیقاتی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی به صورت جدی و سریع به کشاورزان و بهره‌برداران منتقل شود، بخشی از نگرانی‌های بخش کشاورزی کاهش می‌یابد.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به تأثیرگذاری طرح‌های ترویجی بر اقتصاد مقاومتی و تولیدات داخلی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و انتقال دانش از مهم‌ترین موضوعات مورد نظر در بخش تولیدات کشاورزی است و با انتقال دانش فنی به کشاورزان و افراد فعال در حوزه کشاورزی، میزان بهره‌وری تولیدات محصولات این حوزه افزایش می‌یابد.

خاوازی به بیان مؤلفه‌های اصلی طرح عملیاتی کردن نظام نوین ترویج کشاورزی پرداخت و تصریح کرد: ایجاد شبکه مدیریت دانش، پهنه‌بندی عرصه‌های کشاورزی برای ارائه حداکثری خدمات به بهره‌برداران، ساماندهی و ایجاد شبکه مدیریت دانش و پهنه‌بندی عرصه‌های کشاورزی از مهم‌ترین موضوعات و مؤلفه‌ها در این طرح است.

وی اضافه کرد: برای تقویت و توسعه ترویج در بخش کشاورزی طرح‌های مختلف و متنوعی را در دست اقدام داریم که از جمله آنها می‌توان به آموزش 8 هزار و 70 نفر نیروهای جدید برای برنامه‌ریزی مناسب و به‌کارگیری این نیروها در بخش‌های اجرایی اشاره کرد.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی خاطرنشان کرد: انتقال مدیریت دانش و معرفی نیازهای کشاورزی مهم‌ترین رویکرد وزارت جهاد کشاورزی در اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی است که امیدواریم این رویکردها نتایج قابل قبولی را به همراه داشته باشد.

خاوازی گفت: در عرصه پهنه‌های کشاورزی تنوع کشت کاملاً متفاوت می‌شود که بر این اساس باید هر پهنه یک کارشناس مسئول را به خود اختصاص دهد تا پاسخگوی مسائل مختلف آن پهنه و رابط فعال بین بخش کشاورزی با کشاورزان باشد.




۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن