تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802740024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پایداری‌ها بازنده بزرگ اسفند 94/ شورش اصول گرایان علیه تندروها


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: پایداری‌ها بازنده بزرگ اسفند 94/ شورش اصول گرایان علیه تندروها
اصول‌گرایان همچنان نگران رفتار جبهه پایداری در انتخابات آینده هستند. جبهه پایداری به دلیل سابقه‌ای که در انتخابات گذشته مجلس داشتند و همچنین رفتار سیاسی آنها در مجلس نهم باعث شده است تا بخشی از جریان اصول‌گرایی به این جریان سیاسی مشکوک باشند.


مصطفی داننده: حدود دو ماه دیگر تا انتخابات مجلس دهم زمان باقی است و اصول‌گرایان همچنان در حال رایزنی برای رسیدن به یک لیست واحد برای اسفند 94 هستند. در این میان بخشی از اصول‌گرایان به شدت نگران حضور جبهه پایداری در روند وحدت هستند و اعتقاد دارند این گروه عهد شکن می‌تواند در لحظات آخر بازی اصول‌گرایان را بهم بریزد. احمد توکلی نماینده شناخته شده جریان اصول‌گرا در مجلس‌های «هفتم، هشتم و نهم» در همین ارتباط می‌گوید:« به نظر من پاشنه آشیل ائتلاف اصولگرايان، جبهه پایداری است که می تواند شب آخر لیستی را بدهد که تعدادی را حذف کند و افراد خودش را اضافه کند و در نتیجه برخی رای نیاورند و رای آنها شکسته شود. این اقدامی است که در مجلس قبلی انجام دادند.» احمد کریمی اصفهانی عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز به جریان‌های حامی احمدی‌نژاد همچون پایداری و ایثارگران نیز خوشبین نبوده و معتقد است که این دو جریان به دلیل سهم‌خواهی، وحدت اصولگرایان در انتخابات پیش‌رو را مشکل کرده‌اند. وی می‌گوید:«بخشی از اصولگرایان هستند که فکر می‌کنند فقط به تنهایی آنها اصولگرا هستند و دیگران را تنها از نظر تاکتیکی قبول دارند. مثلا پایداری و ایثارگران در مصاحبه‌هایشان هم گفته اند که اگر «چهره انقلابی» هم هست، این ها هستند و تنها این افراد برای نظام دلسوزی می‌‌کنند. در جمع هم که قرار می‌گیرند بر اینگونه نظریات خود پافشاری می‌کنند. اگر مشکلی هم پیش بیاید با توجه به حضور این افراد است.» این سخنان نشان می‌دهد که اصول‌گرایان همچنان نگران رفتار جبهه پایداری در انتخابات آینده هستند. جبهه پایداری به دلیل سابقه‌ای که در انتخابات گذشته مجلس داشتند و همچنین رفتار سیاسی آنها در مجلس نهم باعث شده است تا بخشی از جریان اصول‌گرایی به این جریان سیاسی مشکوک باشند. در کنار این افراد طیف نزدیک به لاریجانی نیز از روز اول مخالف حضور پایداری‌ها در ماجرای وحدت بودند و به خاطر همین وارد سازوکار وحدت نشدند. آنها بر این باور هستند که نمی‌شود با کسانی که سال‌ها برهم زننده اصل وحدت در جریان اصول گرایی بودند به وحدت رسید و گذشته را به همین راحتی فراموش کرد. جریان نزدیک به لاریجانی ، پایداری‌ها و شخص آیت‌الله مصباح یزدی را عامل بسیاری از ناهنجاری‌های سیاسی درون جریان اصول گرایی می‌دانند. این گروه هنوز نتوانسته است ماجرای حمله به علی لاریجانی در جریان سخنرانی 22 بهمن در حرم حضرت معصومه را فراموش کنند و اعتقاد دارند که این افراد هیچگاه عوض نخواهند شد و نمی‌توانند رفتار تند خود را کنار بگذارند. همین نگاه منفی باعث شده است تا در آستانه انتخابات مجلس دهم، گفتمان تازه‌ای در جریان اصول گرایی علیه جبهه پایداری شکل بگیرد. به نظر می‌رسد در روندی که در حال طی شدن است جایی در لیست اصول گرایان برای جریان‌های تندرو از قبیل جبهه پایداری وجود ندارد. پایداری‌ها و چهره‌های نزدیک به آنها به شرط تایید صلاحیت شدن باید خود را آماده حضور در انتخابات با لیستی جداگانه کنند، لیستی که به نظر می‌رسد لقب شکست خوردگان بزرگ را یدک بکشند. پایداری‌ها سال‌هاست که متهم به تندروی است و این روزها مردم نشان داده‌اند علاقه‌ای به تندروی ندارند و اعتقاد دارند عقلانیت تنها راه نجات کشور است.



۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن