تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): بهشتى‏ها چهار نشانه دارند: روى گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دستِ دهنده.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802964972




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت‌الله مکارم‌شیرازی مطرح کرد درخشش بی‌نظیر دانشمندان اسلام در زمینه طب/خدمات و نام علمای اسلام نباید فراموش شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آیت‌الله مکارم‌شیرازی مطرح کرد
درخشش بی‌نظیر دانشمندان اسلام در زمینه طب/خدمات و نام علمای اسلام نباید فراموش شود
یکی از مراجع تقلید در قم گفت: دانشمندان اسلام در زمینه طب نیز درخشیدند، نباید تصور کرد که ما جیره‌خوار علوم دیگران هستیم، معلمان علوم مختلف از علمای بزرگ اسلام بودند.

خبرگزاری فارس: درخشش بی‌نظیر دانشمندان اسلام در زمینه طب/خدمات و نام علمای اسلام نباید فراموش شود



به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی عصر امروز در دیدار با معاونان آموزشی، مسئولان دفتر نهاد نمایندگی رهبری، مدیران گروه معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشکی قطب 6 با اشاره به تاسیس دانشکده طب و دین اظهار کرد: کار علمی جدیدی را آغاز کردید، هر کار جدیدی دارای سختی و مشکل است، اگر بخواهید مشکلی نداشته باشید باید کارهای موجود را ادامه دهید و تکرار کنید. وی خاطرنشان کرد: کسانی در انجام کارهای جدید موفق می‌شوند که شهامت و شجاعت کارهای جدید را داشته باشند. این مرجع تقلید سابقه تاریخی علمای اسلام را مورد توجه قرار داد و افزود: زمانی که به سابقه تاریخی علما نگاه می‌شود، این امر مشخص است که بسیاری از پزشکان ماهر دنیا از حوزه‌های علمیه برخاستند، یعنی علوم پزشکی و دینی را با هم فراگرفتند. وی ادامه داد: تاریخ علم بوعلی سیناها، زکریای رازی‌ها و عده‌ای دیگر که کتاب‌های آنها در حال بازسازی و چاپ است، اگر به درستی تالیف شود، پرده از روی این حقیقت برمی‌دارد. آیت‌الله مکارم شیرازی ضمن اظهار تاسف گفت: در زمینه تاریخ علوم اسلامی کسی وارد نشده، قانون بوعلی سینا 300 سال در دانشگاه‌های پزشکی اروپا کتاب درسی بود. وی خاطرنشان کرد: دانشمندان اسلام در زمینه طب نیز درخشیدند، نباید تصور کرد که ما جیره‌خوار علوم دیگران هستیم، معلمان علوم مختلف از علمای بزرگ اسلام بودند. استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر تدوین تاریخ علوم اسلام گفت: این تاریخ باید تالیف شود تا اسم علمای اسلام فراموش نشود و خدمات آنها بیان شود. وی خاطرنشان کرد: کار شما دو شاخه دارد، بخشی برنامه‌های طبی اسلامی را می‌خواهید اجرا کنید، آیاتی درباره پزشکی و بهداشت در قرآن وجود دارد که تحقیق و کار کردن روی آنها مهم است. آیت‌الله مکارم شیرازی عنوان کرد: کتبی از پیشوایان اسلام و روایاتی از پیامبر اکرم(ص) و امیر مومنان(ع) وجود دارد، که مجموعه این موارد می‌تواند مقدس باشد اگر به درستی تحقیق شود. وی ادامه داد: کسانی که می‌توانند در این رشته کار کنند، باید ادبیات عرب را یاد بگیرند این ادبیات برای علوم اسلامی مهم است، بنابراین دوره‌هایی در این زمینه ضروری است تا در متن مسائل طبی بروید و مطالب را به دست آورید. این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: شاخه‌ای دیگر مسائلی مانند اخلاق پزشکی از نظر اسلام و مسائل این چنینی است که چه کارهایی می‌توان از نظر اسلام در زمینه پزشکی انجام داد. وی ادامه داد: به عنوان مثال کسانی که مرگ مغزی هستند، می‌توان اعضای بدن آنها را مورد استفاده قرار داد، این مسائل ممکن است از سوی دیگران اهمیت نداشته باشد و به آن اهمیت ندهند. آیت‌الله مکارم شیرازی عنوان کرد:‌ تلقیح مصنوعی از مسائل دیگر است،‌ از نظر شرع چگونه می‌توان در این بخش وارد شد، در شاخه‌های مختلف این بخش می‌توانید کار کنید. وی با بیان اینکه حوزه علمیه قم گسترده بوده و مانند اقیانوس و دریایی است، گفت:‌ از کسانی که در این زمینه آمادگی دارند، می‌توان برای تحقیق استفاده کرد و کمک گرفت و هدف را ادامه داد. این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: هدف شما مهم و مقدس است، کار جدیدی است، کارهای جدید هر اندازه جلوتر می‌رود، گسترده‌تر می‌شود، امیدواریم در راه خدمت به اسلام و پزشکی موفق باشید.

94/10/16 - 18:21





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن