واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: قم : فضای مجازی از جمله حوزه هایی است که مذهب باید حضور جدی در آن داشته باشد؛ به خصوص دین اسلام که صاحب شریعت است و برای تمام مراحل زندگی انسان ها برنامه دارد. سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در سومین نشست گروه های تبلیغ نوین در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی قم، افزود: اگر از ظرفیت های موجود به درستی استفاده نشود، کوتاهی کرده ایم و زمینه های فرهنگی را به دست دیگران سپرده ایم.وی تاکید کرد: باید با بهره گیری از روش های نوین تبلیغ به صورت حساب شده در فضای مجازی حضور داشته باشیم و در این بازار مکاره مغازه های لازم را باز کنیم. فیروزآبادی اضافه کرد: در فضای مجازی افراد با عقاید منافی و متفاوت از یک سو و افرادی با افراطی گری و بی تفاوتی از سوی دیگر حضور دارند که باید بتوان با فکر مناسب این عرصه را مدیریت کرد. دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه بیش از 90 درصد مشترکان شبکه های اجتماعی در ایران، در حوزه سرگرمی فعالیت دارند، افزود: این امر به دلیل کمبود ارائه محتوا و مطالب متقن و علمی در این فضاست.در این فضا که ظرفیت زیادی دارد، باید فعالانه حضور داشته باشیم و از حضور منفعلانه اجتناب کنیم.وی به آمار تعداد مخاطبان شبکه های اجتماعی اشاره کردوگفت: در ایران تلگرام با 21 میلیون مخاطب در جایگاه اول، واتساپ با 18 میلیون، لاین و وایبر با 9 میلیون، ایمو 6 میلیون، تانگو پنج میلیون و بیسفون 5/2میلیون در جایگاه های بعدی قرار دارند.فیروزآبادی اضافه کرد: در ایران، شبکه هایی که شاخصه غیردینی دارند، بیش از یک میلیون و 740 هزار نفر مخاطب دارند. وی با بیان اینکه حدود 64 درصد مردم تهران عضو شبکه های پیام رسان هستند، گفت: بیش از 50 درصد این افراد بیش از یک ساعت در طول روز را به این شبکه ها اختصاص می دهند و با محیط اطراف قطع ارتباط می کنند. به گفته وی، شبکه های اجتماعی مانند کلوپ و آپارات در ایران که در حال شکل گیری است، با وجود عدم حمایت های دولتی، حرکات خوبی دارند و توانسته اند میزان مخاطب بالایی جذب کنند. * 18 میلیون کاربر بازی های رایانه ای وی با اشاره به اینکه 18 میلیون کاربر بازی های رایانه ای در ایران وجود دارد، اضافه کرد: 60 درصد این افراد پسر هستند و 99 درصد بازی های فضای مجازی، غیر ایرانی است.وی با بیان اینکه 85 درصد کاربران بازی های رایانه ای مجرد هستند، افزود: میانگین سنی این افراد 16 سال و به طور میانگین روزانه 54 دقیقه در این فضا سرگرم بازی هستند. رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اینکه 104 شرکت در آمریکای شمالی اقدام به تولید بازی رایانه ای می کنند، گفت: هالیوود که بخش زیادی از فیلم ها را می سازد سالانه 9 میلیارد دلار درآمد دارد، در حالی که درآمد آمریکا از ساخت بازی های رایانه ای، 76 میلیارد دلار است.
جمعه ، ۱۸دی۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: اطلاعات]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]