محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1845776009
آیتاللهحاج شیخ نصرالله شاهآبادی در گفتوگویی مطرح کرد: امامی را من به نواب معرفی کردم / شهید نواب صفوی به روایت دوست دیرینش
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آیتاللهحاج شیخ نصرالله شاهآبادی در گفتوگویی مطرح کرد:
امامی را من به نواب معرفی کردم / شهید نواب صفوی به روایت دوست دیرینش
آیتالله حاج شیخ نصرالله شاه آبادی فرزند مرحوم آیتاللهالعظمی میرزا محمدعلی شاه آبادی ( استاد نامدار امام خمینی) و از دوستان دیرین شهید نواب صفوی است که خاطرات بسیاری در سینه دارد.
به گزارش خبرگزاری فارس، عالم جلیل،آیت الله حاج شیخ نصرالله شاه آبادی فرزند مرحوم آیت الله العظمی میرزا محمدعلی شاه آبادی ( استاد نامدار امام خمینی) و از دانش آموختهگان نامدار حوزههای علمیه تهران،قم و نجف اشرف به شمار میرود. وی از دوستان دیرین شهید نواب صفوی بوده و از منش و کارکرد سیاسی وی،خاطرات ارجمندی در سینه دارد.آنچه پیش روی دارید، خاطرات خواندنی آیتالله شاه آبادی از دوست دیرین خود، در شصتمین سالروز شهادت اوست.
*بنای تأسیس فداییان اسلام از کجا گذاشته شد؟ آیا شخصاً با سران این گروه آشنایی داشتید؟ حرکت فداییان اسلام از نجف شروع شد. مرحوم شهید نواب صفوی(رحمه الله) در نجف درس میخواند و سر پرشوری داشت. شهید آیتالله مدنی هم با اینکه چهره بسیار آرامی داشت و ابداً به قیافهاش نمیخورد که آدم پر شر و شوری باشد، ولی انقلابی بود و به اعتقاد من، ایشان شهید نواب صفوی را تحریک کرد که به تهران بیاید و احمد کسروی را ادب کند. او هم به تهران آمد و تشکیلات فداییان اسلام را درست کرد. در پاسخ به سئوال دوم شما باید بگویم بله، مرحومان نواب صفوی، سید عبدالحسین واحدی، سید محمد واحدی، خلیل طهماسبی و عده دیگری از آنان را میشناختم و با آنها ارتباط مستقیم داشتم. اساسا یکی از پاتوقهای مرحوم نواب، منزل ما بود. *ظاهر شما شهید سید حسین امامی را هم میشناختید؟ بله، همسایه ما بود. *چه ویژگیهایی داشت و چگونه جذب فداییان اسلام شد؟ اوایل یک جور منش داش مشتی داشت. یک شب که مرحوم نواب همراه با سیدعبدالحسین واحدی به خانه ما آمدند، به مرحوم نواب گفتم: جوانی را میشناسم که شاید الان خیلی سرش توی حساب های ما نباشد، ولی مطمئنم اگر او را زیر بال و پرتان بگیرید، درست میشود. مرحوم نواب بسیار شخصیت جذاب و نافذی داشت. جداً تا به حال مثل او را ندیدهام. در هر حال، گفت: بگویید بیاید. سید حسین را صدا زدم و آمد و همانطور که فکرش را میکردم با صحبت با مرحوم نواب، کلاً از این رو به آن رو شد! یک شب در مسجد جامع، شبستان مرحوم پدرم بودم که دیدم سید حسین امامی نماز را با همه مناسک و مراسمش و با تأنی میخواند! تا آن روز چنین چیزی را از او ندیده بودم. *فعالیت های شهید سید حسین امامی در فداییان اسلام چگونه شروع شد؟ او چون مو بور و خوش قیافه بود، مرحوم نواب او را فرستاد تا در جلسات کسروی شرکت کند و برایش از آنجا خبر بیاورد. مدتی که گذشت، پیش مرحوم پدرم آمد و گفت: آقا! اینها مراسم قرآنسوزی دارند و در آنجا قرآن، مفاتیح، بحارالانوار و همینطور دیوان سعدی و حافظ را آتش میزنند! *واکنش مرحوم پدرتان چه بود؟ فوقالعاده ناراحت شدند و حتی گریه کردند و به برادران امامی فرمودند: قتل اینها واجب است! یک شب هم بعد از نماز به منبر رفتند و فرمودند: «حالا دیگر کار مملکت شیعه ما به جایی رسیده است که عدهای با حمایت دولت خبیث پهلوی قرآن، کتاب دعا و بحارالانوار را آتش میزنند.»مدتی نگذشت که به خاطر شکایتهای متعددی که علما ومتدینین به دادگاه کردند، کسروی محاکمه شد. *چه شد که سید حسین امامی تصمیم گرفت کسروی را بزند؟ قطعاً به دنبال صحبتهایی بود که مرحوم نواب با او کرده بود. یادم هست یک روز بعد از نماز صبح داشتم به نانوایی میرفتم که وسط راه سید علی و سید حسین امامی را دیدم. سید حسین دشنهای را نشانم داد و گفت: «200 تومان خرج سمّ این کردهام! داریم به دادگاه کسروی میرویم.!» سید حسین و سید علی فقط اسلحه سرد داشتند، اما آقا جواد ساعتساز و برادرش که قرار بود کمکشان کنند، اسلحه گرم و اتومبیل داشتند. *جریان زدن کسروی را، برای شما به چه شکل تعریف کردند؟ دادگاه که شروع میشود، کسروی همراه با منشیاش وارد میشوند. چند دقیقه که میگذرد، آقا جواد و برادرش به طرف کسروی شلیک میکنند. تیرها به دست و پای کسروی ونیز پروندهها میخورد. قاضی از ترس، زیر میز میپرد! سید حسین و سید علی فوری میروند و با دشنه به او حمله میکنند. منشی کسروی هفتتیرش را روی گردن سید علی میگذارد. سید حسین کسروی را رها و به منشی او حمله میکند. در هر حال کسروی را میزنند و بعد فریاد میکشند و میگویند: اللهاکبر! اللهاکبر! دشمن اسلام را کشتیم! برادران امامی صدمه ندیدند؟ چرا، هر دو مجروح شدند. یک تیر به دست سید حسین و یک تیر به پای سید علی خورده بود. بعد پشت یک درشکه خالی پریدند و به بیمارستان وزیری در خیابان جامی رفتند. در آنجا گفتند: ما وسیله پانسمان نداریم و به بیمارستان رازی بروید! در این فاصله دستگاه متوجه شد و به همه بیمارستانها زنگ زد که اگر فرد گلوله خوردهای آمد، او را همان جا نگه دارید و ما را خبر کنید. دو برادر به بیمارستان رازی رفتند و پانسمان شدند، منتهی همان موقع مأموران شهربانی آمدند و آنها را دستگیر و روانه زندان کردند. *چه شد که آزاد شدند؟ وقتی محاکمه آنها شروع شد، آقایان علما شروع به اعتراض کردند که اینها یک دشمن اسلام را کشتهاند،به چه حقی آنها را دستگیر کرده اید؟ بالاخره هم مصباحالتولیه ضمنانتشان را کرد و آزاد شدند. *از اقدامات بعدی فداییان اسلام چه به یاد دارید؟ ترور عبدالحسین هژیر توسط سید حسین امامی یادم هست که او را بعد از این ترور محاکمه کردند و چند روز قبل از فوت پدرم، اعدام شد. بعد هم ترور رزمآرا بود که مرحوم خلیل طهماسبی انجام داد. قضیه از این قرار بود که به مناسبت درگذشت مرحوم آیتالله آمیرزا محمد فیض در مسجد شاه (امام فعلی)، فاتحهای گرفتند و رزمآرا هم آمد. خلیل طهماسبی در همان حیاط مسجد، او را ترور کرد. البته خلیل آزاد شد، ولی بعدها عکسی که در ملاقات با آیتالله کاشانی گرفته بود و مرحوم کاشانی دستش را روی سر او گذاشته بود، برایشان دردسرساز شد، چون ایشان را که گرفتند و بردند و محاکمه کردند، همان عکس را مستمسک قرار دادند. فداییان اسلامی پزشکی را هم که در یزد بود و به بهایی بودن شهرت داشت ترور کردند. مرحوم نواب و اعضای فداییان اسلام را محاکمه علنی کردند که ما هم میرفتیم. *از آن جلسات خاطرهای دارید؟ بله، آن دادگاه چندین روز طول کشید و بالاخره هم مرحوم نواب و بقیه یارانش تبرئه شدند. وکیلی به نام آقای شریعتمدار بود که وکیل مدافع فداییان اسلام و بسیار مرد سر و زبانداری بود. یادم هست در دادگاه فریاد میزد که: این محاکمه اصلاً معنا ندارد، چون دکتری که ترور کردهاند بهایی بود و بهاییها خودشان میگویند ما اغنامالله یعنی گوسفند هستیم! برای گوسفند که دادگاه تشکیل نمیدهند، دادگاه مال آدمهاست! روزی که آزاد شدند، همراه آقای حاج سلطانالواعظین، نویسنده کتاب شبهای پیشاور به استقبال آنها رفتیم و آنان را با سلام و صلوات خدمت مرحوم آیتالله کاشانی بردیم. افسری از شهربانی آمده بود که جلوی استقبال را بگیرد که مرحوم سلطانالواعظین با عصا بر سرش کوبید و او را کنار زد! *انعکاس فعالیتهای فداییان اسلام در جامعه چه بود؟به علاوه بر رفتار حاکمیت چه تاثیراتی گذاشته بودند؟ دستگاه از فداییان اسلام حسابی ترسیده بود، طوری که اگر خطایی از یکی از صاحب منصبان یا مسئولین دولتی، وزرا و وکلا سر میزد، کافی بود فداییان اسلام تلفن بزنند یا با اعلامیه یا روزنامهای به آنها تشر بزنند، بلافاصله اعلام میکردند: غلط کردیم! انگیزه فداییان اسلام، دینی بود و همیشه میگفتند: فقط میخواهیم احکام اسلام پیاده شود و به مسائل دیگر کاری نداریم! نشانهشان هم این بود که هر جا که بودند، به محض اینکه موقع اذان میشد، میایستادند و اذان میدادند. خود مرحوم نواب هم مقید بود حتماً این کار را انجام بدهد. *نظر علما نسبت به آنان چه بود؟ فداییان اسلام در بین علما، مدافعین عظیمالشأنی داشتند، از جمله مرحوم آیتالله سید محمدتقی خوانساری، آیتالله آمیرزا محمود روحانی. همچنین مرحوم پدرم که همیشه به ایشان مراجعه میکردند و از ایشان حکم میگرفتند. آنها هیچ وقت حرکت خودسرانه نمیکردند و همیشه بر اساس حکم یک مجتهد عادل عمل میکردند. مرحوم آیتالله کاشانی هم که همواره از فداییان اسلام حمایت میکرد و آنان را فرزندان خود مینامیدند. یک بار فردی به اسم رشیدی مسئول ساخت جادهای شده بود که از فرحزاد به سمت امامزاده داود میرفت. عدهای از فداییان اسلام با او دعوا کرده بود و او هم به آنها اهانت کرده بود، چند نفرشان هم کتک خوردند. اینها نزد آیتالله کاشانی رفتند و قضیه را تعریف کردند. آیتالله کاشانی رشیدی را خواستند و شدیداً به او حمله کردند و گفتند: «تو به فرزندان من اهانت کردی!» و یک سیلی هم به او زده بودند. البته بعد از اینکه فداییان اسلام سرکوب شدند، از آنجا که آنها از مهمترین طرفداران مرحوم آیتالله کاشانی بودند، موقعیت ایشان هم تضعیف شد، چون دستگاه از فداییان اسلام هراس داشت و وقتی از بین رفتند، مرحوم کاشانی عملاً نیروی پشتیبان خود را از دست داد و در اختلاف بین مصدق و آیتالله کاشانی عملاً ایشان خانهنشین شدند. *چون سخن درباره فدائیان اسلام،اساسا در بستر نهضت ملی ایران قرار می گیرد،بهتر است که چند پرسش هم دراین باره داشته باشیم.به نظر شما نقطه اختلاف آیتالله کاشانی با دکتر مصدق چه بود؟ دکتر مصدق صرفاً با فداکاریها و حمایتهای پیگیر مرحوم آیتالله کاشانی سر کار آمد، اما به محض اینکه به نخستوزیری رسید، بنا کرد به مخالفت با آن بزرگوار و عملاً ایشان را از صحنه بیرون کرد.به نظر من نقطه اختلاف آنان، تفاوت نگاه به دین و احکام اسلامی بود. دکتر مصدق به ملیگرایی شهرت داشت، اما از نظر علایق دینی و تقوا،درسطحی نازل و قایل به تفکیک بین دین و سیاست بود. نه خود دکتر مصدق و نه اطرافیانش، اهتمامی در راه اجرای احکام دینی نداشتند. البته بعضی از اطرافیان او از نظر خانوادگی علاقمند به دین بودند، از جمله مرحوم حسین مکی که آدم متدینی بود یا مهندس حسیبی که خانواده متدینی داشت و آنها را میشناختم و ارتباط خانوادگی داشتیم. *با توجه به اینکه اشاره کردید با مهندس حسیبی ارتباط خانوادگی داشتید، بد نیست علت موضعگیری او پس از پیروزی انقلاب را بفرمایید؟ مهندس حسیبی از اطرافیان نزدیک مصدق و از ارکان جبهه ملی بود. خیلی هم به مصدق احترام میگذاشت. انقلاب که پیروز شد، از جبهه ملی بیرون آمد. وقتی علت را سئوال کردم، گفت: سالها هدف ما این بود که شاه را سرنگون کنیم، حالا یک سید اولاد پیغمبر آمده و این کار را کرده و در سرنگونی شاه و تشکیل جمهوری موفق بوده است، ما باید به ایشان کمک کنیم، نه اینکه ساز مخالف بزنیم! همحزبیهای ما میگویند حساب ما با آخوندها سواست، به همین دلیل استعفا دادم و از جبهه ملی بیرون آمدم. عرضم این بود که بعضی از اطرافیان دکتر مصدق آدمهای متدین، اهل نماز و روضه و علاقمند به دین و روحانیت بودند، ولی خود او چندان اعتقادی به این مسائل نداشت. نسبت به شاه هم خضوع و خشوع زیادی نشان میداد، در حالی که آیتالله کاشانی ابداً حاضر نبود در برابر شاه تواضع به خرج بدهد. در مجموع طرز تفکر این دو با هم تناسبی نداشت. *دیگر علما نسبت به این قضیه چه نظری داشتند؟ علمای ایران و عراق نظر خوبی به جبهه ملی نداشتند و از آیتالله کاشانی پشتیبانی میکردند.حاطرم هست اوایل پیروزی انقلاب بود که مرحوم فلسفی در مدرسه فیضیه سخنرانی و بهشدت به دکتر مصدق حمله کرد. من در محضر مرحوم امام خمینی بودم که آیتالله مکارم شیرازی از مدرسه فیضیه آمدند. امام پرسیدند: «آقای فلسفی چه گفت؟» آقای مکارم در پاسخ گفتند در مورد مصدق چنین حرفهایی زد. امام فرمودند: «کم گفته، حرفهایی که آقای فلسفی زده درست است، اما یکی از صدها هم نیست! از طرف مصدق ظلمهای فراوانی بر آیتالله کاشانی رفت و جسارتهای زیادی کرد. لغزشهای مصدق بسیار بسیار زیاد بود. یکی از آنها هم اینکه از مرحوم آیتالله کاشانی جدا شد و از آن به بعد پشت سر هم اشتباه کرد! مرحوم آیتالله کاشانی حقیقتاً میخواست دین در این کشور حاکم باشد.» در هر حال مخالفتهای مصدق با مرحوم آقای کاشانی به روزنامهها جرئت داد که به آن بزرگوار جسارتهای بسیار زنندهای کنند. از دیگر دلایل اختلاف مرحوم آقای کاشانی با مصدق موضوع خروج شاه بود. مرحوم آیتالله کاشانی معتقد بودند شاه اگر برود، قویتر از قبل برمیگردد، ولی اگر او را نگه داریم قدرتش را محدود کردهایم و برنده میدان هستیم. مصدق معتقد بود شاه را باید اخراج کرد. شاه هم به وضع بدی به عراق، نجف و کربلا رفت و بعد از مدتی با کمک امریکا بازگشت و ماجرای 28 مرداد پیش آمد و همان شد که مرحوم آقای کاشانی پیشبینی میکردند. *شما در جریان رخداد28 مرداد در ایران بودید؟ خیر، بنده در نجف بودم و چند روز مانده به 28 مرداد داشتم در حرم مولا نماز مغرب و عشا را میخواندم. پس از نماز مرحوم آیتالله سید علی ساوجی، برادر بزرگ علامه عسگری که بسیار طرفدار دکتر مصدق بود، آمد و صحبت از مصدق و برنامههایش شد. به قرآن تفألی زدم و به ایشان گفتم: «کار مصدق تمام است!» ایشان با تعجب گفت: «این چه حرفی است که میزنید؟» گفتم: «به قرآن تفأل زدهام و این آیه آمده است: یَوْمَ تَرَوْنَهَا تَذْهَلُ کُلُّ مُرْضِعَه عَمَّا أَرْضَعَتْ وَ تَضَعُ کُلُّ ذَاتِ حَمْلٍ حَمْلَهَا وَ تَرَى النَّاسَ سُکَارَى وَ مَا هُم بِسُکَارَى وَ لَکِنَّ عَذَابَ اللَّهِ شَدِیدٌ(1)» ایشان گفت: «معانی زیادی را میشود از آن استنباط کرد.» گفتم: «معنایش همین است که فهمیدم، کار مصدق تمام است!» هنوز چند روزی نگذشته بود که زاهدی علیه مصدق کودتا کرد و شاه را برگرداند. در عراق خرمایی بود به اسم خرما زاهدی که ایرانیها خیلی به آن علاقه داشتند. عربها به آن میگفتند: «عجمکش!» بعد از کودتای 28 مرداد، کسانی که طرفدار دکتر مصدق بودند به این خرما میگفتند «عجمکش» چون اسمش زاهدی بود! *از دوران خانهنشینی آیتالله کاشانی خاطرهای دارید؟ بله، یک بارایشان در منزل یکی از دخترهایشان در قلهک بودند و من، برادر و پسرداییام به دیدن ایشان رفتیم. روی تختی در حیاط نشسته و شال سفیدی را دور سرشان بسته بودند. سلام و احوالپرسی کردیم و ایشان با آن لحن شیرینشان فرمودند: «بیسواد! دیدی کجا بودیم، کجا رسیدیم؟» و بعد هم از ته دل خندیدند! ابداً برایشان مهم نبود روزگاری چه جمعیتی به خانه ایشان رفت و آمد میکرد و حالا چطور پرنده در آنجا پر نمیزد! مطلقاً ناراحت نبودند. بدیهی است به قول مرحوم امام، اگر حرکت برای خدا باشد، غالب شویم پیروزیم، مغلوب هم شویم پیروزیم، چون در هر حال وظیفه خود را انجام دادهایم. مرحوم آیتالله کاشانی هم چون در تمام مراحل زندگی وظیفه خود را تمام و کمال انجام داده بودند، ابداً غصه نمیخوردند و از برگشتن روزگار ناراحتی و شکایتی نداشتند.
94/10/19 - 15:27
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]
صفحات پیشنهادی
امامي را من به نواب معرفي كردم
امامي را من به نواب معرفي كردم نویسنده شاهد توحیدی عالم جليل آيتالله حاج شيخ نصرالله شاهآبادي فرزند مرحوم آيتالله العظمي ميرزامحمدعلي شاهآبادي استاد نامدار امام خميني و از دانشآموختگان نامدار حوزههاي علميه تهران قم و نجف اشرف به شمار ميرود وي از دوسید حسن نصرالله شهادت شیخ النمر را تبریک و تسلیت گفت
سید حسن نصرالله شهادت شیخ النمر را تبریک و تسلیت گفت بین الملل > خاورمیانه - سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت یکی از اعضای فقید این جنبش مبارز از لحظاتی پیش آغاز شد به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه المنار جنبش حزببی شک خون سرخ مجاهد الی الله شیخ نمر،ترسیم گر اسلام رحمانی و رسواگر چهره پلید خناسان در معرفی اسلام غیرواقعی ا
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشوردر پیامی به مناسبت شهادت آیت الله شیخ نمر بی شک خون سرخ مجاهد الی الله شیخ نمر و سایر شهیدان عرصۀ مبارزه با وهابیون و جریان های تکفیری ترسیم گر اسلام رحمانی و رسواگر چهره پلید خناسان در معرفی اسلام غیرواقعی استسردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عاسید حسن نصرالله:شیخ النمر را آل سعود کشت نه اهل سنت/ پاسخ به اعدام شیخ النمر باید زینبی باشد/ پاسخ ترور شهید ق
دبیر کل حزب الله لبنان شهادت شیخ نمر باقر النمر روحانی مبارز شیعه در عربستان را مظلومانه خواند و آن را تسلیت و تبریک گفت به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان امروز یکشنبه به مناسبت شهادت شیخ محمد خاتون از اعضای مقاومت و همچنین شیخ نمر بموضع نصرالله در مورد اعدام شیخ نمر
دبیرکل حزب الله لبنان در نخستین واکنش به اعدام شیخ نمر الباقر النمر روحانی بارز عربستانی گفت اعدام روحانی مانند شیخ نمر حادثه ای نیست که بتوان از آن عبور و عدول کرد به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم سید حسن نصرالله در سخنانی که عصر امروز یکشنبه به صورت زنده از شبکه العالم پخشپیام سید حسن نصرالله در پی شهادت شیخ نمر
مرصادنیوز دبیر کل حزب الله لبنان شهادت شیخ نمر باقر النمر روحانی مبارز شیعه در عربستان را مظلومانه خواند و آن را تسلیت و تبریک گفت به گزارش مرصاد به نقل از فارس سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان امروز یکشنبه به مناسبت شهادت شیخ محمد خاتون از اعضای مقاومت و همچنین شیخ نمر بشیخ نمر از جنس شهید نواب صفوی بود
امام جمعه موقت املش با بیان اینکه شیخ نمر از جنس شهید نواب صفوی و هم عامل به معروف بود گفت آل سعود با ارتکاب جنایات مختلف ماهیت واقعی خویش را برای همگان آشکار نموده است به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه گیلان حجت الاسلام صفر علیپور امام جمعه موقت املش در مراسمآل سعود از تبدیل شیخ نمر به سید حسن نصرالله دیگر واهمه داشت
نصر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت سران سعودی با پشتیبانی از جنایت های جاری در یمن لبنان و سوریه و اعدام رهبر شیعیان در عربستان گور خود را می کنند و به سرنوشت محمد رضا پهلوی و صدام حسین گرفتار خواهند شد به گزارش نصر آیت الله محسن مجهتد شبستری در خکاندیدا ها همدیگر را تخریب نکنند/آل سعود از تبدیل شیخ نمر به سید نصرالله دوم واهمه داشت
امام جمعه تبریز با اشاره به شهادت شیخ نمر باقرالنمر توسط رژیم آل سعود گفت رژیم آل سعود فکر می کند با دلارهای نفتی می توان دهان تمام دولت ها را بست در حالی که دیدیم به غیر از چند کشور که بردگان زرخرید بودند کسی زیر بار آن نرفت به گزارش تابناک تبریز آیت الله محسن مجتهد شبستریفیلم/ نطق قاطع سید حسن نصرالله در پی اعدام شیخ نمر
دبیرکل حزب الله لبنان گفت اعدام پیامی دارد که می گوید حکومت عربستان هیچ اهمیتی به نظر جهان عربی اسلامی و بین المللی و نظرات میلیون ها مسلمان نمی دهد و می گوید که هر کسی با ما مخالفت کند خونش را می ریزیم دانلودیکشنبه ۱۳دی۱۳۹۴-
گوناگون
پربازدیدترینها