تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن كم خوراك است و منافق پرخور.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818827174




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه موقت بیرجند: رهبر انقلاب بر توجه مسئولان در مقابل حیله‌های دشمن تاکید کردند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امام جمعه موقت بیرجند:
رهبر انقلاب بر توجه مسئولان در مقابل حیله‌های دشمن تاکید کردند
امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان بر حفظ هوشیاری و توجه مسئولان در رعایت حق‌الناس و مراقبت بر حیله‎های دشمن تاکید داشتند.

خبرگزاری فارس: رهبر انقلاب بر توجه مسئولان در مقابل حیله‌های دشمن تاکید کردند



به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن مشرفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیرجند اظهار داشت: افراد بدخواه و دشمنان جنی و انسی با افرادی که دارای شخصیت، علم، اراده و تشخیص باشند نمی‌توانند ضرر وارد کنند.
وی افزود: دشمن وقتی طمع حمله به افراد و جوامع را دارد ابتدا به سراغ شخصیت‌های ضعیف می‌رود و سعی می‌کند فرد یا جامعه را از درون از هم بپاشد و نابود کند.
امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به آیه 105 سوره مائده مبنی بر اینکه خداوند بر حفظ شخصیت مومنان تاکید دارد، گفت: هر چند این آیه بر حفظ شخصیت فردی تاکید می‌کند ولی اسلام بر حفظ شخصیت جامعه و خانواده نیز تاکید فراوان دارد.
مشرفی تصریح کرد: ما در مقابل جنگ نرم وظیفه داریم خودمان را از درون تقویت کنیم یعنی هم شخصیت فردی، هم خانوادگی و هم اجتماعی خود را قوی و مستحکم کنیم، زیرا همان‌طور که جنگ سخت مستلزم یک سری وسایل و امکانات است جنگ نرم نیز نیازمند ابزارهای مناسب خود برای دفاع است.
وی با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع) که فرمودند ای فرزند آدم همه هستی تو همین چند روز عمرت است که خدا به تو مهلت داده و هر روز که می‌گذرد بعضی از هستی تو از بین رفته است، گفت: انسان با هر روز بیدار شدن از خواب گویا دوباره متولد شده است پس می‌تواند با تصمیم جدی روزی سرشار از فضیلت، کمالات و پیشرفت را برای خود رقم بزند.
امام جمعه موقت بیرجند به برخی آسیب‌های اجتماعی در جامعه از جمله اعتیاد اشاره کرد و افزود: در سالیان گذشته تعداد اندکی از مردم گرفتار این آسیب‌ها بودند و رسانه‌ها این افراد را به عنوان آینه عبرت به سایر مردم نشان می‌دادند ولی امروز در یکی از پارک‌های تهران شماری زیادی از این افراد وجود دارند که روز به روز هم بر شمار آنان افزوده می‌شود. 
مشرفی تاکید کرد: علاوه بر مسئولان باید مردم هم باید به این اعضای جامعه امدادهای فوری برسانند زیرا افزایش این افراد سبب قبح‌زدایی از کارهایشان است و این امر منجر به هنجار شدن این ناهنجاری‌ها می‌شود و وقتی ناهنجاری‌هایی همچون مواد مخدر، ماهواره و شبکه‌های اجتماعی تبدیل به هنجار شد دیگر کنترل و جمع کردن آنها بسیار سخت می‌شود.
وی با بیان اینکه امروز خطر از داخل خانواده‌های ما را تهدید می‌کند و همه باید برای حفظ خانواده و کشورمان وارد میدان شویم، افزود: روش کسانی که قصد نابودی و وابستگی افراد را دارند به این نحو است که ابتدا به فرد به مقدار لازم مواد اعتیادزا می‌دهند و وقتی او را وابسته به خود کردند هر کاری که خواستند از او می‌خواهند تا انجام دهد.
امام جمعه موقت بیرجند در ادامه روش مقابله با این اقدام دشمن را تقویت اراده و عزم فردی دانست و گفت: هرکس باید تکلیف خود را با خود مشخص کند باید تصمیم و اراده خود را نسبت به هدف آسمانیش بگیرد.
مشرفی با بیان اینکه البته در شرایط کنونی دشمن مدام در حال وارد کردن شبهه‌هایی در زمینه‌های دینی، سیاسی، فرهنگی و حتی نظامی است، تاکید کرد: هر چقدر اقتدار ایران اسلامی بیشتر می‌شود ترفندهای دشمن برای فریب مردم و به ویژه جوانان هم بیشتر می‌شود از این‌رو جوانان ما نیاز به روشنگری دارند.
وی با بیان اینکه راه سعادت برای بشریت باز است و انسان دارای اختیار، عقل، دلیل و حجت است، تصریح کرد: بنابراین هر کس که بخواهد دنیا را انتخاب کند خداوند به او به هر میزان خواهد داد ولی در نهایت فرجام او جهنم است ولی کسی که آخرت را انتخاب کند در حالیکه مومن باشد و برای آخرت خود تلاش کند خدا سعیش را بی‌پاسخ نمی‌گذارد و از بنده مومن خود پشتیبانی می‌کند.
امام جمعه موقت بیرجند در خطبه دوم نماز جمعه این هفته بیرجند به برخی از مناسبت‌های هفته پیش‌رو اشاره کرد و گفت: 19 دی‌ماه سالروز قیام خونین مردم قم در اعتراض به مقاله ساواک درباره امام خمینی(ره) است که بعد از این قیام اربعین‌هایی در سراسر کشور بر پا شد که از حاصل این قیام‌ها نهال انقلاب بارور شد و به ثمر رسید.
مشرفی ادامه داد: 20 دی‌ماه سالروز شهادت میرزا تقی‌خان امیرکبیر، 22 دی‌ماه سالروز ترور شهید مصطفی احمدی‌روشن دانشمند جوان و بسیجی مخلص است که یک نقطه اعتماد و کمک به نظام جمهوری اسلامی ایران بود.
وی به 22 دی‌ سالروز تشکیل شورای انقلاب اسلامی و 24 دی سالروز انتصاب امام خامنه‌ای(مدظه‌العالی) به امامت جمعه تهران اشاره کرد.
امام جمعه موقت بیرجند همچنین به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در این دیدار از نماز جمعه به‌ عنوان قرارگاه ایمان، تقوا و بصیرت یاد کردند. مشرفی خاطرنشان کرد: وجود 845 پایگاه نماز جمعه شیعیان و برادران اهل سنت در کشور از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است.
وی به تاکید رهبر انقلاب به انتخابات پیش‌رو نیز اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری بر حق‌الناس در انتخابات، وظیفه خطیر مسئولان و حضور حداکثری مردم در انتخابات اسفندماه تاکید فراوان داشتند.
گفتنی است: نمازگزاران بیرجندی بین دو نماز ظهر و عصر با شعارهای "مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، مرگ بر آل‎سعود، شیخ النمر شهید راه دین شد خون به دل تمام مسلمین شد"  شهادت آیت‌الله نمر به دست رژیم سفاک آل‎ سعود را به شدت محکوم کردند.

94/10/18 - 15:40





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن