تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سخن چون دواست، اندکش سودمند و زیادش کشنده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803097034




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سخنگوی شورای نگهبان:حضور نیافتن در آزمون خبرگان به معنای ردصلاحیت نیست/نظر نهایی با فقهای شورای نگهبان خواهد بود


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



سخنگوی شورای نگهبان:حضور نیافتن در آزمون خبرگان به معنای ردصلاحیت نیست/نظر نهایی با فقهای شورای نگهبان خواهد بود
به‌دنبال برگزاری آزمون علمی انتخابات خبرگان، سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگویی در مورد وضعیت غایبان این آزمون گفت: آزمون ابزاری برای تصمیم‌گیری و کنترل علمی نامزدهاست، اما حضور نیافتن در این آزمون به معنای ردصلاحیت آنان نیست و نظر نهایی با فقهای شورای نگهبان خواهد بود.
روز نو : به‌دنبال برگزاری آزمون علمی انتخابات خبرگان، سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگویی در مورد وضعیت غایبان این آزمون گفت: آزمون ابزاری برای تصمیم‌گیری و کنترل علمی نامزدهاست، اما حضور نیافتن در این آزمون به معنای ردصلاحیت آنان نیست و نظر نهایی با فقهای شورای نگهبان خواهد بود.


به گزارش روزنو، نجات‌الله ابراهیمیان افزود: باید منتظر طرح پرونده‌ نامزدها در موقع مناسب باشیم و نمی‌توان از حالا در مورد هیچ‌یک از افراد قضاوت کرد چون آزمون ابزاری برای تصمیم‌گیری نهایی فقهای شورای نگهبان است. وی با تاکید بر این‌که تمامی نامزدهایی که برای حضور در انتخابات خبرگان رهبری ثبت‌نام کرده‌اند اشخاص فاضل و عالمی هستند، یادآور شد: هنوز در مورد تصمیم شورای نگهبان، نه به تصریح و نه به کنایه مطلبی گفته نشده است.
حضور نیافتن در آزمون، به معنای ردصلاحیت نیست


وی که با جام جم گفتگو می کرد، گفت: آقایان شورای نگهبان در آخرین تصمیم خود اعلام کردند ابزار سنجش علمی، شرکت در آزمون کتبی است تا مشخص شود که اجتهاد وجود دارد، لذا در اطلاعیه‌ای که خودش دعوت‌نامه محسوب می‌شد، این مطلب را اعلام کردند. بنابراین برای هیچ‌یک از عزیزان نامزد دعوت‌نامه فردی ارسال نشد و ارسال پیامک هم یک اقدام احتیاطی بود.


ابراهیمیان درباره برخی نقل‌قول‌ها از وی که حضور نیافتن نامزدها در آزمون به معنای انصراف آنان از نامزدی است، افزود: از من سوال شد که آیا حضور نیافتن در آزمون به معنی انصراف است که پاسخ دادم خیر، چون انصراف آیین ویژه‌ای دارد که باید به‌ صورت کتبی اعلام شود، اما شرکت نکردن در آزمون به معنای انصراف از نامزدی نیست.


سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: فقهای شورای نگهبان برای احراز صلاحیت‌ها، سازوکاری به اسم آزمون را طراحی کرده‌اند و با حضور نیافتن این عزیزان در آزمون ابزار کنترل صلاحیت علمی از شورای نگهبان سلب شده، اما این‌که فقهای شورای نگهبان تصمیم دیگری خواهند داشت یا خیر، تا آنجا که قانون تاکید کرده، در اختیار شورای نگهبان است.


وی با بیان این‌که به عنوان سخنگوی شورای نگهبان نمی‌تواند پیش‌بینی خاصی درباره پرونده صلاحیت‌ها داشته باشد، افزود: تصمیم نهایی در حیطه اختیارات شورای نگهبان است و صحبت کردن در مورد احراز یا عدم احراز صلاحیت‌ها هنوز زود است.


ابراهیمیان گفت: با حضور نیافتن در آزمون، ابزاری که برای کنترل علمی پیش‌بینی شده بود دیگر قابل استفاده نیست و فقهای شورای نگهبان تراز علمی برای سنجش نامزد‌ها نخواهند داشت، اما این اقدام به معنی ردصلاحیت نیست و باید منتظر طرح پرونده‌ها در موقع مناسب و نظر فقهای شورای نگهبان باشیم.


سخنگوی شورای نگهبان در بخشی دیگر از این گفت‌وگو در مورد ردصلاحیت برخی نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی در هیأت‌های اجرایی نیز گفت: طبق قانون به هیچ وجه نمی‌توان این امکان را نادیده گرفت، زیرا اگر از نمایندگان موجود، اسناد و مدارک مستندی به‌دست آید که اعمالی از آنان سرزده که مصداق از دست دادن شرایط باشد، قطعا مدنظر قرار خواهد گرفت و ممکن است شورای نگهبان مانع حضور آنان در انتخابات شود.


وی افزود: باید پرونده هر فرد با توجه به شرایط، جهت اتخاذ تصمیم مورد بررسی قرار گیرد. بنابراین از حیث قواعد، ردصلاحیت نمایندگان فعلی هم غیرممکن نیست.




تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن