تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نيّت خوب، برخاسته از سلامت درون است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802776805




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عارف قطعا سرلیست اصلاح‌طلبان از تهران است/ بهمن ماه؛ زمان آغاز فعالیتهای اولیه برای تنظیم لیست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: عارف قطعا سرلیست اصلاح‌طلبان از تهران است/ بهمن ماه؛ زمان آغاز فعالیتهای اولیه برای تنظیم لیست
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی می‌گوید: بهمن ماه، زمان آغاز فعالیتهای اولیه برای تنظیم لیست انتخاباتی جریان اصلاح‌طلبی خواهد بود.

عارف قطعا سرلیست تهران و کارگزاران یکی از اعضای اصلی شورای سیاست‌گذاری است/اعتدال و توسعه روحانی را پشتیبان معنوی خود قلمداد می‌کند
خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان با محمدجواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی درباره انتخابات و فعالیتهای اصلاح طلبان در این مقطع زمانی به گفت و گو نشسته است.

حق شناس می‌گوید:
**عارف قطعا سرلیست تهران خواهد شد. **کارگزاران یکی از اعضای اصلی شورای سیاست‌گذاری بوده و همواره در جلسات این شورا نماینده داشته است.


**اعتدال و توسعه خود را حامی روحانی دانسته و روحانی را پشتیبان معنوی خود قلمداد می‌کند.


**کنار رفتن عارف از جبهه اصلاحات یکی از فرصت‌های مهم برای روحانی بود تا رأی‌ها را به سمت خود جذب کند.


**در فضایی که فعالیت‌ها براساس رقابت سالم و توانایی‌ها صورت می‌گیرد نباید از واژه‌ای مانند جریان انحرافی استفاده کرد.
 در ادامه، گفت و گوی مشروح ما با عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی را می‌خوانید:
* آقای حق شناس در حال حاضر وضعیت شورای عالی اصلاح‌طلبان چگونه است؟از مهر ماه امسال در سپهر سیاست ایران شاهد تولد یک نهاد عالی اصلاح‌طلبی به نام شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاحات بودیم.جریان اصلاحات با توجه به کسب موفقیت در انتخابات 92 و مشاهده گرایش نسبت به تحول تلاش کرد تا گام دوم را برای برنامه منسجم‌تر و هدفمندتری بردارد از این رو خود را برای انتخابات اسفند 94 آماده کرد.بر این اساس، مجموعه‌ای از احزاب اصلاح‌طلب با نام شورای هماهنگی  اصلاحات تحت عنوان گروه‌های 18 گانه فعالیتشان را آغاز کردند، با فاصله چند ماه بعد از انتخابات، فعالیت کمیته انتخابات احزاب اصلاح‌طلب با حضور تمامی دبیران کل احزاب آغاز شد.یکی دیگر از اتفاقات این فعالیت، شکل‌گیری نمادهای استانی در احزاب بود که همزمان با آن شاهد شکل‌گیری نهاد دیگری به نام شورای راهبردی با مسئولیت موسوی لاری وزیر دولت اصلاحات بودیم. در آن مقطع، شورای راهبردی نیز فعالیت انتخاباتی خودش را در سطح کشور آغاز کرد که بعدا موازی‌کاری این دو تشکل موجب بروز اختلافاتی شد که بر اساس آن، طرفین به این تصمیم رسیدند که به جای ادامه کار موازی بهتر است منسجم و هماهنگ فعالیت کنند.رئیس دولت اصلاحات از این تصمیم استقبال کرد  و ما شاهد شکل‌گیری و اقدام همراستای این دو تشکل شدیم لذا احزابی که در گذشته عضو این مجموعه نبودند، به آن اضافه شدند که از جمله آنها می توان به حزبهایی مثل ندای ایرانیان، اتحاد ملت و اعتدال و توسعه اشاره کرد.
در آن مقطع، عارف با شورای مشورتی خودش فعالیت انتخاباتی را آغاز کرد. فعال شدن دفاتر این شورا در سطح استان‌ها، اتاق فکر و شورای سیاست گذاری، همچنین بخش جوانان و بانوان جزء مواردی بود که توسط عارف پیگیری شد.نهایتا در آبان ماه امسال شاهد ادغام و انسجام این سه جریان اصلاح‌طلب بودیم، علاوه بر این موارد ضلع چهارمی که مربوط به جبهه اصلاح‌طلبان ایران بود نیز با مسئولیت بنده به این مجموعه اضافه شد و نهایتا شورای سیاست‌گذاری اصلاحات شکل گرفت.
در گام اول ترکیبی از هیئت‌رئیسه این جریانها یعنی موسوی لاری از شورای راهبردی و غریبانی از شورای هماهنگی اصلاحات و عارف شکل گرفت و آیین‌نامه‌ای برای این شورا تنظیم شد، همچنین با فاصله دو هفته‌ای هیئت رئیسه جدید شورا انتخاب شد که بر این اساس عارف بعنوان رئیس و به اتفاق آرا موسوی تبریزی و موسوی لاری بعنوان نواب رئیس انتخاب شدند. در ساز و کار این شورا 3 کمیته دائم تعریف شدند؛ کمیته استان‌ها، کمیته سیاست‌گذاری و کمیته رایزنی و داوری که ترکیب 42 نفره‌ای بین این سه کمیته تقسیم شد.برای کمیته استان ها براساس مناطق، تقسیم‌بندی صورت گرفت که مرعشی بعنوان رئیس و منتجب‌نیا بعنوان نایب رئیس انتخاب شدند، در کمیته سیاست‌گذاری نیز کمالی رئیس و حکیمی پور بعنوان نایب رئیس شدند و همچنین در کمیته رایزنی و داوری رهامی و کواکبیان بعنوان نواب رئیس، از بانوان نیز کولایی و مخبری بعنوان منشی هیئت‌رئیسه انتخاب شدند.شورای سیاست‌گذاری توانست در وهله اول آیین نامه های اجرایی و هماهنگی را تدوین کند و در نهایت حدود 11 منطقه در کشور شکل گرفت که شامل تمامی استان‌ها بود. این آیین نامه به سرعت برای تمامی استان‌ها تعریف شد که حضور چهره‌های شاخص اصلاحات استان‌ها و تهران را در میز مناطق شاهد بودیم.اعضای میز مناطق  حدود 7  الی 10 نفر بودند و در مدت اندک توانستیم همایش سراسری با مسئولان میزهای استانی برگزار کنیم که در دفتر مجمع روحانیون مبارز با حضور هیئت رئیسه، عارف ، موسوی لاری و دیگر چهره های اصلاح‌طلب این مجموعه شکل گرفت. در حال حاضر در اکثر استان‌ها حوزه‌های استانی شورای عالی سیاست‌گذاری شکل گرفته است.شورای عالی سیاست‌گذاری در بسیاری از حوزه‌های انتخابیه استان‌ها انسجام خودش را حفظ  کرده است. مبنای فعالیت شورای سیاست‌گذاری تأکید بر حفظ ساختار جریان اصلاح طلبی با وحدت، انسجام و اجماع بوده است همچنین تلاش شد تا با حداقل دخالت از سوی مرکز آنچه که نیروهای اصلاح طلب در سطح استان به توافق می‌رسند با تأکید بر معیارهای اصلاح طلبی، رأی آوری و کارآمدی چهره‌های شایسته برای حضور در جایگاه دفاع از منافع مردم معرفی شوند.همچنین اصلاح‌طبان با پرهیز از تنش و اختلاف در میان خودشان و با حفظ احترام به رقبا و تأکید بر کارآمدی، دوشاخصه مورد نظر امام خمینی(ره) مبنی بر "مجلس در رأس امور است" و "مجلس عصاره فضایل ملت است" را مورد توجه شورای سیاست‌گذاری قرار دادند. 

جریان اصلاح‌طلبان تجربه خوبی در سال 92 بدست آورد و سعی دارد آن را به انتخابات سال 94 منتقل کند برهمین اساس، امروز جریان اصلاح طلب از انسجام قابل قبولی برخوردار است.


*وضعیت ستادهای شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در استان‌ها چگونه است؟در شورای سیاستگذاری، سیاست‌ها بررسی و با کار کارشناسی تعیین می‌شوند. در ادامه، سیاست‌ها به شکل کلان به بدنه اصلاح طلبی و حوزه‌های انتخابیه در سطح استان‌ها منتقل می‌شوند لذا کار اصلی توسط نیروهای بدنه اصلاح طلبی در سطح استان‌ها و حوزه انتخابیه صورت می‌گیرد. البته برای شهر تهران در هفته گذشته ستادی شکل گرفته و مسئول ستاد نیز انتخاب شده است. ما حدود 190 حوزه انتخابیه داریم و بر این اساس رؤسای ستاد توسط شورای حوزه و استان‌ها انتخاب می‌شود که این کار در حال انجام است زیرا زمان کافی داریم بنابراین تا پایان دی ماه ستاد استانی نهایی می‌شود.
*حزب کارگزاران عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان شده است ؟کارگزاران یکی از اعضای اصلی شورای سیاست‌گذاری بوده و همواره در جلسات شورا نماینده داشته است. نماینده‌ این حزب عضو رسمی شورای سیاست‌گذاری بوده و طاهرنژاد بعنوان نماینده شورای هماهنگی اصلاحات و حسین مرعشی بعنوان نماینده شورای راهبردی در جلسات شورای سیاست‌گذاری شرکت می‌کنند.
*عارف را بعنوان سرلیست تهران قبول دارید؟عارف قطعا سرلیست تهران خواهد شد. 
*لیست انتخاباتی تهران به کجا رسیده است؟به این منظور پیشنهادهای احزاب و اعضای شورای سیاست‌گذاری دریافت شده و هر حزب و شخصیت، چهره‌های مدنظرش را به ستاد اعلام کرده است طبیعتا در وهله اول دعوت از چهره‌های واجد صلاحیتی که فکر می‌کردند می‌توانند برای حضور در مجلس مفید باشند، مورد تأیید قرار گرفت. این چهره‌ها برای حضور در امر داوطلبی انتخابات دعوت شدند اما در وهله دوم باید نظرات هیئت‌های اجرایی و نظارت در نظر گرفته شود تا در نهایت فهرست نهایی مشخص شود.
فکر می‌کنم در بهمن ماه کار اولیه ما برای تنظیم لیست شروع شود.
*ارزیابی‌تان از گمانه‌زنی‌ها درباره لیست‌های انتخاباتی منتشر شده در فضای مجازی چیست؟هر شخصی که در فضای مجازی حضور دارد می‌تواند گمانه‌زنی‌های خودش را نسبت به لیست مورد علاقه‌اش اعلام کند همچنین خیلی از گروه‌ها می‌توانند علایق خودشان را بیان کنند و هیچ منعی برای این گمانه‌زنی‌ها وجود ندارد زیرا واقعیت ماجرا این است که ما نمی‌توانیم قبل از پایان دی ماه لیستی را که تمام جریان‌های اصلاح طلب و شورای سیاست‌گذاری در مورد آن صحبت می‌کنند، اعلام کنیم زیرا هنوز نهایی نشده است.
*تعریف شما از جریان انحرافی چیست؟در فضایی که فعالیت‌ها براساس رقابت سالم و توانایی‌ها صورت می‌گیرد نباید از واژه‌ای مانند جریان انحرافی استفاده کرد، نباید برای خارج کردن رقیبانمان از عرصه رقابت از این‌گونه واژه‌ها استفاده کنیم و به سراغ برچسبی برویم که تعریف مشخصی ندارد چرا که استفاده از چنین واژه‌هایی قطعا فضای هم‌افزایی سیاسی جامعه را آلوده می‌کند.ما در فضای رقابت می توانیم درباره ضعف‌های رقیبانمان صحبت کنیم؛ مثلا موضوعاتی مانند "نداشتن برنامه برای اداره کشور" و "نزول رشد اقتصادی به منفی 6 درصد در دوران مدیریت کشور توسط یک جریان" و یا"مشخص نشدن تکلیف 800 میلیارد دلار پول نفت" از موضوعاتی است که می توان با آن رقیب را به چالش کشید اما زمانی که با واژه‌هایی که در ادبیات سیاسی تعریف دقیقی ندارد رقیب را به چالش بکشانیم، به عرصه سیاست و رقابت در جامعه لطمه وارد خواهد شد.
ما می‌توانیم به راحتی یکدیگر را نقد کنیم و در مورد چهره‌ها حرف بزنیم اما زدن برچسب و استفاده از واژه‌هایی مانند جریان‌های انحرافی به ما کمکی نمی‌کند.
* آیا شخصیت‌های نزدیک به دولت به شورای عالی سیاست‌گذاری اضافه شده اند؟یکی از احزابی که به شورای سیاست‌گذاری اضافه شد، اعتدال و توسعه بود اما پس از حضور در یک جلسه ضمن عذرخواهی دیگر در جلسات حضور نیافتند، شاید مایل هستند در این مرحله سازوکارهای وحدت حزبی خودشان را شکل دهند و ممکن است در هفته‌های آینده برای بار دیگر در شورای سیاست‌گذاری حضور داشته باشند.اعتدال و توسعه خود را حامی روحانی می‌دانند و روحانی را پشتیبان معنوی خودشان قلمداد می‌کنند اما هیچ‌گاه روحانی عضو رسمی این مجموعه نبوده است اما این حزب خود را نزدیکترین حزب سیاسی به دولت و شخص روحانی می‌دانند.
*به نظر شما روحانی مستقل در انتخابات پیروز شده است؟روحانی به نوعی علاقمند بود مخاطبین خودش را از جبهه‌های مختلف جذب کند از این‌رو تصمیم گرفت بعنوان یک فرد مستقل در انتخابات ورود کند اما در نهایت از طریق جبهه اصلاح طلبان حمایت گسترده‌ای از وی شد، شخصیت‌هایی مانند ناطق نوری نیز از وی حمایت کردند و طیفی از احزاب سیاسی موقعیت مناسبی را برایش فراهم کردند. در این میان کنار رفتن عارف از جبهه اصلاحات هم یکی از فرصت‌های مهم برای روحانی بود تا رأی‌های هواداران جریان اصلاحات را به سمت خود جذب کند.


۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن