تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودتان را بر خوش اخلاقى تمرين و رياضت دهيد، زيرا كه بنده مسلمان با خوش اخلاقى خود به در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819491997




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موضع جدید آمریکا در قبال سوریه/ اظهارات رئیس جدید «موساد» درباره ایران


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: موضع جدید آمریکا در قبال سوریه/ اظهارات رئیس جدید «موساد» درباره ایران
خودزنی عربستان با توسل به جنگ نفتی علیه ایران، برخورد دوگانه سعودی ها با فاجعه منا و وقایع اخیر سفارتشان در تهران، سفر وزیر خارجه سعودی به پاکستان با موضوع ایران، موضع جدید آمریکا در قبال سوریه و اظهارات رئیس جدید موساد درباره ایران، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۵۹۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ - 07 January 2016



موضع جدید آمریکا در قبال سوریه/ اظهارات رئیس جدید «موساد» درباره ایران
خودزنی عربستان با توسل به جنگ نفتی علیه ایران، برخورد دوگانه سعودی ها با فاجعه منا و وقایع اخیر سفارتشان در تهران، سفر وزیر خارجه سعودی به پاکستان با موضوع ایران، موضع جدید آمریکا در قبال سوریه و اظهارات رئیس جدید موساد درباره ایران، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. 



به گزارش «تابناک»، امروز نیز بخش مهمی از مطالب مطبوعات و رسانه های بین المللی به موضوعات مربوط به تنش در روابط ایران و عربستان و ابعاد و پیامدهای آن اختصاص دارد. خبرگزاری «اسپوتنیک» در مطلبی به بررسی دیدگاه کارشناسان غربی درباره جنگ نفتی پرداخته که سعودی ها پس از وقایع اخیر، آن را علیه ایران تشدید کرده اند و می نویسد این جنگ نفتی، در واقع نوعی خودزنی از سوی سعودی ها به شمار می رود. در این مطلب آمده که برخي رسانه هاي آمريکايي گزارش دادند بي ترديد قرباني اصلي جنگي نفتي که عربستان آن را شعله ورکرده است ، اقتصاد اين کشور خواهد بود. اين رسانه هاي افزودند عربستان با هدف حذف رقباي خود در بازار نفت ، مقادير زيادي از نفت خام خود را به بهاي ناچيز در بازارهاي جهاني عرضه مي کند. وزارت دارايي عربستان اعلام کرد کاهش شديد بهاي نفت سبب شد بودجه آن کشور درسال 2015 با کسري 98 ميليارد دلاري همراه باشد.


*****


روزنامه «رای الیوم» در مطلبی با اشاره به رویکرد دوگانه سعودی ها در قبال فاجعه منا و وقایع اخیر در سفارت این کشور در تهران، می نویسد ممکن است تصاوير منتشر شده از حادثه حمله به سفارت و کنسولگري عربستان، از نظر مقامات سعودي تحريک آميز و غير قابل توجيه باشد، اما هرچه باشد مقامات ايراني اولاً بر مشکوک بودن حادثه و حضور عوامل نفوذي در اين قضيه تأکيد کرده اند و ثانياً بدون فوت وقت، نسبت به آن ابراز تاسف کردند و قول دادند عوامل آن را مورد پيگرد قرار دهند. اما عربستان در موارد مشابه، از جمله مسئله فوت هزاران حاجي در منا - که بخش زيادي از آنان ايراني بودند- کاملاً برعکس عمل کرد. آل سعود به جاي پاسخگويي، همه کساني را که خواهان مشخص شدن سرنوشت حجاج خود بودند، به دخالت در امور داخلي عربستان و تهديد استقلال و حاکميت آن متهم کرد.


*****


برنامه سفر وزیر خارجه عربستان به پاکستان و گفت و گو درباره ایران، موضوعی است که مورد توجه «بلومبرگ» قرار گرفته است. بر اساس گزارش این شبکه، مقامات پاکستان با وزیر خارجه عربستان که قرار است به این کشور سفر کند درباره ایران رایزنی خواهند کرد. پاکستان، در سفر عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان به اسلام‌آباد، برای ترمیم روابط تهران و ریاض تلاش خواهد کرد. عادل الجبیر سفر دو روزه به این کشور را بعد از ورود عده‌ای از معترضان ایرانی به سفارت عربستان در تهران معلق کرده بود. پاکستان نگران است که افزایش تنش‌ها میان تهران و ریاض می‌تواند به افزایش بی‌ثباتی در خاک این کشور که در معرض تهدید داعش قرار دارد منجر شود. سرتاج عزیز، مشاور نخست‌وزیر پاکستان در مسائل خارجی هفته جاری به پارلمان این کشور گفت که عربستان و ایران، هر دو کشورهای دوست پاکستان هستند. 


*****


در میان دیگر موضوعات، شبکه خبری «المیادین» از موضع جدید دولت آمریکا درباره سوریه خبر داده است. بر اساس گزارش این شبکه، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده با نظر دولت سوریه برای تعیین سرنوشت سیاسی این کشور به وسیله مردم سوریه موافق است و واشنگتن زمان بندی مشخصی برای ترک قدرت از سوی بشار اسد ندارد. در بیانیه روز چهارشنبه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «باید موسسات دولت سوریه را حفظ و انتخابات را در حین مرحله انتقالی اجرا کرد». وزارت خارجه آمریکا افزوده ارتش سوریه یکی از موسساتی است که حفظ آن ضرورت دارد و زمان رفتن بشار اسد نیز در چشم انداز دولت آمریکا هنوز مشخص نیست. بر اساس جدول زمانی موجود، انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی سوریه در اوت 2017 برگزار خواهد شد و حکومتی انتقالی برای اداره کشور در آن دوره تشکیل خواهد شد.


*****


در نهایت، خبرگزاری فرانسه اظهارات رئیس جدید سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل (موساد) را بازتاب داده که ایران را اولویت اصلی این سازمان دانسته است. يوسي کوهن، رئيس جديد موساد در سخناني به مناسبت دريافت سمت جديد خود گفت: «ايران و برنامه هسته اي آن چالش بزرگ موساد به شمار مي آيند». دفتر بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم اسرائیل در بيانيه اي با اعلام اين خبر به نقل از کوهن افزود: «تهديد ايران با وجود توافق هسته اي اخير چالش اصلي ما به شمار مي آيد و بدون ترديد با خود اين توافق اين تهديد بيشتر قابل لمس شده است. ايران به درخواست خود براي نابودي اسرائيل ادامه مي دهد و همچنين نوسازي توانمندي نظامي خود را به موازات تقويت نفوذ خود در منطقه ما دنبال مي کند. 

























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن