تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  انبر مناسب دستگاه تسمه کش اگر نگاهی به یک یخچال یا اجاق گازی که در کارتن است بیندازید، تسمه هایی د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802790139




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاکسازی نوا؛ تکمیل پازل پیروزی ارتش سوریه در ریف درعا + نقشه و جزئیات


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: "پاکسازی نوا"؛ تکمیل پازل پیروزی ارتش سوریه در "ریف درعا" + نقشه و جزئیات
" ارتش " و " نیروهای دفاع وطنی " سوریه در تدارک آزاد سازی "نوا" هستند.
به گزارش   خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ " ارتش " و " نیروهای دفاع وطنی " سوریه بعد از پیروزی‌های تدریجی بر تروریست‌ها؛ شروع به پیش‌روی در مناطق اشغال شده کردند و تروریست‌ها را ابتدا تا شهر " شیخ مسکین " عقب راندند و در حال حاضر نیز اقدامات اولیه را برای آزادسازی شهر " نوا " و مناطق اطراف آن در استان " درعا " که موقعیت استراتژیک دارد انجام شده است.


شهر " نوا " در استان " درعا " در جنوب سوریه واقع شده؛ این استان از گذشته‌های دور به خاطر نزدیکی به مرز ایران مورد توجه قدرت روم قرار داشته و این قدرت برای اینکه بتواند در برابر ایرانیان مقاومت کند دژی را در این استان بنا کردند و به همین خاطر نام شهر را " درعا " به معنی " دژ " گذاشتند.


استان " درعا " دریک منطقه بیابانی که به " سهل حوران " معروف است؛ قرار گرفته و مساحتی بیش از 3 هزار و 500 کیلومترمربع دارد و از سه بخش کلی به نام‌های " الصنمين "؛ " إزرع " و " درعا " تشکیل شده. این استان از شمال به استان " دمشق "؛ از جنوب به کشور اردن؛ از شرق به استان " سویداء " و از غرب به استان " قنیطره " دسترسی دارد و به خاطر نزدیکی به مرز از موقعیت استراتژیکی برخوردار است. این استان جمعیتی بیش از 1 میلیون نفر را در شهرهای " درعا "؛ " نوا "؛ " طفس "؛ " تسیل "؛ " النعمیه "؛ " ازخل "؛ " جاسم "؛ " داعل "؛ " بصری‌الشام "؛ " الصنمین "؛ " الحراک " و " خربة‌غزالة " جای داده است.












**  " نوا " قلب استراتژیک " درعا "


شهر " نوا " یکی از شهرهای مهم و استراتژیک در استان " درعا " است که در نوار غربی سوریه قرار گرفته و تا شهر " دمشق " کمتر از 100 کیلومتر و تا مرکز استان " درعا " نیز کمتر از 50 کیلومتر فاصله دارد و به دلیل نزدیکی این شهر تا مرز مشترک بین سوریه و مناطق اشغالی به دست رژیم صهیونیستی که در حدود 10 کیلومتر است؛ موقعیت شهر را در وضعیت ویژه‌ای قرار داده و مردم این شهر بیشتر به کار کشت انواع سبزیجات و کشاورزی مشغولند ولی شهرت اصلی شهر در کاشت گندم است و تعدادی درخت زیتون و باغ‌های انگور نیز در آنجا وجود دارد.


این شهر بیش از 5 کیلومتر در جهت شمال کشیده شده و در حدود 6 کیلومتر نیز در محور غربی-شرقی کشیده شده؛ در این شهر مراکز خدمات رفاهی مانند بیمارستان؛ مجموعه ورزشی؛ مرکز ویژه برای توسعه فرهنگی شهر  و مسجدی وجود دارد.


 " نوا " بیش از 500 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و در زمستان پوشیده از برف است و در تابستان نیز آب‌وهوای مطبوعی دارد و اطراف این شهر توسط کوهای " تل الجابیة "؛ " تل الجموع "؛ " تل أم‌حوران "؛ " تل السن " و " تل الهش " و دریاچه‌های " الجبیلیة " که در جنوب‌غربی شهر قرار دارد و سد " الدبارة " که در شرق شهر قرار گرفته محاصره شده است و در شهر هم کانال‌های آب‌رو و چاه‌ها و چشمه‌هایی زیادی وجود دارد. 



**  اشغال شهر " نوا "


شهر " نوا " در همان روزهای ابتدایی حرکت تروریست‌های تکفیری بارها مورد هجوم قرار گرفت ولی هر بار با مقاومت مردم شهر روبه‌رو شدند و به دلیل شکست‌های پیاپی؛ تروریست‌ها شهر با توپخانه خود زیر گلوله باران گرفتند و بعد از کشتار وسیع و ویرانی‌های زیادی که به وجود آوردند وارد شهر شدند و آنجا را به تصرف خود درآوردند. به دو دلیل شهر " نوا " از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ اول اینکه شهر در نزدیکی مرز مشترک سوریه و سرزمین های اشغالی قرار داشت و رژیم صهیونیستی که یکی از حامیان تروریست در منطقه غرب آسیا است می‌توانست از تروریست‌ها حمایت کند و دوم اینکه این شهر فاصله کمی با پایتخت سوریه یعنی شهر " دمشق " دارد و تروریست‌ها به راحتی می‌توانستند به سمت آن حرکت کنند که همین اتفاق هم روی داد و تروریست‌ها با اشغال شهر به سمت " دمشق " حرکت کردند که با اجرای عملیات‌های دفاعی سریع توسط " ارتش " و " نیروهای دفاع وطنی " سوریه نتوانستند به پایتخت  دست پیدا کنند و در اطراف این شهر زمین‌گیر شدند.


در شهر " نوا " پایگاه‌های نظامی زیادی وجود داشت که بعد از اشغال شهر توسط تروریست‌ها این پایگاه‌ها به دست آنها افتاد و تروریست‌ها از تجهیزات موجود در آن برای تجاوزات خود استفاده کردند و با همین تجهیزات برای تصرف " دمشق " وارد عمل شدند؛ اما نیروهای " ارتش " و " دفاع وطنی " سوریه توانستند با اقدامات به موقع مانع از این اتفاق شوند و بعد از اینکه توانستند در نزدیکی " دمشق " تروریست‌ها را زمین‌گیر کنند با تجهیز قوا کردن شروع به عقب راندن تروریست‌ها از اطراف پایتخت کردند و آنها را تا شهر " شیخ مسکین " عقب راندند.



**  عملیات موفق آزادسازی " شیخ مسکین " و پیشروی تدریجی ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه


نیروهای " ارتش " و " دفاع وطنی " سوریه بعد وارد کردن ضربات سنگین بر پیکره تروریست‌ها آنها را تا شهر " شیخ مسکین " عقب راندند و شهر را به محاصره درآوردند و شروع به انجام عملیات علیه تروریست‌ها کردند و در این عملیات‌ها نیز تعدادی از سرکرده‌های تروریست ها به هلاکت رسیدند و آن ها نیز از شهر " شیخ مسکین " فرار و به سمت شهر " نوا " عقب‌نشینی کردند و نیروهای ارتش نیز به پاکسازی شهر " شیخ مسکین " از وجود تروریست‌ها پرداختند.


یک منبع نظامی به شبکه  "الاخبار"  سوریه گفت:  تروریست ها پس از آنکه شماری از سرکرده‌های آنها در شهر "شیخ مسکین"  در استان  "درعا "  به هلاکت رسیدند از این شهر به صورت جمعی پا به فرار گذاشته‌اند و ارتش سوریه همه خطوط تدارکاتی شبکه‌های تروریستی را به روی آنان بسته است.



اسرائیل از سقوط این شهر بسیار نگران است  و چند بار به نفع تروریست ها در جبهه  "درعا" و  "قنیطره"  وارد عمل شده اما اکنون وضعیت به نفع ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوری است (در نقشه زیر مواضع ارتش و نیروهای دفاع وطنی با رنگ قرمز و مواضع تروریست ها با رنگ سبز نشان داده شده است).












**  آزادسازی شهر "نوا " قطع دست حامیان تروریست


نیروهای " ارتش " و " دفاع وطنی " سوریه بعد از آن که توانستند شهر " شیخ مسکین " را از چنگال تروریست‌ها خارج کنند به سمت شهر " نوا " در غرب استان " درعا " حرکت کردند و البته عملیات آزاد سازی "نوا" تدارکات اولیه ای می‌خواهد که این تدارکات در حال انجام است.


از همین جهت  اسرائیل که مواضع تروریست‌ها را مانند شهر " شیخ مسکین " در خطر دیده است وارد عمل شده تا مانع از پیش‌روی نیروهای " ارتش " و " دفاع وطنی " سوریه شود و عملیات‌هایی را علیه آنها انجام داده است ولی با این وجود یگان‌های " ارتش " و " دفاع وطنی " مناطقی مانند بخش‌هایی از پادگان " تیپ 82 " را از دست تروریست‌ها خارج کرده است و در بخش‌های دیگر آن نیز در حال درگیری با تروریست‌ها هستند و بخش‌هایی مانند " پل 112 " در اختیار توریست‌ها قرار دارد و با تمام توان از آن محافظت می‌کنند ( در نقشه زیر مواضع در اختیار نیروهای ارتش و دفاع وطنی سوریه با رنگ قرمز ؛ مناطق تازه آزاد شده با رنگ آبی؛ مناطق در حال درگیری با رنگ زرد و مناطق تحت تسلط تروریست‌ها با رنگ سبز مشخص شده است ).










ولی با پیروزی‌های بدست آمده در جبهه جنوبی سوریه و آزادسازی شهر " شیخ مسکین " و حومه آن امیدها برای آزاد سازی نوا افزایش یافته است و به نظر می‌رسد استان درعا در حال پاکسازی تدریجی است.



گزارش از امین ملکیان





۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن