تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821112436




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرسپوليسي‌ها به اوت نزنند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پرسپوليسي‌ها به اوت نزنند
شنيدن خبر برپايي اردوي تداركاتي پرسپوليس در امارات و تركيه آن هم در روزهايي كه كشورهاي عربي منطقه به رهبري عربستان از هر گونه تلاشي براي به انزوا كشاندن فوتبال ايران دريغ نمي‌كنند، همه را شوكه كرده است.
نویسنده : فريدون حسن 


شنيدن خبر برپايي اردوي تداركاتي پرسپوليس در امارات و تركيه آن هم در روزهايي كه كشورهاي عربي منطقه به رهبري عربستان از هر گونه تلاشي براي به انزوا كشاندن فوتبال ايران دريغ نمي‌كنند، همه را شوكه كرده است.
راستش را بخواهيد با سياست‌هايي كه اين دو كشور در پيش گرفته‌اند اين روزها امارات و تركيه در تخاصم با ايران فرقي با هم ندارند پرسپوليسي‌‌ها ابتدا قرار بود در امارات  اردو بزنند، كشوري كه بلافاصله پس از دستور عربستان مثل يك نوكر و جيره‌خوار شروع به سنگ‌اندازي و اظهارات سخيف عليه ايران بزرگ و پرافتخار كرد و روابطش را نيز به پايين‌ترين سطح ممكن كاهش داد.
پرسپوليسي‌ها حتماً در پاسخ خواهند گفت كه اين سفر و اردو پيش از ايجاد تنش ميان ايران و عرب‌هاي حاشيه خليج هميشه فارس برنامه‌ريزي شده است، ولي حرف بر اين است كه امروز آنها شمشير را براي ايران از رو بسته‌اند، بنابراين فقط يك راه وجود دارد و آن نيست جز اينكه اين سفر لغو و اردوي پرسپوليس در داخل كشور برگزار شود، بدون ترديد در جاي جاي ايران پهناور و چهار فصل مي‌توان مناطقي را يافت كه اگر از امارات بهتر نباشد چيزي كمتر نخواهد داشت.
در خصوص تركيه و سياست‌‌هاي  حمايتي اين كشور از تروريست‌‌هاي  حاضر در منطقه هم كه مسئله كاملاً روشن است.  حضور در اين كشور و هزينه اردوها يعني كمك مستقيم به دشمنان قسم‌خورده اسلام و ايران.
بحث بازي‌‌هاي  رسمي و ديدارهاي بين‌المللي كاملاً از اين موضوع جداست و البته بايد منتظر واكنش AFC در اين خصوص بود ولي قصه اردوي تداركاتي و برخي سفرهاي تمريني و تفريحي كاملاً متفاوت است و بايد از سوي هر باشگاهي به خصوص پرسپوليس كه امروز اين برنامه را پيش رو دارد، جلوي آن گرفته شود. در مرحله بعدي، اين مسئله بايد توسط فدراسيون فوتبال، وزارت ورزش و شوراي برون مرزي آن به دقت مورد بررسي قرار گيرد و از بروز آن جلوگيري شود.
قرار نيست كه به خاطر روند آماده‌سازي يك تيم، غرور ملي و آبروي يك كشور مورد بازيچه قرار گيرد و خداي ناكرده خدشه‌دار شود، بنابراين پرسپوليسي‌ها بايد با اتخاذ يك تصميم بهتر و برپايي اردوي داخلي تمام حاشيه‌‌هاي  به وجود آمده را از بين ببرند و به هم‌پيمانان عربستان در اين راه نشان دهند كه صداي ورزش ايران در محكوم كردن اقدامات سياسي آنها در زمين ورزش كاملاً يكي و پرقدرت است و قرار نيست كسي يا باشگاهي خلاف آن را بگويد يا اجرا كند.
مسئولان پرسپوليس بايد به هوش باشند كه در چنين برهه حساسي به اوت نزنند و خلاف تصميم فوتبال ايران عمل نكنند، پرسپوليسي‌ها بايد هوشيار باشند كه در هياهوي به راه افتاده از سوي كشورهاي عربي منطقه و حاميانشان، اين ايران است كه به عنوان جزيره امن منطقه خاورميانه مي‌تواند امنيت كامل بازي‌ها و مسابقات و حتي اردوهارا برقرار كند و در مقابل اين كشورها هستند كه بايد امنيت تيم‌‌ها و باشگاه‌‌هاي  ما را در سفر به كشورشان زير حجم گسترده حملات تروريستي داعش و تكفيري‌ها تضمين كنند؛ مسئله‌اي كه پرسپوليسي‌ها با برگزاري اردوي تداركاتي در امارات يا حتي تركيه عملاً خلاف آن را نشان مي‌دهند و باعث وقيح‌تر شدن اين كشور و بقيه در منطقه خواهد شد.
اين هياهو و حاشيه نيز مانند تمام حواشي قبلي كه از سوي اين كشورها عليه ورزش ايران به راه افتاده تمام مي‌شود، ولي پرسپوليسي‌ها بايد مراقب باشند كه نكند به عنوان تيم پرهوادار فوتبال ايران، بازنده اين جريان نام بگيرند و سرشكستگي براي هوادارانشان به بار بياورند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن