تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802896696




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور 5 وزیر در کمیسیون‌های تخصصی همراه با بررسی شهادت آیت‌الله نمر


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: حضور 5 وزیر در کمیسیون‌های تخصصی همراه با بررسی شهادت آیت‌الله نمر
حضور5 تن از وزرای کابینه یازدهم برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان، از جمله دستورکارهای کمیسیون‌های تخصصی مجلس در این هفته است.

ب
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ۵ تن از وزرای دولت یازدهم در هفته جاری برای پاسخگویی به سوالات برخی نمایندگان مجلس درکمیسیون‌‌های تخصصی حاضر می‌شوند. دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجلس در هفته جاری به شرح زیر است:

**بررسی شکایات واصله در کمیسیون اصل 90

هیأت رئیسه كميسيون اصل نودم (90) قانون اساسی روز یکشنبه (20 دی ماه) به بررسی موضوعات مطروحه می‌پردازد و روز دوشنبه نیز اعضای این کمیسیون به بررسی شکایات واصله می‌رسند.

**بررسی مشكلات بازنشستگان آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری؛ روز یکشنبه ابتدا طرح يك‌فوريتی تعيين‌تكليف استخدامی معلمين اعاده شده از شورای نگهبان را بررسی می‌کنند و سپس به موضوع آسيب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها با حضور معاونين دانشجويی وزارتين علوم، تحقيقات ‌وفناوری و بهداشت، درمان وآموزش ‌پزشكی و دانشگاه آزاد اسلامی و رئيس ستاد مبارزه با مواد مخدر رسیدگی می‌کنند.

علاوه بر این اعضای کمیسیون مذکور روز دوشنبه مسائل و مشكلات بازنشستگان آموزش و پرورش با حضور معاون توسعه مديريت وزارت آموزش و پرورش و رئيس سازمان بازنشستگی كل كشور و مسئولين مربوطه در سازمان مديريت و برنامه‌ريزی را بررسی می‌کنند و در ادامه هم به بررسی مشكلات بازنشستگان قبل از 84 (هيأت علمی دانشگاه‌ها) با حضور معاون اداری و مالی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری و رئيس سازمان بازنشستگی كل كشور و مسئولين مربوطه در سازمان مديريت و برنامه‌ريزی می‌پردازند.

لازم به ذکراست که اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری روز دوشنبه از پژوهشگاه صنعت نفت بازدید خواهند کرد.

**نشست اعضای کمیسیون اجتماعی با وزیرکار

اعضای کمیسیون اجتماعی؛ روز یک‌شنبه طرح‌های ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان (اعاده شده از شورای‌نگهبان)، نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس، يكسان‌سازی مزايا، حقوق و امتيازات كاركنان قرارداد معين كارورز (اپراتور)های برق با ساير كارمندان پيمانی و رسمی و تعيين تكليف بيمه اعضاء مؤسسه صندوق حمايت و بازنشستگی آينده‌ساز و تحت پوشش قرار گرفتن آنان توسط سازمان تأمين اجتماعی را بررسی می‌کنند.

علاوه بر این اعضای کمیسیون مذکور در این روز سه نفراز اعضاء را جهت عضویت در کمیسیون تلفیق رسیدگی به لایحه بودجه سال 1395و سه نفر از اعضاء را جهت عضویت در کمیسیون تلفیق رسیدگی به لایحه برنامه ششم توسعه انتخاب می‌کنند.

در روز دوشنبه نیز اعضای کمیسیون مزبور نشست مشترکی با علی ربیعی، وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی و رؤسای سازمان‌های تابعه پیرامون بودجه 1395برگزار می‌کنند.

**کمیسیون اقتصادی میزبان زنگنه و ربیعی

اعضای کمیسیون اقتصادی؛ روز یک‌شنبه بررسی تبصره‌های (4) و (5) ماده (59) لایحه بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث (ارجاعی از صحن علنی مجلس) و بررسی لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری- صنعتی سیستان و بانه- مریوان را در دستور کار دارند.

همچنین در این روز ضمن برگزاری جلسه اعضای هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد سهام عدالت، سه نفر جهت عضویت در کمیسیون تلفیق بررسی لایحه بودجه سال 1395 کل کشور و سه نفر هم جهت عضویت در کمیسیون تلفیق بررسی لایحه برنامه ششم توسعه انتخاب می‌شوند.

اعضای کمیسیون اقتصادی روز دوشنبه نیز ضمن بررسی طرح یک فوریتی عملیات بانکی بدون ربا، میزبان بیژن زنگنه، وزير نفت جهت پاسخگوی به سؤال محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان و علی ربیعی، وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت پاسخگويی به سؤال حسن کامران دستجردی نماینده اصفهان خواهند بود.

**بررسی شهادت آیت‌الله نمر در کمیسیون امنیت ملی

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی؛ روز یک‌شنبه علاوه بر بررسی آخرين اخبار و تحولات يمن با حضور مسئولين ذی‌ربط، سه نفر از اعضای كميسيون را جهت عضويت در كميسيون تلفيق بررسی لايحه بودجه سال 1395 كل كشور و سه نفر را جهت عضويت در كميسيون تلفيق بررسی لايحه برنامه ششم توسعه انتخاب می‌کنند.

روز دوشنبه نیز بررسی اقدام عربستان در به شهادت رساندن آيت ا... نمر باقر النمر و تحولات اخير در روابط با اين كشور و همچنین بررسی سؤال فتح‌اله حسينی نماينده قصرشيرين، سرپل ذهاب و گيلانغرب از وزير جهاد كشاورزی در دستور کار اعضای کمیسیون مذکور است.

شایان ذکر است که روز سه‌شنبه نیز اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از سايت هسته‌ای فردو بازدید می‌کنند.

**کمیسیون انرژی طرح طبقه‌بندی جایگاه‌داران پمپ بنزین را بررسی می‌کند

اعضای کمیسیون انرژی؛ روز یک‌شنبه ضمن بررسی آخرین اخبار، طرح طبقه‌بندی جایگاه‌داران پمپ بنزین با حضور مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و مسئولین و کارشناسان دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را بررسی می‌کنند.

اعضای کمیسیون انرژی روز دوشنبه هم سه نفر را جهت عضویت در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1395 کل کشور و سه نفر از اعضای کمیسیون را نیز جهت عضویت در کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه انتخاب و معرفی خواهند کرد.

استماع گزارش مسئولین وزارت نفت درخصوص میزان سرمایه‌گذاری جذب‌شده تاکنون و پیشرفت پروژه‌ها به‌خصوص در میادین مشترک نفتی و گازی و روش‌های جذب سرمایه در آینده و ادامه بررسی لایحه یک شوری تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور با حضور مسئولين و كارشناسان وزارتخانه‌های نفت و نیرو و سازمان انرژی اتمی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، سازمان بازرسی کل‌کشور، دیوان محاسبات کشور و مركز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز در دستور کار روز دوشنبه کمیسیون مذکوراست.

**رسيدگی به طرح‌ حذف آب بهای محصولات استراتژيك كشاورزی در کمیسیون بودجه

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات؛ روز یک‌شنبه ضمن رسيدگی به طرح‌ حذف آب بهای محصولات استراتژيك كشاورزی و طرح حمايت از هنرمندان و استادكاران صنايع دستی، از مسئولين ذی‌ربط جهت ارائه گزارش عملكرد تبصره(20) قانون بودجه سال 94 (موضوع هدفمندی يارانه‌ها) دعوت می‌کنند.

روز دوشنبه نیز اعضای کمیسیون مزبور علاوه بر رسيدگی به طرح قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهای اسلامی كشور و انتخاب شهرداران، درخواست عده‌ای از نمايندگان مجلس مبنی بر رسيدگی به موضوع عدم تخصيص اعتبارات قانون بودجه سال جاری براساس ماده(236) آيين‌نامه داخلی و درخواست عده‌ای دیگر از نمايندگان مجلس مبني بر رسيدگی به عملكرد صندوق توسعه ملی را بررسی خواهند کرد.

**نشست اعضای کمیسیون بهداشت با مسئولين سازمان انتقال خون كشور

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان؛ روز یکشنبه نشست مشتركی با مسئولين سازمان انتقال خون كشور در محل سازمان دارند و روز دوشنبه هم ضمن استماع گزارش مسئولين معاونت علمی و فنآوری رياست جمهوری در خصوص توليد غذای سالم و گزارش رياست سازمان بهزيستی كشور در خصوص عملكرد و ميزان تخصيص و پرداخت اعتبارات در سال 94 و وضعيت بودجه سازمان در سال 1395، اعضای كميسيون جهت شركت در كميسيون تلفيق لايحه بودجه 95 و برنامه ششم توسعه انتخاب می‌شوند.

**کمیسیون شوراها از روند انتخابات گزارش می‌دهد

اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور؛ روز یک‌شنبه علاوه بر انتخاب سه عضو كميسيون برای عضويت در كميسيون تلفيق بررسی لايحه بودجه 1395كل كشور و انتخاب سه عضو كميسيون برای عضويت در كميسيون تلفيق لايحه برنامه ششم توسعه كشور، گزارشی از روند انتخابات مجلس خبرگان و انتخابات مجلس شورای اسلامی ارائه خواهند کرد.

 بررسی طرح الحاق چهار تبصره به بند (9) ماده (78)‌ قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهای اسلامی كشور و انتخاب شهرداران و بررسی لايحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز دستور کار روز دوشنبه کمیسیون مذکور است.

 **کمیسیون صنایع و معادن میزبان وزير ارتباطات

اعضای کمیسیون صنایع و معادن؛ روز یک‌شنبه لايحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز و طرح حمايت از هنرمندان و استادكاران صنايع دستی را بررسی خواهند کرد.

علاوه بر این کمیسیون مطروحه روز دوشنبه میزبان وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت پاسخگويی به سؤالات چند تن از نمایندگان مردم است.

**بازدید اعضای کمیسیون عمران از مجموعه ورزشی انقلاب

اعضای کمیسیون عمران؛ روز یک‌شنبه از مجموعه ورزشی انقلاب بازدید خواهند کرد و نشست مشتركی هم با مسئولين  وزارت ورزش و جوانان و شركت ساخت توسعه و تجهيز اماكن ورزشی جهت بررسی آخرين وضعيت پروژه‌های عمرانی ورزشی و استماع گزارش عملكرد و برنامه‌های آتي برگزار خواهند کرد.

کمیسیون مذکور روز دوشنبه میزبان رئيسی، رئيس سازمان نوسازی، توسعه و تجهيز مدارس كشور جهت استماع گزارش عملكرد و برنامه‌های آتی و همچنین چيت‌چيان، وزير نيرو جهت استماع گزارش عملكرد و برنامه‌های آتی در حوزه سدسازی، تأمين و توزيع آب و نيرو خواهد بود.

**استماع گزارش رئیس مرکز تحقیقات اسلامی در کمیسیون فرهنگی

اعضای کمیسیون فرهنگی؛ روز یک‌شنبه استماع گزارش رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و دانشگاه مذاهب اسلامی و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی را در دستور کار دارند.

روز دوشنبه نیز کمیسیون مزبور ضمن استماع گزارش رئیس دبیرخانه شورای تخصصی مدارس علوم دینی، میزبان وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت پاسخگويی به سؤال نصرالله پژمانفر نماينده مشهد وكلات است.

**کمیسیون قضائی و حقوقی لايحه حمايت از كودكان و نوجوانان را بررسی می‌کند

اعضای کمیسیون قضائی و حقوقی؛ در این هفته بررسی طرح اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی و بررسی لايحه حمايت از كودكان و نوجوانان را در دستور کار دارند.

**بررسی طرح اصلاح قانون حفظ كاربری اراضی زراعی در کمیسیون کشاورزی

اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی؛ روز یک‌شنبه ضمن برگزاری نشستی با رئيس مؤسسه تحقيقات واكسن و سرم‌سازی رازی و استماع گزارش عملكرد و برنامه‌های آتی، پيشنهادات نمايندگان درخصوص طرح اصلاح قانون حفظ كاربری اراضی زراعی و باغ‌ها را نیز بررسی خواهند کرد.




۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن